tirsdag, mars 27, 2007

Piff

Heisann, jeg er som snarest innom for å si at jeg kommer sterkere tilbake snart.....

Mista liksom litt... piffen for bloggskriving kjente jeg her..... Lurer litt på hva jeg skal skrive noen ganger. Når jeg har hatt mye å si om Sam har det gitt seg selv hva jeg skriver, nå blir det litt verken "fugl eller fisk".

Tja....men jeg regner med å komme tilbake snart altså. Hvis jeg bare får tilbake troen på at jeg har noe å si som noen gidder å lese...

Har begynt å grue meg til eksamen igjen, og kjenner det tar mye krefter å lese. Egentlig vil jeg si det så sterkt som at det stjeler livsgnist og gjør meg deprimert å tenke på alle sidene med knusktørt stoff som skal pløyes gjennom. Og dét når det er vår og jeg heller vil sitte ute i parken og drikke kaffe.

Kanskje enda en grunn til at jeg ikke har så mye interessant å si her på bloggen heller for tiden. -All min energi går med til å lese, grue meg til å lese, utsette lesing, stresse fordi jeg ikke har lest nok osv....

La meg avslutte denne ufullstendige og sprikende tankerekken med å opplyse om, for de som er interessert, at Tv2 viser opptak fra mammas begravelse neste søndag klokken 18:00. Så vet dere det. ; )

13 kommentarer:

kikkaklaus sa...

vi leser vi, selv om vi ikke alltid legger igjen noen kommentar! ..og jeg har vel hittil ikke lest noe uinteressant på bloggen din. selv om ingen av oss ikke har så bred erfaring med forelesere!
..og det tror jeg heller ikke vi kommer til å få noen av oss.
når du i framtiden får tid til å sitte ute i parken å drikke kaffe, så er vi gjerne med:)
hils mannen, klem!!!

Linda sa...

Eksamens"angst", utsetting av lesing, motvilje mot å lese osv høyrer med til den mindre kjekke delen av studentlivet. Det og dårlig samvittighet for alt ein skulle/burde ha gjort som ein ikkje får tid til eller prioriterer vekk.
Kjenner meg godt igjen for å sei d sånn!

Marie Nanette sa...

Jeg leser også:) Og når det gjelder eksamen, så kan du jo tenke på sist eksamensrunde, hvor bra det faktisk gikk!! Tvi, tvi, og ha en kjempefin påske med mye kaffedrikking i park!

Elin Maria sa...

Og jeg som gleder (eller skal jeg si gledet, frem til nå) meg sånn til å begynne å studere igjen til høsten... ;-)

Anonym sa...

Alt eller intet,- ofte er det gøy å lese om de små ting også!
catt.

Amelie78 sa...

Jeg kjenner meg så igjen. Hatt noen slike tunger dager selv. Vellet innover meg på mandag. Skjønner heller ikke hvor jeg skal ta tiden fra - når jeg jobber og MÅ jobbe.

Men får prøve og være optimist!!

Du er bra! Skriv så lenge du vil/kjenner du ønsker det. Føl deg fri, men vit samtidig at vi er mange som leser selv om vi ikke alltid skriver comments (som førstemann også sa :). De er forresten venner av et vennepar av meg her i TBG :) Så hvis de leser dette (og hvis de kjenner meg igjen): Hei hei Kikka og Klaus!

Hae en fin kveld, Mievenn!

H.

hege sa...

Jeg er innom å leser av og til. Eksamen ja.. Hm.. Det er ganske slitsomt å gå å grue seg. Men man må jo liksom igjennom det også.
Lykke til:)

elisabeth jones sa...

Kjære mie....Har tenkt endel på det du skrev om opplevelsen deres med Sam som sluttet å puste. Du beskriver de sekundene så nært at når jeg leste det, stoppet liksom verden opp rundt meg...Kan ikke sette meg inn i hvordan det føles å drive livredning på sitt eget barn, men kan kanskje kjenne igjen følelsen av å miste kontroll, plutselig føle at man befinner seg litt utenfor seg selv-på et tidspunkt man minst venter det. Kjenner jeg får lyst til å klemme deg lenge,og skulle ønske at Gud kunne love dere bare solskinn fra nå av-det syns jeg jammen dere fortjener!!! Kanskje kan det finnes noe positivt i at kroppen lagrer følelser og opplevelser i oss, så vi har muligheten til å bearbeide dem når vi er klar for det-og kunne bli helbredet og hele igjen.....Og lykke til med en dag, eller kanskje en time av gangen, ønsker deg kvalitetstid og masse glede tiltross for lesing og press...Guds FRED....
kLEM

Kine sa...

Hei Mie. Har stor forståelse for at det er kjedelig å lese og enda kjedeligere er all den dårlige samvittigheten man får pga ordet "lese". Jeg sitter selv med stabler av bøker rundt meg og prøver å få tatt igjen alt jeg skulle gjort før jul. En glederlig nyhet oppi alt det kjedelige er at i september så reiser jeg til Namibia i 3mnd :)

Lykke til videre og gi Sam en klem fra meg.

Karina sa...

Ville bare stikke innom for å gi deg en stor påskeklem! Håper virkelig du lar pensumbøkene hvile disse dagene, får mulighet til å ta fri sammen med mann og barn, og koser dere ute i vårsola.

:)

Maria sa...

...kjenner til tankene om å ha mer lyst til å sitte i parken å drikke kaffe enn å lese. Men jeg har vel innsett at jeg må få unnagjort en del tørre sider fakta jeg også, i og med at jeg faktisk flyr hjemover for å ta dene ene eksamenen i vår..

Men alt ordner seg :)

Og du... Jeg leser alltid det du skriver, og jeg liker det!

Anonym sa...

Sender en oppiff til deg jeg!
Catt.

mie sa...

Kikkaklaus: Så koselig å høre fra dere! Følger med hos dere også. ; ) Vi satser hardt på kaffe når dere kommer hjem!

Linda: Ja dette er vel et velkjent problem...Jeg skulle bare så inderlig ønske at jeg klarte å snu motviljen min så det ikke kostet meg fullt så mye som det gjør!!

Marie: Hehe, ja men i høst var jeg veldig godt forberedt sammenlignet med nå ; ) Men jeg prøver å roe meg ned med at det for det første er helt greit at det ikke går fullt så bra, og at det nok skal en del til for å stryke ; )

Elin Maria: Å NEI!!! Har jeg ranet deg for optimismen, det var ikke meningen!! Eh...vet ikke hva du skal studere, men det er garantert bedre å studere det enn det jeg gjør...eh heh ; )

Catt: Joda, det er jo det. ; ) Får bare fortsette.

Amelie: Stå på, du er bra! ; ) Vi skal nok klare å komme oss gjennom denne runden med eksamen også. ; )

Hege: Ja, det må jo bare til....får prøve å tenke på hvor kult det blir å si at man har tatt eksamen i helt ville og merkelige fag... ; )

Elisabeth: Tusen, tusen takk for kommentar! Det var liksom så ...godt å lese. ; )
Jeg synes også vi fortjener bare solskinn nå, men livet er visst ikke sånn...
Det er utfordrende å ta små skritt av gangen synes jeg, jeg blir så utålmodig og vil videre!

Kine: Ja da er vi litt i samme båt...Men, som sagt kommer man seg stort sett gjennom! Så flott at du får reise litt igjen, om å gjøre å gjøre sånt før man blir..."etablert"... ; )

Karina: Jeg ble helt nødt til å la bøkene ligge det meste av tiden, barna krevde sitt. ; ) Sånn er det når de er hjemme fra barnehagen.
Håper du hadde en fin påske!

Maria: Jammen er du tøff, flyr hit og dit, studerer her og der og tar eksamener i hytt og pine synes jeg det ser ut som!
Lykke til!

 
Blogglisten