torsdag, juli 13, 2006

Oppdatering

Tenkte jeg fikk skrive en aldri så liten oppdatering igjen! Jeg mener stadig vekk å skrive noe litt mer "substans-aktig", jeg har jo så mange tanker som surrer rundt i hodet mitt... ;) Både tanker rundt situasjonen vår og andre ting og tang. Men jeg kommer aldri så langt som til å begynne engang, det er liksom noe som skjer hele tiden...

Akkurat nå f eks, så har jeg to barn som fotfølger meg overalt, til og med på do; én sto og holdt seg fast i knærne mine, én sto ved siden av og spurte hva jeg gjorde (prøvde også å se ned i doen, men jeg avverget det). Elissa maser om å få gå på lekeplassen, Sam drar i lap top´en , Elissa sparker vekk Sam fra sofakanten så han faller i gulvet med et smell - får refs av meg, Sam krabber ut på balkongen og leker med knusbare lysestaker - blir reddet av meg, jeg prøver å få Elissa til å tisse på potta, men det resulterer igjen og igjen i null og niks, Elissa vil lese bok sammen med meg nå så jeg må ta en pause.....................

....................
.......

- Ja da har vi lest bok, Elissa har fått kjeft for å sparke Sam igjen, vi har vekket pappa med frokost og kruttsterk kaffe, og Sam har funnet en blokkfløyte som han blåser i av all kraft! (Jeg minner om at han inntil nylig ikke kunne blåse luft i det hele tatt ut av munnen!)

Og siden vi er inne på Sam: Vi synes fortsatt det kommer litt og litt mer stemme, nå behøver han ikke å "ta i" så voldsomt for å få ut lyd heller! Han er fortsatt veldig hes, og høres litt ut som en hes smurf krysset med Donald Duck. (Det er bare Chris og jeg som har lov til å tulle med stemmen til Sam, bare så dere vet det...;) Han har fortsatt litt stridor, men ikke så mye. Han har faktisk litt mindre om natten enn om dagen, noe som betyr at vi kanskje kan kvitte oss med nattevaktene snart??
Vi gir nå ett måltid på peg´en rundt elleve på kvelden, og så får han ikke mer mat før frokost. De siste par dagene har han spist mer og mer, og havregrøt med most banan er en såpass stor hit om kvelden at han ikke trenger noe tillegg på peg´en!

Tenkte jeg skulle få veid han i dag og så om en ukes tid, så vi får se om han klarer å spise nok selv i mellomtiden, med bare litt tillegg. Han har fått såpass mye mat for å greie å legge på seg til nå, så det blir spennende å se om han i det hele tatt får til å spise nok på egen hånd.

Middag slår ikke så godt an, er det noen som har tips om hva jeg kan gi han?? Han har jo melkeallergi, så det er ikke alt han kan spise.

Vi satser på å dra på hytta fra mandag, så det blir spennede å se om vi får sove eller ikke... ;) Hvis vi bare får sove så tror jeg det kan bli veldig deilig å komme oss litt bort. Det blir den første ordentlige ferien vi har som familie på 4! Vi kunne også ha dratt en tur til familien i England, brødrene til Chris har ikke engang truffet Sam! Men vi orker bare ikke å dra så langt med små barn denne sommeren. Vi er utrolig slitne...Derimot kommer foreldrene til Chris en liten tur i august, så det blir koselig. Kanskje særlig for Elissa, som "bare" har en morfar sånn til "daglig". :) Hun er opptatt av "gam" og "gampa", så det blir bra å bli litt bedre kjent med dem.

Slutter av her, kanskje jeg snart får tid til å skrive ned noen mer "dype tanker"?? Det hadde i allefall vært fint for min egen del tror jeg! ;)

God sommer til alle forresten!

6 kommentarer:

Netten74 sa...

GOD SOMMER til dere å:)

Klem

Beth sa...

hei igjen kjære du!
høres deilig ut å bare være dere fire for første gang på ferie, får be om noen ekstra store usynlige engler som kan ta nattevakten med sam så dere får sove.....Tenk at kreftene deres HAR "holdt" gjennom maaaaange nattevakter, spørsmål og usikkerhet.... Er jo rett og slett et stort under......
Jeg er i Bergen til vanlig(men er fra Hamar og forresten tremenning m din nye svoger:),har vært sykmeldt en periode og har tenkt mye på Guds trofasthet og hans enorme evne til å holde rundt oss, tilogmed de gangene vi ikke orker tanken på å sette ord på våre egne tanker eller bruke en eneste tanke på annet enn hva den neste timen skal inneholde......Er så utrolig fantastisk at GUDS TROFASTHET ER VERN OG SKJOLD..Det er faktisk hans ansvar å bære oss,og det er vår beskyttelse at Han tar vare på oss og de behovene vi ikke engang klarer å sette ord på.....

Ønsker dere gode dager og hvilepuls.......

maria sa...

Håper dere får en flott tur på hytta! Dere fortjener virkelig å komme litt bort og få slappe av!! Flott å høre at det går fremover med Sam, om enn litt sakte...

Forresten, flott brudepar, som så mange andre har sagt, vakker søster du har, ja. (kom ikke så langt at jeg fikk lagt inn kommentar på den posten, så tar det like godt her... følger fortsatt med, selv om det ikke blir like mange kommentarer...)

Amelie78 sa...

Bra oppdatering med info og snert! Måtte le av "smurf krysset med donald-stemme" :) På en god måte.

Vi snakkes snart håper jeg! Her skinner sola!

Gode sommerklemmer fra H.

Anonym sa...

hei. endelig har jeg fått en pc og har kunnet sjekke bloggen! Så fantastsisk å lese om sam og se bilder. For en nydelig gutt! Jeg har tenkt så mye på dere og har hverken hatt pc eller telefon. Gutta har sparket i stykker mobilen, så alle mine telfonnummer har gått tapt. Kan du ikke sende meg en sms og så kan vi prøve og møtes snart? Hilsen meg med de tre små gutta

mie sa...

Netten: God sommer tilbake, enda en gang da.... ;)

Beth: Nå er vi tilbake, og englene ser ut til å ha tatt nattevaktene! ;) Jeg har også tenkt en del på Guds trofasthet, og at han ser ut til å sørge for behovene våre selv når vi ikke evner å be om det vi trenger. Det føles ufortjent, men det er jo akkurat sånn det skal være: Ufortjent og av nåde. Takk for at du minnet meg på dette!

Maria: Det har skjedd mye i positiv retning med Sam bare siden du skrev denne kommentaren, så kanskje ikke det går så sakte allikevel?? :)

Amélie: Hehe, han HAR litt morsom stemme, så det får være greit å le litt av beskrivelsen av den. ;)

Kos deg i sola!

"Anonymous": Hei du! Her går det hett for seg med "bare" to små, så jeg kan ikke forestille meg hvordan det er med TRE, og alle gutter attpåtil! Vi treffes snart da! ;)

 
Blogglisten