mandag, april 23, 2007

Note to self


Jammen på tide med en oppdatering! Har "skrevet" innlegg flere ganger inne i hodet mitt, men akk, tiden strekker dog ikke til!

Jeg skifter mellom neglebitende nervepress og uforklarlig fnisende optimisme angående eksamen for tiden. Jeg skylder på været. -Og på at jeg allerde nå er sliten og ikke klarer å sove godt om natten. (Dere ser det vel for dere; ville øyne med et blafrende øyelokk som lever sitt eget liv og et litt for bredt smil som viser alle tenna)

Jeg strever med å tenke positivt! Jeg innrømmer det villig vekk! Kanskje det hjelper å si det i full offentlighet??

I allefall: Her en min lille Oppmuntre Meg Selv Liste (eller Note To Self):

1: Det ER ikke så farlig å stryke!

2: Du KAN klare å lese pensum til tre fag på tiden som er igjen (som altså ikke er lest før nå), i tillegg til å oppsummere i de to andre

3: Det er fint vær!

4: Du må huske på å glede deg over de små tingene i hverdagen, som at barna sier "mestorang" (restaurant; Elissa), "sese bok" (lese bok; Sam), "Den lille havfluen" (havFRUEN; Elissa), "øjedog" (øredobb; Sam) og "Bilde og Virgit" (Vilde og Birgit; Elissa)

5: Jeg har en fantastisk mann og to flotte barn!

6: Livet er 10 millioner ganger bedre enn for akkurat ett år siden, da jeg måtte reise vekk for meg selv og holdt på å gi opp håpet

7: Det er faktisk en POSITIV ting å studere; man utvikler seg selv og sin horisont....og sine framtidsutsikter!

8: Eksamensperioden er tross alt ikke SÅ lang...Ikke så lenge igjen nå!

Puh! Ikke lett å komme på noe mer her nei...Og SOM jeg sliter med å ikke komme med sarkastiske kommentarer hele veien! Små, syrlige stikk som begynner på "men" og ender i negativitet og avmakt.

Ikke så dum øvelse dette kanskje. ; )

15 kommentarer:

Annie sa...

Heia Mie!!!!!!

Ville bare heie deg fram jeg. Du er fantastisk! Tobarnsmamma, kone og fulltidsstudent:)En bragd etter mitt syn. Dette går bra!!

Klem fra Ann Eilin!
Hils resten av Inchley gjengen:)

ingunn sa...

Stå på Mie, dette kommer du deg gjennom som bare det!

Paul A. Grønseth sa...

...og det er mange av oss! ;)

Takk for pep-talk til oss etterhengere. :)

linda sa...

Det der var ei bra liste, Mie!
Om dessuten, om det faktisk er sånn at vi er familiært belasta med å ikkje kunne gjere ting halvvegs, så er det faktisk ikkje vår feil at presset ein legg på seg sjøl av og til blir litt stort. Føles litt bedre (i alle fall for meg) å skyve skylda over på tidlegare generasjonar:)

Anonym sa...

å tenke positivt er en kunst!
vi er mange i samme båt i eksamenstider..

lykke TIL!
xxxx
catt;)

Anette sa...

Hei Mie!
Jeg er en kvinne på 27 år som har en gutt på 6,5 mnd med traceostomi. Har to gutter fra før på 4 år og 19,5 mnd. Min mann var akkurat begynt i jobb som pastor da Philip ble født og komplikasjonene inntraff. Han har et vev på strupehode som de kaller infantil fibromatose(barnlig bindevev). Det kan ikke opereres, men skal forsvinne av seg selv over tid. Hvor lang tid aner vi ikke. Men at en tube skal skpe så mye ubehag og problemer for et barn ante jeg ikke. Da jeg leste gjennom bloggen din ble jeg skikkelig rørt for jeg kjente meg så godt igjen. Jeg kjenner så godt igjen mye av det. Vi har også Tore Dhal på riksen som hovedansvarlig for Philip. Dette var bare en kort hilsning fra en søster som vet hva du har gått igjennom til en viss grad. Livet er ikke forutsigbart, det er sikkert.
Vennlig hilsen Anette

Anette sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
mie sa...

Annie: Hjertelig takk for det! Jeg prøver så godt jeg kan å balansere alt mulig i allefall... ; )

Ingunn: Jeg satser på det ja....er bare litt nervøs for det hele....

Paul: Hehe, ja vi etterhengere kan trenge det vi kan få av pep-talks!

Linda: Hehehe, jeg er også veldig tiltrukket av ideen om at det er foregående generasjoner sin skyld! Lykke til til deg!

Catt: Å tenke positivt er ABSOLUTT et stort kunststykke, som jeg jobber fælt med å få til...Tror at jeg hadde hatt det mye bedre med meg selv om jeg klarte å tenke at "dette skal gå så bra så"....Jeg vil heller tenke sånn i forkant enn å faktisk få bra karakterer, for det er en grusom følelse å kjenne at man ikke har kontroll! Men, nå har jeg jobbet bra de siste dagene så jeg trøster meg med det... ; )

Anette: Hei! Det var jammen spesielt å få en hilsen fra ei som opplever noe av det samme vi har vært gjennom. (Og som forsåvidt ikke er helt over for oss heller) Som du sikkert har lest har vi mange og varierende opplevelser med tracheostomi, og du må veldig gjerne skrive til meg på mail (chrismie@rose.no) hvis det er noe vi kan svare på eller hjelpe med. Har jo endel erfaringer. ; ) Lykke til videre....

Anonym sa...

I like the valuable information you provide in your articles.
I�ll bookmark your weblog and check again here frequently.
I am quite certain I will learn many new stuff right here!
Good luck for the next!

Feel free to visit my web-site: thailand dating

Anonym sa...

I think this is one of the most vital information for me.
And i'm glad reading your article. But want to remark on few general things, The website style is great, the articles is really great : D. Good job, cheers

Here is my homepage :: us dating sites

Anonym sa...

I've learned quite a few important things as a result of your post. I'd also like to express
that there might be situation where you will have a loan and never need a co-signer such as a Fed Student Aid Loan.

However, if you are getting financing through a traditional creditor then you need to
be prepared to have a co-signer ready to help you.

The lenders may base their own decision using a few aspects but the
greatest will be your credit history. There are some loan merchants that will
also look at your work history and come to a decision based on this but in many instances it will depend on your rating.


Feel free to surf to my web page: online dateing

Anonym sa...

advertising and *********** with Adwords. Well I�m adding this RSS to my email and could glance out for a
lot more of your respective intriguing content. Ensure that you update this
again soon..

My weblog - skype sex

Anonym sa...

You made certain nice points there. I did a search on the matter and found the majority
of people will consent with your blog.

my blog - fuckbook

Anonym sa...

As a Newbie, I am permanently browsing online for articles that
can benefit me. Thank you

my page - facebook sex

Anonym sa...

Hey there this is kinda of off topic but
I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
I'm starting a blog soon but have no coding expertise so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

Feel free to visit my web-site: adult sex

 
Blogglisten