torsdag, november 02, 2006

Live coverage soon to come!

En liten beskjed: Vi reiser altså til Sveits igjen fra mandag til fredag, så da blir det nok god tid til å skrive litt igjen! ; ) På én måte håper vi at det ikke blir like "spennede" som sist, men samtidig håper vi jo at de kan gjøre noe for stemmen til Sam. Forhåpentligvis blir det da en mindre operasjon.

Vi fikk ikke støtte til billetten til Elissa denne gangen heller, så vi ble nødt til å kjøpe en billigere billett med fast retur til henne. Av den grunn kommer jeg hjem med henne på fredag uansett hva som skjer. Tenkte at hvis Sam må bli igjen med bare én av oss, så passer det best at det er barnelege-pappa´n. ; ) -Og dessuten har jeg snart eksamen. (Ikke det at jeg er stressa pga det eller noe altså....neeeida...)

Men en annen ting dere: Jeg får fortsatt ikke til å klippe inn bilder fra nettet!!! Fulgte anbefalingen om sxc.hu og har opprettet konto, men når jeg først finner bilder jeg vil bruke så aner jeg altså ikke hvordan jeg skal få flyttet dem noe sted! Hjelp...?

12 kommentarer:

Anonym sa...

hei kjære dere:)Spennende at dere skal tilbake til uka, sikkert litt spesielt også-siden tida der sist ikke akkurat var uten følelser eller uvisshet.....Håper hverdagen har blitt litt mer "normalisert", og at Sam ikke har altfor mange "snørr-døgn", som ofte er følgen av første året i barnehagen...(en kommende frskolelærers omgang med snørr blir en vane, hehe....)

Veeeldig god tur til Sveits, Gud velsigne dere med masse fred og ro og forventning......Han ER faktisk kapabel til å gjøre mer enn alt dere kan b

Anonym sa...

hei kjære dere:)Spennende at dere skal tilbake til uka, sikkert litt spesielt også-siden tida der sist ikke akkurat var uten følelser eller uvisshet.....Håper hverdagen har blitt litt mer "normalisert", og at Sam ikke har altfor mange "snørr-døgn", som ofte er følgen av første året i barnehagen...(en kommende frskolelærers omgang med snørr blir en vane, hehe....)

Veeeldig god tur til Sveits, Gud velsigne dere med masse fred og ro og forventning......Han ER faktisk kapabel til å gjøre mer enn alt dere kan b

Anonym sa...

Der kom jeg borti en knapp, ja....hehe...
Har tenkt på det de siste dagene at den bekymringen jeg ofte går og drar på var noe som Jesus døde for, og som Han faktisk er kapabel til å bytte ut med forventning og glede.....Han bytter ut min sorg og smerte med sine gode gaver, og det er så deilig å få kjenne at Han har omsorg for alle tårene og gledene våre....og for hvordan vi har det hver eneste dag......Også er han verdensmester i å trøste oss-hver gang......

Klem fra ElisabethJones

maria sa...

Såååå spennende!

Lykke til! Skal be om at alt går kjempeflott!

Og lykke til med eksamen, Mie!

ellieangel sa...

Hei:) Ang. bilder: du kan laste dem ned på pc'en din først, og laste dem opp til bloggen på vanlig måte etterpå, sånn som du gjør med familiebildene:)

Kristin sa...

Hei igjen!

Skal prøve å forklare nedlastningen av bilder fra nettet.

På sxc logger du først inn på konto. Så kan du søke etter hva du vil ha bilde av oppe til venstre på siden. Bildene som passer inn under temaet du søker på kommer opp som mange små bilder. Du kan klikke på disse for å gjøre de større for å se nærmere på.

Om du ikke skal bruke bildet så veldig stort kan du høyreklikke på den ”litt større” versjonen og velge ”Save picture as…”. Da får du opp et vindu der du velger hvor du vil lagre bildet, og hva du vil kalle det. Trykk på ”Lagre”, og – Voila - bildet lastes ned til din maskin!

Om du vil bruke bildet veldig stort klikker du på det ”litt større bildet” du har sett nærmere på, og dette åpner seg i et eget, nytt vindu, ofte veldig stort, så du ikke ser hele bildet i vinduet. For å laste ned dette til din maskin høyreklikker du og velger ”Save picture as…”. Da får du igjen opp et vindu der du velger hvor du vil lagre bildet, og hva du vil kalle det. Trykk på ”Lagre”, og bildet lastes ned til din maskin.

Kort oppsummert:
Først får du en liste med thumbnails, klikk på et bilde og det blir litt større. Ønsker du et passelig stort bilde, høyreklikker du på bildet her. Ønsker du et stooort bilde klikker du på det mellomstore bildet, så bildet åpner seg stooort i et eget, nytt vindu. Høyreklikk og velg ”Save picture as…”. Velg hvor du vil lagre bildet, og hva du vil kalle det slik at det er lett å finne igjen senere.

Dette ble kanskje tidenes lengste kommentar, men håper det hjelper!

Og masse lykke til i Sveits! Ber om at alt skal gå bra med dere på reisen og under oppholdet der.

Line sa...

Ang bilder: Jeg høyreklikker bare, og lagrer bildet på PCen. Så laster jeg opp på vanlig måte.

mie sa...

Elisabeth: Det er helt utrolig, men Sam har foreløpig vært lite syk!! Jeg takker Gud for det, ellers hadde det blitt veldig vanskelig for meg å få med meg studier osv.
Tusen takk for det du sa på slutten der - det gjorde godt å lese på en dag som denne.

Maria: Tusen takk for det!!

ellieangel: Ja, det er liksom det som er litt vanskelig å få til...har mac laptop, og vet ikke hvordan jeg høyreklikker!!

kristin: Takk for utfyllende forklaring!!! Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg høyreklikker som sagt...

Line: Ja....hehe...som sagt er det der problemet ligger....litt flaut...skal prøve å finne ut av det nå.

ellieangel sa...

Hei igjen, var ikke klar over at du har mac;) Da skal det være å trykke Ctrl-knappen samtidig som du klikker på bildet. Si fra hvis det ikke funker!

mie sa...

ellieangel: Jeg fant ut av det i går, ved å forsøke alle mulige kombinasjoner av Ctrl, apple, alt, fn og diverse! ; ) Tror jeg skal få det til nå! Takk for tips! ; )

Elisabeth sa...

Lykke til!

- må Gud velsigne dere!

mie sa...

Elisabeth: Takk for det!!

 
Blogglisten