mandag, september 04, 2006

Vi har fått ny støvsuger

Jeg har FORTSATT ikke fått tilbake laptop`en min, så jeg bare beklager at jeg ikke får oppdatert her veldig ofte...Jeg får heller ikke sjekket ut alle bloggene jeg følger med på, men det får jeg visst bare vente med...Jeg må si at disse dataene de har her på BI er utrolig treige til å respondere, jeg sitter jo og trommer utålmodig med fingrene det meste av tiden (hehe, ganske betegnende måtte jeg vente 30 sek før jeg kunne se den siste setningen på skjermen her). Jeg har vært "på vei inn" på flere av bloggene deres, men gir opp fordi jeg ikke har tid til å vente på at siden skal komme opp ordentlig!

Ja, jeg ER ganske stressa. Det er mulig jeg forsøker å gjøre mer arbeid enn det som er meningen her, men siden jeg ikke kan noen verdens ting (sånn føles det i allefall) om disse ville fagene fra før, så synes jeg liksom at jeg BØR lese det de sier skal leses fra gang til gang. Mulig det er jeg som tar feil, kanskje foreleserene tenker "jaja, jeg får vel si de skal lese 70 sider (på engelsk) til neste uke siden det høres tilstrekkelig hårreisende ut så de ikke skal tro dette er en lek, men selvsagt er det ingen som hører på meg". JEG hører på deg Herr Foreleser, tenk på oss stakkars pliktoppfyllende, ansvarsfulle Flinke Jenter innimellom!!!

Jeg må skyndte meg litt her nå, skal jo på forelsning snart; jeg måtte nemlig si at det slo meg i morges at vi tilsynelatende har fått ny støvsuger, ved navn Samuel. Han spiser først sin egen mat, det er i utgangspunktet dobbelt så mye mat som Elissa spiser, og når jeg tror han er mett og god så hender det at han klatrer opp på den forlatte stolen til Elissa (som ikke har så stor matlyst for tiden) og forsyner seg med en halvspist skorpe. Så klatrer han fornøyd ned igjen og krabber avgårde med skorpen hengende ut av munnviken. Hvis han kommer over enda en ensom matbit på gulvet, så tar han like godt den med seg også! Det virker som han er bunnløs for tiden, han spiser og spiser og spiser og spiser....Vi har ikke veid han på en stund, må få gjort det snart.

Han har helt klart lagt på seg, men er fortsatt en slank gutt. Her om dagen hadde han satt til livs den mest enorme middagen (mors spaghetti og kjøttsaus) - først sin egen, så Elissas rester, så MINE rester, og til slutt restene i gryta! Etter det slukte han en yoghurt på null komma niks, og spiste en kindersjokolade for å avslutte med stil. Etterpå tok søster og bror et bad, og da han reiste seg opp kunne man se magen hans BAKFRA! Forestill dere tynne ben, en nesten ikke-eksisterende rumpe, og mage som nesten går rundt hele gutten. Mageskinnet var som en tromme, med synlige blodårer!

Kunne sagt så mye mer, men må gå nå!

Hade!

13 kommentarer:

Amelie78 sa...

Hehe. Ser det for meg :) Moro med oppdatering igjen! Sjekk ut NETLOAN på biblioteket. Har det hvertfall her i Tønsberg. Der kan du sitte gratis på internett når du bare "låner deg" tid. :)

Klem

Marie Nanette sa...

Hehe, vi hadde en støvsuger i kollektivet som het Vegard. En elektrisk en. Men han har dessverre spist sine siste rester, og er erstattet med en ny...

ingunn sa...

Morro at han er blitt så VELDIG gira på mat nå da! Høres ut som mye lesing på deg, ja...
For å oppdatere deg på hva som skjer på bloggen min for tiden i en setning, så har jeg fått journalistjobb som jeg starter i onsdag denne uken, og jeg har vært i Florida i helgen. Så har du kortversjonen. Kos og klem fra meg.

Anonym sa...

Hei!
Ville bare si at det gleder meg å høre om den nye støvsugeren min. he, he... Gla for å høre at ting går så bra! Håper det bare fortsetter og fortsetter og fortsetter!!
klem, kari

Elisabeth sa...

Jeg kjenner meg igjen når det gjelder trege datamaskiner. Da jeg studerte i Bergen for noen år siden, måtte jeg vente lenge for å få web- sidene skikkelig opp. Det ble til at jeg ikke brukte internett så mye da.

Ellers vil jeg bare si at det er helt normalt i begynnelsen av et studium å føle at en må lese alt det foreleserene sier en må lese. Men i praksis greier en det ikke.

Det som kan være lurt er å prøve seg på gamle eksamensoppgaver under vegs i studiet. Da får du inntrykk av hva de legger vekt på til eksamen.

Trine Hanken sa...

Hei Mie...
Lenge siden jeg har lagt inn en kommentar... Men har fulgt med på oppdateringene.. Du er knalltøff som kjører på med studier.. Herlig å høre om Sam og at han nyter mat og så det holder. Det ser ut som matbudsjettet kan komme til å øke etterhvert... herlig..

Lykke til videre med alt dere står i.. Adrian og jeg har vært i Ålesund i snart 3 uker, skal reise til Sydney igjen på lørdag..

Hils mann og barn.....
Vi Blogges...

mie sa...

Amelie: Hei du! På skolen kan jeg sitte på nettet så mye jeg bare vil, så det er luxus.

Marie: Hehe, det tok litt tid før jeg skjønte den, begynte å se for meg en kamerat (som var elektrisk??) som kanskje ikke hang så mye sammen med dere. Tenkte "elektrisk" var kode for ett elelr annet særtrekk ved han eller noe. Når reiser du?

Ingunn: Gratulerer såååå mye med jobb!!! Jeg skal nok få oppdatert meg på siden din snart. ;)

Kari: Det SER unektelig ut til at den positive utviklingen bare fortsetter ja, og nå veier han 9,8 kg!

Elisabeth: Jeg tar med meg det tipset, og må nok innse at jeg ikke kan klare å lese alt nei. I dag har jeg vært på studieteknikk-kurs.

Trine: Ja, jeg lurer fortsatt innimellom på om jeg har kjørt på litt FOR hardt, dette er et krevende studium. Vi får håpe det viser seg å være verdt det! Så koselig det må være å få presentere kjæresten for familien, jeg har jo også gjort det - men da hadde vi bare vært sammen i tre uker og alt var litt "shaky"!

kikkaklaus sa...

Vi følger med :)
håper ting fortsetter i den gode retningen. Beundrer ditt pågangsmot for studier i tilegg til alt det andre.
Vi har dere på korktavla vår- en vakker familie!
klem klem

Cecilie sa...

Må berre seie at det var så kjekt å sjå deg og Chris på lørdag! Skikkelig bra å ha dåkke tilbake!!! Sam er mao blitt ein gourmet skjønner eg :)

Maria sa...

...haha, ser for meg en altetende liten gutt :)

Krakow er forresten fremdeles veldig bra :)

Gøy å lese litt herfra igjen...

Marie Nanette sa...

Vegard var altså en vanlig støvsuger med navn:-) Og nå er jeg på plass i Kairo. Det er bra! Marie:-)

Grete sa...

Ser for meg den magen. Hehe :) Vi har en sånn støvsuger i huset vi også. Du må ikke stresse for mye med studentlivet da. Husk å puste litt innimellom.

mie sa...

Kikka&Klaus: Nå må jeg jammen få oppdatert meg på siden deres, er spent på hvordan det går!!! Veldig koselig med kommentarer. :)

Cecilie: Du var så vakker den lørdagen, som vanlig!! Gourmet´en koser seg med det han finner på sin vei.

Maria: Skulle fortsatt vært en tur i Krakow synes jeg, skkurat som jeg har lyst til å dra alle andre mulige steder! ;)

Marie Nanette: Åh, det var godt å høre at det ikke var en PERSON ved navn Vegard som spiste opp smulene hjemme hos dere....Jeg skal lese på bloggen din snarest og finne ut hvordan du har det!! Lykke lykke til med språk, kultur og alt det der!

Grete: Betimelig råd som jeg prøver å ta til meg... ;) Akkurat nå tar jeg meg i allefall en liten pause!

 
Blogglisten