fredag, mai 12, 2006

8384,- takk!

På fredager er Sam i en spesialbarnehage sammen med en avlaster, så da har hu mor litt tid for seg selv til å gjøre alt hun ellers ikke kan gjøre. I dag dro jeg å trente kl 10:00 (noe jeg ikke var så motivert for i dag kjente jeg), og på veien tilbake gikk jeg innom frisøren som skal sette opp håret mitt til bryllupet til søster´n 8. juli. Hun måtte se meg og drøfte håroppsatsen i god tid, og siden jeg ikke aner når jeg kommer tilbake, måtte det bli i dag. Etter det byttet jeg en kjole jeg hadde kjøpt til Elissa (søster´n vil heller at alle de små niesene skal ha på seg ballerinaklær : ), og så kjøpte jeg en stor koffert til den forestående reisen. Derfor gikk jeg rundt med en svær koffert midt i Oslo, og fant ut at her var det ingen vits i å vindusshoppe akkurat, like greit å komme seg på banen og hjem og planlegge. Jeg slang meg på en bane i siste liten, kofferten ble til og med sittende i døra et lite øyeblikk.....og så ringte telefonen. Det var fra reisebyrået som skal skaffe oss billetter. Hun sa at alt er booket, og kunne jeg ringe dette nummeret for å oppgi kortnummer for å få betalt billetten til Elissa? Det kom på 8384 kroner. ????!!!!?????!!!! Hallo?? "Nei! Du tuller??" omtrent ropte jeg i røret. Men nei da....

Jeg ringte febrilsk til Chris, som jeg ikke fikk tak i for en gangs skyld, og stresset verre. Fant ut at jeg satt på feil bane, gikk av med kofferten min, strevde med å finne riktig bane mens jeg ringte til en vernepleier på Ullevål som kanskje kunne hjelpe, ringte for å sjekke at det virkelig var tilfelle at den billetten kunne koste så mye, stresset rundt med kofferten, ringte Kontoret for Utenlandsbehandling for å sjekke om de virkelig ikke kunne betale litt engang, og om de virkelig mente at en jente på to år kunne være hos en eller annen i opp til en måned, "alene og forlatt"? Det var ingenting de kunne gjøre. Jeg fant ut, i samarbeid meg vernepleieren, at vi bare måtte få lånt noen penger, og jeg tror nok det blir det riktigste. Det andre alternativet hadde evt vært at enten jeg eller Chris hadde kjøpt en billett med spesifisert hjemreise og dratt hjem med Elissa tidligere, ettersom det var fordi hjemreisen måtte kunne endres at billetten ble så dyr. Men vi fant ut at det kan bli veldig feil, i forhold til at vi ikke aner hvordan tiden etter operasjonen blir osv.
Så nå har vi lånt penger og betalt, og fikk plutselig nå vite at en venn av oss vil betale billetten til Elissa, som en gave!!!

Jeg burde virkelig snart lære meg å ikke stresse meg opp når ting blir slengt i fleisen på meg, det viser seg jo til slutt av Gud hadde kontroll allikevel... : )

Så nå er det i allefall helt offisielt: Vi reiser til Lausanne, Sveits, den 17.mai 2006!!!!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Takk GODE GUD!!!!!!!!!!!!!!God tur, skal fortsatt huske på dere....
Elisabeth, mormor til Jacob, ja:-)

Eirin=o) sa...

Hei Mie, Chris, Elissa og lille, søte Sam:)
Jeg fikk adressen til bloggen din av Chris i dag. Har sitti her og lest leeeeenge nå! Sam er jo bare kjempe nydelig! Håper alt går bra med han og at operasjonen blir en suksess! Det fortjener både han og dere så mye dere har strevd! Akkurat det vet jeg alt om selv, for jeg har strevd lenge med meg selv og mine problemer, men nå er jeg endelig, nesten tilbake til et helt supert, herlig og ikke minst normal liv!!!!!:)
Og det kan jeg takke mange for, deriblant din kule mann, Chris for:) Han er nemlig legen min skjønner du:)
Du får hilse han masse fra meg og fortelle han at han er en innmari ålreit type asså:) Hehe:)
også får du si at jeg kanskje skal prøve meg på en sånn blogg selv også, vet ikke når jeg kommer skikkelig i gang, men har nå fått meg en adresse da: www.eirink.blogspot.com
Jeg håper alt går så bra det kan gå og ønsker dere super masse lykke til i Sveits!!!!

Stoooooooooooooooore klemmer til dere alle fra Eirin :)

mie sa...

Elisabeth: Jeg, og vi, er helt rørt over at du er så engasjert og ber for oss, tusen takk for det! Tenkte du var mormoren til Jacob. : )

Eirin: Så hyggelig å høre fra deg da! Pasient av Chris og alle greier! Koselig. Skal følge med på bloggen din når du får den i gang! Og skal si til Chris at du synes han er kul, da blir han nok glad...: )
Du så det kanskje, men hvis ikke så ligger det masse bilder og informasjon helt fra Sam ble født under February i høyre marg. Klikk på det hvis du vil se. : )

maria sa...

Sitter her med tårer i øynene å leser.. TAKK GUD!!!! har ikke vært inne på bloggen på ett par dager, og det var visst de dagene alt skjedde...

Vel, ønsker dere lykke til, og god tur til Sveits! Skal be for operasjonen og tiden etter.

-maria-

ingunn sa...

Dette er herlig! God tur og Gud velsigner begivenhetenes gang vettu!
:)

Trine Hanken sa...

YES!!!! Jubel og Fryd!!
Gleder meg med dere i et STORT steg!! Nå er det bare å lade alle batterier og gjøre seg klar!
Sitter og skriver på hovedoppgaven min og måtte bare innom bloggen og sjekke om det var noe nytt..

Herlig at det økonomiske ordnet seg!!
Tenker på dere!!!!

Trine

mie sa...

Kjære alle tre: Tusen takk for støtte, forbønn og medfølelse! Nå står finalen foran oss...håper vi. Utfallet kan gå alle veier, så det er godt å vite at mange står med oss.

Maria: Jeg klarer ikke helt å finne ut av bloggen din, prøvde å skrive en kommentar men vet ikke om den kom inn...og klarer ikke å finne andre kommentarer heller f eks....det er mulig det er meg som er dum!

coffee-shine sa...

Gud er virkelig vår far, og jeg elsker hvordan han elsker oss. Jeg vet også at når jeg skal be for turen til Sveits og operasjonen, så hører han!

maria sa...

går dessverre ikke å legge inn kommentar der uten at en er logget inn... noe av det jeg synes er dumt med den, men orker liksom ikke å bytte...

Håper alt står bra til! Som Trine sa, lad alle batterier og gjør dere klar! Gleder meg med dere! Og skal be for tiden som ligger forran!

Grete sa...

Sitter her med tårer i øynene jeg. Føler nesten at jeg kjenner dere, selv om jeg aldri har møtt dere. Bare to dager igjen, og så reiser dere. Så godt å høre at ting legger seg til rette. Han er med gjennom alt.

mie sa...

Coffe-shine: Det er så sant som det er sagt!

Maria: Jaja, da får jeg nøye meg med å lese da vettu! ; ) Synes det er veldig fint å lese det du skriver.

Grete: Jeg synes det er et privilegium å få "kjenne" folk jeg ikke har truffet engang. : ) Blogg er fint!

 
Blogglisten