torsdag, september 21, 2006

Lenge siden sist alle sammen!!!

...og jeg mener det også i den forstand at jeg har savnet å lese bloggene til dere andre som jeg "følger med på"! Men nå har jeg ENDELIG fått tilbake laptop´en, så det skal snart ble en forandring på det!


Den "nye og forbedrede" familien!

Jeg må nesten fortelle i den sammenhengen (med at jeg har fått tilbake data´n altså) at Chris og min kjære bror har vært veldig flinke. De skrudde fra hverandre hele maskinen, la delene pent i systematisk orden, og satte så alt sammen sammen igjen, bortsett fra én del.....Chris kom glad og fornøyd hjem med ett stk data, og ett stk ødelagt liten dings som ingen vet hvor hører hjemme inni den ovennevnte maskinen. Jaja, den er ødelagt likevel, så det er´kke så farlig nøyaktig hvor den hører hjemme!
Uansett, maskinen virker helt fint den!


Sam trives fortsatt med kliss i fjeset

Først litt om Sam: Chris har vært på Ullevål med Sam i dag til kontroll, og overtalte gastrolegen om at vi kanskje kan ta ut peg´en allerede nå!!! Det eneste er at vi kanskje burde beholde den til vi har vært på kontroll i Lausanne, i og med at de kan få bruk for den. Vi skal nemlig på etterkontroll etter operasjonen, det har vært bestemt siden vi var der. Det er mulig det blir i begynnelsen av november, og det blir en kort tur.

Sam er nå ca 17 måneder over termin (ble riktignok født for for over 20 måneder siden, men vi må i denne sammenhengen regne Sam for 17 måneder i utvikling), og har ikke helt lært å gå enda. Det er ingen som synes det er noe rart, sett i lys av at han har vært igjennom så mye i sitt korte liv. Men vi ser at han egentlig er klar, men at han ikke tør. Legen hans (ikke gastrolegen...han har fler!) sa i dag at han bare er for smart og at han tenker for mye - det er jo risikabelt å gå!! Hva skal man med en brukket nese liksom?? Vi lo godt av denne teorien, selv om det faktisk kan være noe i det; han tenker og vurderer mye - alt han gjør virker kontrollert og gjennomtenkt! ; )

Og så må jeg si noe om BI: Det er altfor mye jobb for meg!!!! Jeg har jo ikke noe liv!!!! (Takk til deg Marte, som ringte meg i går kl ti over ti på kvelden og påpekte dette faktum da du fant ut at jeg satt med skolearbeid...) Jeg må seriøst vurdere å gjøre et minimum og håpe på å stå....Jeg har tross alt familie...
Huffamei.

Det andre jeg må si er at jeg har funnet ut hvordan Guccivesker ser ut, og at det er en million forskjellige modeller av Luis Vuitton vesker på markedet. Dessuten finnes det noen kule pannebånd som ikke nødvendigvis er veldig fjortis/vestkant/pappagutt/pappajente-aktige. Men problemet er at selv om jeg eventuelt skulle finne på å få lyst på noen av disse effektene (Gucciveskene kan jeg styre meg for, LV veskene er ikke så aller verst), så har jeg oppdaget at det ville være helt feil å skaffe meg noe sånt!! "Alle" forventer at jeg skal mutere til BI-berte, og de må tilbakevises på en overbevisende måte!
Hehe.
(Jeg mener altså ikke egentlig å si noe "stygt" om BI-berter, men poenget ble for fristende å påpeke... Jeg beklager herved til alle som føler at de hører hjemme i ovennevnte kategori!)

Tilslutt: På fredag eller lørdag (avhengig av når avisene kommer ut) kommer et innstikk fra TV Inter (de som lager Tv Pastoren) med intervju av oss i KS, Dagen, Magazinet og Vårt Land. - I tilfelle noen vil lese det. ; )

9 kommentarer:

coffee-shine sa...

Det var virkelig på tide å lese bloggen din igjen! Det har dessverre vært en stund siden sist. Det ble både tårer og smil her nå Mie! Takk for alt du deler her inne. Du er en kvinne etter Guds hjerte, og han vil velsigne deg og dine masse.

Amelie78 sa...

Så gøy med ord fra Mie igjen! Har tenkt mye på deg! Tenkt på å sende deg sms mange ganger, men typisk nok blir det så lett med tanken. Håper vi sees snart!

Gode klemmer,
H. :)

Marie Nanette sa...

Hei!
Godt å ha deg tilbake på nett! Lover å si fra hvis jeg drar fram sjalet:-) Det er ihvertfall med i kofferten, selv om det ikke akkurat er mangelvare i Egypt heller, da!
Marie

Netten74 sa...

Godt å lese her igjen. Fantastisk å se en sprudlende familie på 4 kose seg på gulvet (på barnerommet).

Klem fra J

Trine Hanken sa...

herlig at du er på nett igjen, og godt å høre at Sam sprudler og trives. For et mirakel! Sørg for å kose deg litt åsså Mie, så ikke BI tar opp all energien din. Men jeg tviler ikke på at du kan gjøre det. Det virker som at når du bestemmer deg for noe så fullfører du det. Stå på!! Du imponerer oss alle!!

ingunn sa...

Ja det var godt å høre fra dere igjen! Og godt å se dere alle fire i god form!!!
Stå på med studiene! Et tips er å spør etter gamle eksamensoppgaver som du kan trene deg på, så vet du litt hva de er ute etter. Det hjalp alltid meg på Høgskolen i alle fall. Men vet ikke om de gjør sånt på BI...
Hvordan har forresten Benedikte det som nygift?

Vera sa...

Hei Mie, nå har jeg sittet oppe halve natten og lest nesten hele akrivet ditt, her! Jeg ble veldig revet med.. Fant deg via Hilde sin blogg.. jeg kjenner jo ingen av dere veldig godt, men husker deg veldig godt fra "gamle dager" i UiO. Hørte litt om historien deres for en stund siden, og det gjorde inntrykk. Har jo bl.a. vært på Kings Kids tur til Italia med moren og søsteren din! Ville bare si at det er oppmuntrende lesning, og du skriver veldig godt,og midt i alt så ser jeg et HÅP og en TRO og en uforklarelig TRYGGHET. Takk skal du ha, og takk Gud! Gud velsigne dere!

Vera

maria sa...

Så godt å høre fra deg igjen!!

Godt å høre at Sam vokser til og trives! Er ikke alltid dumt å tenke gjennom ting...

Ja, kan nok fort bli mye med familie og studier! Når jeg reiste ned hit fikk jeg råd fra en kamerat om å ikke ta skolen alt for seriøst, en skal jo leve også... Lykke til videre!

mie sa...

coffee-shine: For noen oppmuntrende ord! Har du fått oppmuntringens gave selv kanskje?? ;) Lykke til i Australia!!! Du er heldig som får være med på det store eventyret det kommer til å bli!

amelie: Håper også vi ses snart, og send meg for all del an sms med opplysninger om hvilket studium du tar... ;)

marie nanette: Hehe, nei du kunne sikkert fått tak i et til om du mistet det tenker jeg. Ellers synes jeg du burde vurdere å benytte sjansen til å skaffe deg Chanel-muslim-klær (jeg beklager at jeg ikke vet hva det korrekte navnet er...) som jeg så folk hadde da vi var i Sveits, noen som var fra Kuwait!

Netten: Det var på barnerommet ja! ;) Det var flere fine bilder i innstikket i Vårt Land i går, hvis du fikk med deg det...?

Trine: Jeg er vel absolutt en som fullfører det jeg har bestemt, men utfordringen ligger i å klare det uten at det går for mye utover de andre tingene jeg må ta hensyn til nå - jeg kan bli litt ensporet!! Jeg sa nettopp til broren min i går at jeg ikke aner hvordan jeg skal få til å gi 80-90% i steden for 100% i disse studiene, som jeg anser for å være veien å gå....Jeg har aldri prøvd å ikke gi 100% før!! Hehe

Ingunn: Det ligger gamle eksamensoppgaver ute på nettet til BI, så de skal jeg sørge for å se på etterhvert. Godt tips. ;)
Benedikte har det bra som nygift tror jeg, det virker sånn!

Vera: Så hyggelig å høre fra deg!!! Jeg husker deg godt også, og har faktisk vært innom siden din et par ganger tidligere! Jeg er beæret over kommentarene dine, og det er veldig fantastisk å høre at du faktisk ser tro, håp og trygghet i det jeg skriver!! Det ble nesten en aha-opplevelse for meg å høre! Takk!

Maria: Ikke dumt å være bevisst nei, og jeg tror jeg må finne ut av hvordan jeg ikke skal ta skolen for seriøst...For jeg kan helt enkelt ikke det! Og jeg VIL ha tid til å leve også!!!!!!!

 
Blogglisten