onsdag, april 05, 2006

Korthus

Med jevne mellomrom faller det skjøre korthuset som heter "Vår Hverdag" sammen. Det har skjedd før, og nå skjer det altså igjen. Det er ikke til å unngå, vi er smertelig klar over det. Folk flytter, får jobbtilbud ("ordentlige" jobber....), skal studere.

Vi er veldig avhengige av nattevakter, avlastere, frivillige, venner, for ikke å snakke om folkene i bydelen og i andre avgjørende stillinger. Nattevaktene har de mest kritiske jobbene i forhold til at vår hverdag skal gå rundt, tett fulgt av avlasterene. Dessverre, på en måte, er det for det meste snakk om de samme menneskene som både er nattevakter og avlastere. Og nå skal altså veldig mange slutte når kontraktene skal fornyes 1. juli. I tillegg skal vår kontaktperson i bydelen slutte i juni.

Vi har vært ganske mange runder i nettverket vårt for å finne folk som kan ta på seg å jobbe med Sam, såpass mange runder at det sikkert er liten vits i å prøve det i særlig grad igjen. Men tenkte å legge ut en aldri så liten stillingsannonse her i allefall....kanskje noen kjenner noen som kunne tenke seg en lett jobb på natten?? Og/eller evt dagen?? De kan i så tilfelle ta kontakt med hun som er koordinator for oss for tiden, og som også selv er avlaster/nattevakt: Monica, tlf ********(fjernet). Hun kan også fortelle mer om hva jobben går ut på osv. Det kreves ingen kvalifikasjoner. Vi trenger altså hjelp fra 1. juli, men det kan hende vi må ha "sommerjobbere" og så andre fra høsten, i forhold til at folk jo skal på ferie. (Ikke vi da...vi er jo bundet til leiligheten som er nattevaktenes arbeidssted)

Jeg kan ikke si annet enn at dette livet vi lever er utfordrende, for å si det mildt. Nå håper vi bare at vi snart hører noe fra Sveits, og at det er gode nyheter. Og så håper vi på at Sam får 100% assistent i barnehagen han har fått plass i fra høsten, sånn at jeg kan få gjort noe annet enn bare å passe barn. (Noen som vet om en jobb?? ; )

Vi er så slitne av alt det usikre. Vi håper så veldig på at ett eller annet snart skal gå riktige veien, at ting begynner å gå bra. Det er så altfor ofte at vi kun driver med "brannslukking". Dere som ber, be om at ting må legge seg til rette...at vi får nye nattevakter og avlastere raskt som vi kan stole på. At Sam får 100% assistent. At vi snart får et positivt svar fra Sveits. At jeg finner ut av hva jeg skal gjøre fra høsten....og at jeg i det hele tatt skal orke å gjøre noe konstruktivt med livet mitt! Føler jeg er nødt til det, for min egen skyld.

Dett var dett for denne gang...

1 kommentar:

Amelie78 sa...

Tenker på deg. Og skal "prate med Gunnar", min lillesøsters kodeord på å be.

Skjønner godt ting er tøft! Som en oppmuntring vil jeg fortelle at noen unge tenåringer her i Tbg ber for deg/Sam/dere.

Klem fra H.

 
Blogglisten