søndag, juni 04, 2006

Usikkerhet

Jaha....Det er søndag, klokken er halv tolv, og Chris er på sykehuset for å sjekke "ståa". Det er bare ingen vits i å slepe Elissa fram og tilbake hele tiden, bare for å sitte der og vente på at de skal få bestemt seg for hva de skal gjøre osv. Chris sendte meg nettopp en beskjed: "Dr Schjtukkki (hehe, vi ler litt av navnet hans - men tror det er stavet Schtuki eller noe sånt... ;) has just been. Bit more leakage (altså litt mer luftlekkasje rundt respiratortuben, hvilket er hvordan de måler om hevelsen har gått ned), but he´s uncertain. Will try to contact Monnier (på fridagen hans...). Will let us know soon."

Vi har ikke helt troen på at de prøver å ta Sam av respiratoren i dag, men vi får se hva Monnier sier - hvis de får tak i ham...Det er langhelg i Sveits, det er fridag i morgen også. (Kan det stemme at det er pinse?? Jeg må bare innrømme at jeg ikke har peiling!!! -Og jeg er pinsevenn!)

Bildene under er fra i går kveld, da jeg satt hos Sam en stund. Han hadde øynene åpne til tider, men det var ganske tydelig at han ikke kunne fokusere på noe. Han er litt for dopa... ; ) Men jeg prøvde å si "BØ!", og han smilte til meg! Jeg prøvde igjen, og han smilte enda bredere. Det er første gangen jeg har fått ordentlig kontakt med ham siden operasjonen, og det var så godt å få se et lite smil igjen!!!





Nå fikk jeg en melding fra Chris igjen: "Dr Suzuki-stukki has spoken to Monnier. They´ll wait till tomorrow. Monnier will come (på fridagen!) and do a bronchoscopy (kamera ned i halsen) about 11 am. Still thinks there´s too much oedema (hevelse)."

Jaja. Vi trodde ikke det kom til å bli i dag, så vi er ikke for skuffet. Da blir det spennende i morgen da, IGJEN.....

12 kommentarer:

Karina sa...

Så spesielt det var å se Sam med åpne øyne... Man får litt mer kontakt da på en måte, selv om han er veldig neddopet, som du sa:)

Dere får en bra "vente-kondis" av dette! Håper bare at hevelsen har gått mer ned til i morra. Er med i bønn!

Du skulle fått en stor klem fra meg nå, men det får vi heller ta igjen hvis vi møtes en gang...

Anonym sa...

Det er så mange som skriver så mange kloke og fine hilsener her, jeg kommer ikke på noe bra å si jeg (som ikke allerede er sagt) - men jeg tenker på dere og føler med dere så godt jeg kan.. *Trulte*

Elisabeth sa...

Jeg er enig med *Trulte* at det ikke er så lett å komme med noe passende å si her. Synes du og mannen din har taklet ting beundringsverdig bra.

- ber for dere.

Eirin=o) sa...

Bare hold motet oppe der nede, så går det bra:)
Hil Chris igjen:)

Klem til alle 4 fra meg

Eirin=o) sa...

*hils

ingunn sa...

Ja, det er pinse, ja. Måtte inn på vårt Lands nettavis og lese andakten for å finne det ut. Ingen slik ferie i USA... Så jeg hadde like lite peilig... hehe...

Ingridpingrid sa...

Oi som dere får testa tålmodigheten deres - som den ikke er testa og testa og testa nok fra før. Ja, ja. Har man noe annet valg enn å vente da? Syntes også det var fantastisk å se Sam med åpne øyne. Blir spennende å høre nytt fra deg i morra. Dette spørsmålet er nok tusenkronersspørsmålet akkurat nå; men har dere noen som helst idé om når dere kommer hjem? Uansett: skal bli godt å ha dere tilbake! På cellegruppa også ;-) Klem!

mie sa...

Karina: Ja, vi får ta det igjen hvis vi møtes noen gang! ; ) Ventekondisen vår har vi trimmet uten stand siden Sam ble født, men dette er vel finalen hvor det blir ekstra slitsomt...og vi vet ikke om vi ta en strafferunde enda heller.

Trulte: Jeg blir bare veldig, veldig glad for at dere gidder å legge igjen kommentar jeg, selv når det kanskje ikke er så mye å si. ; ) Godt å vite at noen følger med, og tenker på oss.

Elisabeth: Jeg sier det samme til deg: At dere allikevel gidder å skrive noe betyr mye! ; )

Eirin: Takk for det! Chris hilser enda en gang... :)

Ingunn: Hehe, godt å vite at det ikke bare er meg her i verden som er så lite oppdatert på dette da!

Ingrid: Tror vi snart er verdensmestere til å vente, tålmodigheten er snart strukket i stykker! ;) Men da slipper vi kanskje å kjenne på utålmodighet igjen noen gang - hvis den ryker mener jeg?? Her skal det tenkes positivt for en hver pris!

Akkurat nå aner vi ikke når vi kommer hjem, alt kommer an på når og OM Sam klarer å komme seg av respiratoren...Den opprinnelige planen var at han skulle ha en kontroll 12/6 og så kunne vi dra hjem etter det, men det blir "noe utsatt" pga manglende utvikling i "saken"...Alt kommer an på om han klarer det på andre forsøk. Da begynner nedtellingen igjen. Inntil da er vi altså litt på vent.

Anonym sa...

Ser det kom ei i forkjøpet med å fortelle deg at det er pinse!!Ikke det spor rart at dere ikke helt klarer å følge med på det midt oppi det hele... Og - ja,det er en barnesang jeg skrev ned på en tidligere kommentar.D.v.s det er 2 vers til,men jeg skrev bare de 2 første for jeg syns de passet så fint for Sam akkurat nå!
Ellers må jeg si meg enig med de som skriver at andre sier så mye fint,så det blir på en måte vanskelig å "komme opp med" noe nytt å si...!-Tenker på og ber for dere.
(Artig å høre at du er pinsevenn.Trådte mine barne-,ungd.-og voksen-sko i bevegelsen... :)
Bente.

Amelie78 sa...

Mie - vil bare si at jeg er glad i deg, jeg.

H-klem! :o)

Øyvind Hæreid sa...

Kjære Ane Marie og Chris og Elissa.
Fint at du skriver i bloggen din- da kan jeg følge med på hva som hender og ikke hender.
Jeg har en god følelse av at det skal gå godt til slutt- og at det ikke er lenge til.
Gud velsigne dere. Fint også å tenke på at mange husker på dere og ber for dere- Gud kjenner Samuel og hans situasjon. Forståelse får dere også for at ventetiden er og har vært lang- altfor lang. Likevel: "Som dagen er skal din styrke være"
Bra at selv om alle ting kan ses på og oppleves vrient- står Guds ord fast- ja til evig tid.
Og Gud er den samme i går og i dag- ja til evig tid.

Hjertelig hilsen pappa.

mie sa...

Bente: Nei, det er sannelig ikke lett å følge med på alt! Jeg har store nok problemer med å holde rede på hvilken ukedag det er til enhver tid her...
Jeg har bare vært pinsevenn de siste par årene, så da er det du som har mest erfaring med akkurat det! ;)

Amélie: Å, det var koselig!!! Glad i deg også! : ) : )

Pappa: Det kan se ut til at du har rett, at det skal gå bra til slutt og at det ikke er lenge til. Det er mye usikkerhet, men håpet vokser.
"Som dagen er skal din styrke være" er et ord jeg har holdt fast på siden du sa det til meg første gang da Sam var nyfødt. : ) Det er godt å vite at det er sant, selv på de dagene når det virker som en umulighet.

Glad i deg!

 
Blogglisten