lørdag, april 29, 2006

I nattens mulm og mørke



Klokken er kvart på to (om natten), jeg har sett "De Lovely" på dvd, skal til å se "Vanity Fair" og begynner å bli litt sulten....Man kan si døgnet er blitt litt snudd på hodet, da jeg sov fra halv sju til kvart over ni i kveld og har tenkt å legge meg om et par timer når filmen er ferdig. Da må Chris stå opp for sin del av nattens arbeid. Vi er blitt våre egne nattevakter for en natt, siden hun som skulle ha vært her ble forhindret. Vi har gjort det noen ganger før, men heldigvis skjer det ikke så ofte. Det går denne gang fordi Chris ikke skal jobbe i morgen, og fordi en av de fantastiske hjelperene våre kommer og henter Elissa i morgen tidlig for litt gøy og moro ute.

Sam har foreløpig oppført seg fint, han sover godt og det har ikke vært nødvendig å suge slim én eneste gang siden jeg sto opp! Det er faktisk ganske bra. Og han har heller ikke kastet opp enda. Jeg sier enda fordi han gjør det stort sett hver natt (og hver dag)...derfor sitter jeg litt på nåler. Ikke bare fordi det er mye styr, med å bytte sengtøy, nattøy, prøve å få ut oppkasten fra håret, vaske gulvet osv, men fordi det plager et stakkars morshjerte å høre den fryktelige lyden av magen som vrenger seg....maten som går til spille - som han trenger for å vokse seg stor og sterk for en (forhåpentlig) operasjon, og det stadige ubehaget for den lille kroppen....Og tennene da, de etses vel bort omtrent etterhvert, selv om vi plager han med tannbørste og tannkrem to ganger om dagen. Rart hva som er viktig i det store bildet, tennene liksom! Melketennene! (Han får jo nye!) Jeg må le litt av meg selv noen ganger.

Jaja. Hva skulle jeg gjort uten galgenhumor? Det tenker jeg ofte på.
Man må kunne le litt midt oppe i all den hjerterå ærligheten jeg er i besittelse av.
God natt da, om et par timer for min del... ; )

Ingen kommentarer:

 
Blogglisten