tirsdag, januar 23, 2007

Bursdager overstått!

Ja, det er ikke så lett å være 3 og nesten 2 år og skulle stå stille+smile+sjarmere på én gang! Det er fort gjort at man da blir litt rampete i steden....






Ikke ETT bilde ble bra, og jeg tok MANGE! Men av ca 20 av Elissa alene, som fylte tre den dagen, så ble i allefall dette bra:


Så var det Sam sin tur til å ha bursdag, og igjen ble det vanskelig å få til bra bilder...Jaja.


"Hva har jeg fått tro?"


I dyp konsentrasjon over de nye lekene!

Da var det jeg kaller "bursdagsmåneden" over for denne gang! Fra ca midten av desember til slutten av januar har nemlig broren til Chris, søsteren min, Elissa, Sam, jeg og pappa bursdag, i tillegg til at det er jul midt i det hele! En DYR måned kan man også kalle det, alt ettersom...Men da er i allefall de fleste bursdagene overstått, og resten av året blir relativt billig!

Jeg føler det nødvendig å minne alle på, som den beskyttende moren jeg tross alt er, at Sam egentlig ikke er 2 før i slutten av april. Folk glemmer fort at det ikke kan forventes at han skal ha hoppet over tre og en halv måned i utvikling. ; )

Men bortsett fra det så går det veldig bra med han nå! Han går jo endelig, og er blitt ganske trygg etterhvert. Han er utrolig søt der han spankulerer avgårde på spinkle, strømpebuksekledde bein, med skuldrene heist ørlite grann opp og knyttede never som hjelper til med balansen på hver side. Han er meget godt fornøyd med seg selv, og prøver å gå fort nok til at det kan kalles "løping" der han halser avgårde etter Elissa! Han hermer etter absolutt alt hun gjør! ; )

Elissa er for eksempel fryktelig glad i å se på film, og kommer stadig trekkende med dvd´er som hun vil vi skal sette på. Sam plukker også opp en dvd, kommer til oss med den, glisende fra øre til øre. Vi sier "nei Sam, ikke film nå". Han gliser fortsatt like mye, tenker vel noe sånt som "nei nei, da får jeg snu igjen da!", går tilbake, legger fra seg dvd´en - og plukker opp en NY! ("Bedre lykke neste gang!") Han tasser like blid tilbake til oss med den nye filmen, får samme svar (denne gangen under febrilsk skjuling av brede flir og fnising på foreldresiden), og gjentar så hele prosessen. Igjen og igjen!
-Det ER en mulighet for at han ikke helt skjønner poenget med disse boksene med blanke, runde ting inni. Men så lenge Elissa mener det er verdt å holde på med dette, så er han villig til å prøve også! ; )

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fordelen når mange har gebursdag omtrent samtidig er at en kan slå de sammen, og lage en fin feiring av det hele.

Skal begynne i jobb i morgen. Det ser jeg fram til etter et 1/2 år som arbeidsledig.

Elisabeth

Anonym sa...

Fytti rakker`n for noen SJARMTROLL. Så utrolig Søøøøøøøøøte begge to:) Da virker det nesten fattig å være uten barn og singel, fordi tiden brukes jo bare på skrull og meningsløse ting sett i sammenlign!
Gratulerer så mye til alle i hopa!
Hilsen Cattinka

Ps. dette innlegget var gull, asså.

maria sa...

Kjempe skjønne barn du har!!! Håper alt står bra til, og at dere får et fantastisk år!! (har vel ikke sagt godt nyttår enda, så får vel si det nå... :)

Du, Mie... må spørre om en ting. Skal tale på møte søndag kveld (skummelt og helt villt, men...) og et av punktene mine går på at en kan være helt ærlig med Gud. I den forbindelse lurte jeg på om det er greit at jeg siterer deler av bloggen din, noe av det du skrev i april i fjor... Ikke sikker på om jeg kommer til å bruke det enda, men ville bare spørre for sikkerhetsskyld... passer så godt som eksempel på det jeg tenkte å si...

Anonym sa...

Hei Mie

- kjenner til noen som har et barn med en lignende lidelse som den Sam har hatt. Fortalte om dere, og den behandlingen Sam har fått i Sveits. Det jeg lurer på Mie er om den klinikken som dere var på i Sveits har noen hjemmeside. Kunne du lagt ut linken til den? Så kan jeg kanskje få formidlet den videre.

Hilsen
Elisabeth

mie sa...

Elisabeth: Ja, det kan være en fordel det. Da jeg var liten hadde jeg alltid feiring sammen med pappa, i hvertfall sammen med familien. Men ettersom man blir litt eldre vil man vel gjerne "feires" litt sånn alene...Og når det gjelder våre barn vil de antageligvis ha hvert sitt sett med venner i selskap osv...Nå mens de er så små har de felles "venner" (i den grad så små har venner ;) så da er det jo greit.

Det finnes en hjemmeside til sykehuset i Lausanne, men alt står på fransk så jeg skjønner ingenting. ;) www.chuv.ch. Men det er jo for hele sykehuset, og det er svært!! Selve behandlingen utføres såpass sjelden at de ikke akkurat "reklamerer" for den heller. Kirurgen heter Philippe Monnier, men jeg tror han er godt kjent blant øre, nese, halsspesialistene i Norge. I allefall på Riksen og på Haukeland vet de godt hvem han er, og sender folk dit med jevne mellomrom.
Det beste er nok å høre med den norske spesialisten de har og spørre om Monniers behandling kan være et alternativ i deres situasjon. Da får de også greie på om de kjenner til ham.

Gratulerer med jobb, og lykke til!

Cattinka: Takk for det! Det varmer et morshjerte å få høre skryt vettu!;) De er selvfølgelig de nydeligste barna i verden, om jeg skal si det selv!

Maria: Oj! Nå rakk jeg vel ikke å svare i tide til søndag kveld?? Det er i allefall en ÆRE at du vil bruke noe JEG har skrevet!! Hvis du får dette i tide: Bare bruk! Men fint om du vil si hvor sitatet er hentet fra kanskje. ; )
Lykke til uansett! Blir nok veldig bra!!

 
Blogglisten