søndag, januar 28, 2007

Å se seg selv på tv



Ja, der satt jeg altså, forrige søndag.
Jeg tror jeg satt med laptop´en på fanget, barna surret rundt på gulvet (altså; nå fikk jeg rare assosiasjoner av det uttrykket, men de lekte altså...), og tv´n sto på i bakgrunnen. Jeg hadde ikke reflektert over at klokka nærmet seg seks, og hadde ikke tenkt noe særlig over hvorvidt jeg skulle se på Tv Pastoren den dagen. Vi hadde heller ikke fått med oss de to første episodene, det føltes liksom litt for....rart. Litt for nært. (Dessuten kan vi som sagt se det når som helst på dvd!)

-Plutselig hørte jeg en stemme i bakgrunnen som sa noe sånt som "...vi skal treffe Mie og Chris som må på sykehuset med sin lille baby" Iiiiiiiik!!!! Det var "hallomannen"!!
Jeg var i grunn sånn tålelig forberedt på å se meg selv, men jeg hadde ikke tenkt over at en eller annen person skulle lese opp navnene våre på forhånd! Det var rart! Rett og slett litt surrealistisk å sitte der på sofaen, ane fred og ingen fare, og plutselig sier tv´n navnet mitt! Veldig, veldig....surrealistisk!

Jeg måtte bare le av det absurde i det hele, og ropte på Chris: "Skyndt deg! De sier navnet ditt her på tv´n!" Etter reklamen "skjedde det igjen" - like merkelig! ;)

Det rare er at vi antageligvis har blitt "vant til" (i den grad dét går an) å se oss selv brette ut livet, gråte og være sårbare, mens det å høre navnet sitt uttalt av en eller annen ukjent hallomann, DÉT var liksom rart!!!

Nå skal det jo sies at dette er en reprise, og sånn sett er det ikke noe nytt og ukjent i dette å skulle dele vår historie med andre. Det er jo bare samme historien. ; ) Litt ubevisst har vi nok også tenkt at det er det samme publikummet, men det er ikke nødvendigvis tilfelle! Vi har allerede fått noen tilbakemeldinger fra folk som tror programmene er nye. Følgelig tror de situasjonen fortsatt er som den var i fjor, til og med noen på jobben til Chris spurte! Chris har også hørt rykter om at det ble spurt i gangene om vi hadde fått enda et prematurt barn. ; )
(Det gjør ingenting altså, det er bare morsomt.)

-Men dette å plutselig høre navnet sitt sagt i intervallet mellom et program og reklamen, det var rart gitt! Det var såpass rart at jeg tror jeg er nødt til å sjekke ut om det skjer igjen i kveld. Da får jeg meg i såfall enda en vantro latter!

7 kommentarer:

Anonym sa...

hei.
eg er berre ein tilfeldig "forbipasserande" på bloggen din. og blei litt nysgjerrig på overskrifta di, så eg fortsatte å lesa. og det har seg sånn at eg også er ein av dei som har sett deg på tv. og eg vil berre sei takk for ærligheten som de har vist. eg kan ikkje sette meg inn i situasjonen som de har/er i, men de har vist meg litt om korleis ein kan takle motgang. og eg ville berre ønska dykk lykke til!

Maria sa...

...satt faktisk å så deler av tv pastoren på web tv på jobb her om dagen - men folk ble så fornærmet av å ikke forstå, at jeg skrudde det av...

Jeg tror jammen jeg hadde ledd litt jeg også, om jeg hadde hørt navnet mitt mellom reklame og program :)

Ha ei fin uke!!

maria sa...

Må være litt rart det ja... hmmm... :-)

Må innrømme... satset på at du syntes det var greit å brukte det... :) Sa det var fra bloggen din og litt sånn før jeg leste det opp... var bare så utrolig godt eksempel på det jeg skulle si... På at jeg kan være ærlig med Gud, og at jeg ikke kan gjøre noe med det omstendighetene bringer, det eneste jeg kan gjøre noe med er hvordan jeg reagerer/takler det... Tusen takk!!!
Gikk igrunn greit, i allefall for å være første gang... :-)

Maylen sa...

Hei igjen Mie.

Ja, jeg leste i bloggen om lite ekspertise på det området. 6 februar skal vi på sykehuset igjen for CT collum/larynx og laryngodkopi og otomikroskopi i narkose, så da vet vi mere. Både gleder og gruer meg til det. Gleder meg fordi vi da kan få vite mer om omfanget, og hvordan vi kan hjelpe. Gruer meg fordi jeg er så lei av å alltid måtte plage henne med noe. Det er vondt for ett mammahjerte. Skal nevne spesialisten på riksen, og Sveits for de da.

Veldig nydelige bilder av barna deres. Spennende å fortsatt få se utviklingen til Sam. Ane er jo også etter. Gikk ved 22 mnd alder ukorrigert. Morsomt å endelig finne ett barn jeg kan se i sammenheng med min Ane. Selv om ikke alt er likt.

Anonym sa...

Hei! Visste ikke om denne serien på Tv2 før du skrev at historien om dere sendtes på nytt i tvpastoren. Så jeg fikk med første episode. Så meget strevsomt ut- dere har vært tapre!
Nå er jeg bare litt småsur for at jeg ikke får med meg resten, fordi jeg ikke har fått lagt inn kanalen på studentplassen:( men, men.. Kanskje jeg heller får med fortsettelsen, for hva vi vet?:)
Ellers synes jeg det var jättekult at du hadde lagt linket meg til siden din:)

Ha en fin dag,
hilsen Cattinka

Grete sa...

Hei Mie!

Har ikke fått med meg reprisene jeg, men tenkte jeg skulle se reprisen (av reprisen) i dag. Tror de sender det ca kl 13.

Håper vi får se fortsettelsen en gang også.

Grete.

mie sa...

"Anonymous": Hvis vi har kunnet vise litt av hvordan man kan takle motgang, så har det vært verdt det!! : ) Takk for tilbakemelding!

Maria: Så du har endelig fått sett litt da! ; ) Du får gjemme deg bort i et kott eller ta med deg øretelefoner neste gang da vettu. ; )

Maria: Så bra at du satset på det da! ; ) Og så bra at jeg kunne "være til hjelp".. ; )

Maylen: Lykke til den sjette!! Vet akkurat hvordan det er, har mistet oversikten over hvor mange bronchoskopier vi har vært på nå. Det er godt å få vite nøyaktig hvordan det står til og å kunne legge noen planer, men jeg føler absolutt det samme som ditt mammahjerte sier: Det er utrolig vondt å skulle utsette barna våre for noe vondt stadig vekk...man skulle bare ønske man som mamma kunne gå gjennom det FOR dem!!!

Har ikke oversikten over når det blir, men etterhvert blir det vist reprise på tv2 fra en av gangene vi var på bronchoskopi.

Når du nevner navnene til Tor Dahl og Monnier får du i allefall en pekepinn på om de er klar over at det finnes et tilbud i Sveits.

Ukorrigert var Sam 23 måneder gammel da han gikk, korrigert ca 20. Det er ikke ofte man kan "sammenligne" med andre barn, så det er litt koselig for meg også det! : )

Cattinka: Du får prøve webtv da vettu. ; ) Ellers skal jeg holde dere oppdatert på om det kommer noe nytt på tv etterhvert! ; )

Grete: Nå sitter jeg selv og ser reprisen, fordi du minnet meg på det! Det er faktisk et program jeg ikke har sett selv før, fant jeg ut! -Og det er nok fordi vi ikke er med i dette programmet at jeg ikke har sett det før...beklager. ; ) Men i morgen kommer det visst et program til, trodde det skulle være pause nå. (Ting blir ofte litt omrokkert på på tv har jeg skjønt! ;) Det opptaket ble gjort dagen etter at mamma døde...Blir tøft å se igjen, hvis jeg velger det.

Det er ikke HELT umulig at det kommer mer om oss etterhvert har jeg funnet ut, så jeg skal holde dere oppdatert. ; )

 
Blogglisten