onsdag, mars 08, 2006

Uventede venner


Jeg er så heldig at jeg har noen fantastiske hjelpere i hverdagen, som nevnt før. Her er det May, som er på besøk i dag, men en oppkastsyk Elissa på fanget....Jeg har kommet i kontakt med May gjennom en frivillighetsorganisasjon, Home Start.

Det er utrolig mye folk involvert i livet vårt for tiden, pga hvordan situasjonen er. Det er leger-én for halsen, én for magen, én for helheten...., det er ernæringsfysiolog, fysioteraperut, gastrostomisykepleier, helsesøster, vernepleier, trygdekontorrepresentant, bydels- og betstillerkontorrepresentanter, fem nattevakter, fem ytterligere avlastere, ansatte på Ullevål apotek begynner vi å kjenne godt, folk på hjelpemiddelsentralen snakker vi med regelmessig, osv osv osv....I tillegg kommer altså de frivillige fra Home Start (to stykker), én dame fra Frivillighetssentralen som handler i Sverige for oss (!) og barnevakter til Elissa.

Det kan til tider føles slitsomt å snakke med så mye folk hele tiden, og hjemmet vårt er litt som et kollektiv, eller som en hel folkehøyskole på 62 m2! Men det som er interessant og som jeg synes jeg har lært noe av, er at jeg har truffet folk jeg ellers ikke ville ha truffet. Det er noen perler (blant mange svin..?? NEIDA, men det ble bare et for fristende ordspill...hehehe) blant alle disse menneskene, og en av dem er May. : )

Jeg ville aldri ha blitt kjent med May i mitt "vanlige" liv, og jeg er veldig heldig som har fått muligheten. Dessuten er barna heldige, som har fått en slags "ekstrabestemor" i May. Og det kan de trenge.... : )

Så May, dette er en liten hyllest til deg! Takk for hjelpen i dag med en syk Elissa og Chris på jobb.

2 kommentarer:

Amelie78 sa...

Så koselig. Så bra med May! Skulle gjerne hatt en ekstrabestemor selv :o) Snakkes, vennen!

mie sa...

Ja det skulle vi kanskje alle hatt. Vi er heldige som har May!

 
Blogglisten