lørdag, desember 23, 2006

God jul alle sammen!


Det er i grunn mye jeg kunne fortalt, som for eksempel at vi måtte vente i 42 timer på å få fly hjem til Norge igjen etter at vi hadde vært på besøk hos familien til Chris i England, eller at jeg tror det gikk bra på eksamen. Men jeg er for sliten...

-Eller, jeg kan fortelle litt da. ; )
Jeg hadde siste eksamen 12. desember, og vi dro til England 15. desember. "Et par dager til å pakke og kjøpe julegaver, det er da mer enn nok!" -tenkte jeg, men som vanlig fant jeg ut at jeg har lett for å ta meg litt vann over hodet! Det ble en smule hektisk kan man si. (Min siste eksamen, den fryktede bedriftsøkonomien, gikk utrolig nok veldig greit forøvrig! Det er til og med mulig den ble den beste av de fire jeg tok) Vi kom oss av gårde, og fant igjen ut at det er litt slitsomt å reise med barn...
Vel framme i England tok vi en tidlig julaften 18. desember, med gaver, turkey with stuffing og det hele! Vi har gjort det en gang før med familien til Chris, siden de foretrekker å ta det når hele familien faktisk er samlet. Chris, som er lege, må alltid jobbe i løpet av julen, derfor har vi aldri feiret jul sammen med familien hans (på den dagen det faktisk ER jul i England, 25. desember)
Elissa har forøvrig bursdag 25. desember, så det er like greit å ta norsk jul den tjuefjerde og bare bursdag tjuefemte..

Da vi skulle hjem var det utrolig tykk tåke i England, og det er det visst fortsatt. Først satt vi ved gate´n i timevis, hadde sjekket inn bagasjen og alt mulig, og så ble flyet innstilt gitt. Jeg har aldri før stått i så mange utrolig lange køer etter hverandre, og barn + køer er ikke en god kombinasjon for å si det sånn. For å gjøre en lang, slitsom og marerittaktig historie kort, så fikk vi til slutt tak i et hotellrom gjennom broren til Chris (pga at over 300 flyavganger var innstilt ble det fort fullt på hotellene!) og utrolig nok fikk vi tak i all bagasjen vår i det fullstendige kaoset som hersket i bagasje-på-belte-rommet.
Vi fikk booket om billetten til en avgang kl halv seks neste dag, mens mange andre ikke engang kom til enden av køen eller klarte å komme gjennom på telefonen før de måtte gi opp for kvelden.

Neste dag ventet vi videre på Heathrow, men selv om flyet ikke gikk før kl 23 engelsk tid (midnatt norsk tid) pga utsettelser etter utsettelser, så var vi utrolig lettet over at vi i det hele tatt kom oss hjem til jul! Det var ikke selvsagt!
FOR et styr.
Da vi endelig kom på norsk jord, klokke kvart på to på natten, var både barn og foreldre helt fullstendig utslitt - og vogna vår var blitt borte i kaoset. Vi venter fortsatt på den, men har ikke hørt noe enda. Lurer på hvor lenge man skal vente på sånt før man ber om en erstatning...?

Etter at vi kom hjem har vi jobbet hardt med å skape jul her hjemme, ettersom familien min kommer til oss i morgen for å feire.
- Så i morgen er det julefeiring nr to i år for vår del, og første juledag blir det enda flere gaver på en liten, spent, nybakt treåring! : )

Jeg vil herved ønske dere alle sammen en god jul og et godt nytt år! Må det bli et år fylt av glede!

9 kommentarer:

Netten74 sa...

God jul og et riktig godt nytt år til deg og dine

Klem fra J

Stjernesol sa...

Ønsker dere en riktig fin juletid, en flott bursdag og en godt nytt år :)

Maria sa...

God jul :) Wesołych Swiąt :)

kikkaklaus sa...

Gratulerer med dagen til Elissa.. og riktig God Jul til dere alle 4! :)
I dag feirer vi engelsk jul hjemme for oss selv!
klem

Amelie78 sa...

GOD JUL FRA AMÉLIE! :) Blir forsinka julehilsen i år. Jeg kan vel mildt sagt relatere til mangel på fritid, stress og mye å gjøre før jul. Men akkurat over 40 timer i flykø... Ouff! Håper dere har funnet roen nå.

Klem fra meg

Hege sa...

Godt nytt år. Må det bli fylt med masse gleder og velsignelser!
Klem fra Hege

Karina sa...

GOD JUL til dere alle!

maria sa...

Var glad for at jeg kom gjennom London før den tåka der... Synes det var gale nok med bare meg selv, men med to barn også... nok ikke bare bare, nei...

Håper dere har hatt en flott julefeiring, og gratulere med dagen til Elissa!!

mie sa...

For en gangs skyld passer det med en "felles-tilbakemelding": Tusen takk til alle sammen, og i like måte! ; ) Ønsker alle et fantastisk godt nytt år!!

 
Blogglisten