søndag, mars 05, 2006

Tjukken!


Må si litt om Sam også:

Det blir undersøkelse 24/3, så lenge Sam holder seg frisk til da!!!! Det bare MÅ han, vi orker ikke å vente enda lenger enn det...(Kjære Gud, hold ham frisk!!!!!) Ellers krabber han bedre og bedre, og følger etter meg overalt! Elissa har også fått sitt å slite med, Sam tar ikke fem flate øre for å klatre på henne eller å rive henne i håret!
Det er deilig å se at han er så "normal", det blir enda tydeligere nå som han er blitt så aktiv. Vi har også vært på en oppfølgingssjekk (siden han er prematur - ca hver tredje måned) nettopp, og legen var VELDIG fornøyd! Det eneste aberet er at Sam ser ut til å ha sluttet helt med å spise selv nå. Vi vet ikke når han kan få spisetrening enda, men det er altså søkt om det.
Men det som ble konstatert, er at han har lagt på seg i overkant av 600 gram på de to ukene han har vært tilbake fra sykehuset!!!! Han la jo ikke på seg noen ting mens han var syk så han hadde mye å ta igjen, men allikevel: Det er ny rekord tror jeg! Det er utrolig godt å se at han har fått litt "flesk på bena" nå. Han er fortsatt i nedre sjiktet på vekstskjemaet, men det er det da mange andre barn som er født til termin som også er!

Grunnen, tror jeg, til at han har lagt på seg så godt, er at jeg har begynt å lage grøt til han. Og om han ikke VIL spise, så skal han allikevel: Jeg bare sprøyter det inn i peg´en (hullet i magen) med en stor plastsprøyte, og han har "spist" opp på en-to-tre! Mor har fått nok; her skal det broiles opp, eller hva det heter!! Vil han ikke selv opp i 10 kg, så vil mor!!!!

Sam har herved fått et nytt navn: Tjukken!

2 kommentarer:

Amelie78 sa...

Hehe. Sunes det var en veldig søt "Tjukken" som sådan ;-)Takk for kommentar på bloggen min! Klem fra H.

Amelie78 sa...

Hva med "Beckham-tjukken"? Look at his hair ;-)

 
Blogglisten