onsdag, juni 13, 2007

FERDIG!!!!!!!!


Dett var dett, ett år er unnagjort på BI! Skjønt når dét er sagt, så var det ikke så enkelt som det kanskje hørtes ut nå...."Sliten" er nå mitt nye fornavn, tror jeg.

FOR en lang eksamenstid! Første eksamen 7. mai, og siste nå på mandag. Jeg hadde store planer for kvelden, men jeg endte opp med å feire med en heidundrende migrene som fortsatt lusker i bakgrunnen. Og jeg som nesten aldri har hatt migrene før en gang. Tror man trygt kan si at jeg tok ut de siste kreftene ja.

Nå er jeg bare sliten....lei...Men samtidig kjempefornøyd med meg selv rett og slett! Det synes jeg man skal ta seg råd til, å kjenne litt på mestringsfølelsen og "triumfen" det tross alt er å fullføre noe!
I sommer skal jeg gjøre minst mulig, bare slappe av og gjøre det jeg har lyst til. Være sammen med barna, ligge i hengekøya på hytta, kanskje lese en bok eller to av det slaget jeg har lyst til å lese?? Må bare kvitte meg med hodepinen først ; )

Når det gjelder Sam så har vi både vært hos logoped, øre-nese-halsspesialist, helsesøster, tre leger og en fysioterapeut i det siste. Det høres kanskje voldsomt ut, men mye av det dreier seg om oppfølging og undersøkelser. Forresten har vi også vært hos nevrolog, psykolog og enda en fysioterapeut i forbindelse med et forskningsprosjekt på premature, når jeg tenker meg om! Hvis jeg skal summere det hele så står det fortsatt bra til med den lille sjarmøren, han begynner til og med å nærme seg gjennomsnittet for gutter på to år når det gjelder høyde og vekt!! Han er fortsatt litt mindre enn de fleste gutter på sin alder altså, men han begynner å ta innpå!
Stemmen har ikke forandret seg, og det er visst enighet om at han antagelig snakker med de falske stemmebåndene (hudfolder i halsen, gir altså en slags Donald Duck stemme...). I løpet av sommeren skal vi til Rikshospitalet igjen for enda en undersøkelse med et lite kamera ned i halsen hans for at de skal få se hvordan det står til der nede.

I dag har vi vært på Ullevål og snakket med legen som har fulgt Sam helt fra han ble født. Han har ikke sett Sam på en stund, og var veldig fornøyd med framgangen! Vi som foreldre (og Chris som lege.. ; ) tenker innimellom på hvor syk Sam var, hvor dårlig utgangspunkt han hadde, hvor utrolig mange ting som kunne ha gått galt. Allikevel gjorde det inntrykk at en spesialist som jobber med dette hver dag sa det samme. En bra bekreftelse!

Merker at jeg begynner å få vondt i hodet igjen, det er vel denne skjermen...Men jeg måtte får oppdatert denne herre bloggen før jeg mister alle mine lesere! ; ) Har hverken hatt tid eller overskudd i det siste til å gjøre noe annet enn det jeg måtte i forhold til eksamen. Kanskje får jeg nå litt mer inspirasjon og overskudd til å skrive litt, jeg synes jo det er veldig gøy!

13 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAAAAAAAA! Gratulerer Mie med fullført. Henger med jeg, og har venta lenge på dette gledesinnlegget!! Det har sikkert gått bra!! Og så fantastisk at du har kommet deg gjennom et helt studieår på toppen av alt annet! det er riktig: viktig å nyte gode øyeblikk også, og samle krefter.
Ha en heidundrandes aften (Uten hodepine hehe).
ct.

Amelie78 sa...

Åååh!!!! GRATULERER!!!! Jeg kjenner følelsen - den er virkelig ubeskrivelig. Nyt dette, Mie! Du har vært utholdende og utrolig flink. Ønsker deg glade, late dager og en god sommer!

God klem fra H.

Elin Maria sa...

Gratulerer, gratulerer, gratulerer!! Gleder meg på dine vegner. Kan se for meg der du ligger i hengekøya. :)

Ønsker deg en nydelig sommer med Guds velbehag!! Jeg er overbevist om at Han gleder seg over dere!

Det er umulig å ikke bli engasjert og revet med i deres historie. Det er så godt å høre at det går så mye bedre nå.

Søsterhilsen fra Molde :)

Elisabeth J sa...

Gratulerer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fantastisk å klare å gjennomføre et sånt res med tanke på hva du har vært gjennom i forkant-og sikkert en fantastisk følelse også......Håper du virkelig kan finne roen og en saktere tilværelse en stund, så lenge og i så stor grad at du kanskje begynner å kjede deg:) Ønsker deg massevis av jordbær, barnelatter på svaberg og solnedgang over fjorden.....La Gud smile til deg og klemme og klemme deg-og fylle opp "lageret" ditt med sin kjærlighet og glede....

Klem fra Elisabeth

Ina sa...

Gratulerer med fullført skoleår! Håper du får en kjempefin sommer og at du slipper å tenke på sånt som heter studier=)

kikkaklaus sa...

Fantastisk! Gratulerer så masse :) og så fint med oppdatering om Samuel.. tenker på dere!
klem

Anonym sa...

Egnetlig ikke rart at det går fint med Sam(uel)- for det betyr: Gud hører;) Leste jeg i bibelen i går.
Ct.

Grete sa...

Gratulerer Mie! Ja, ta deg tid til å slappe av og bare gjøre ting du har lyst til å gjøre. Håper hodet ditt føles bedre nå.

God sommer!

Linda sa...

Kjenner veldig godt følelsen du har no! Og den e vel fortjent! Godt jobba!
Håper du får ein god sommar. Slapp av og kos deg! Det har eg tenkt å gjere:)

Anonym sa...

GRATTIS ;D;D

Stå på, det er bra. Håpes vi sees snart.

Hilsen Martin

Anonym sa...

Ja det kan være vanskelig å motivere seg for å skrive av og til. Har lagt disno.wordpress.com på hyllen litt. - holder heller på på denne: http://bokomtaler.wordpress.com. - har nettopp skrevet en bokomtale over boken "Skuffet over Gud".

Ellers vil jeg gratulere deg med fullført år på Bi!

mie sa...

Catt: Bra du henger med!! ; ) Her går det jo i rykk og napp med innlegg for tiden, men jeg skal ikke slutte! Har fått masse bra karakterer nå, og er kjempefornøyd. : )
-Og når det gjelder navnet Samuel så valgte vi det bevisst pga hva det betyr faktisk! Han lå der så liten og sårbar, og vi visste ikke om vi fikk beholde ham. Vi bestemte oss for liksom å si "Gud har hørt" hver gang vi sa Sam/Samuel, for å minne oss selv på det. I tillegg heter han Mathias til mellomnavn, som betyr "Guds gave". Det var også bevisst for å minne oss selv på at han VAR Guds gave, hver gang vi sa navnet hans. -Også litt for å minne Gud på at han ikke må ta vekk gavene sine igjen... ; )

Amelie: Takk og atter takk! : ) Jeg driver fortsatt og prøver å finne disse late dagene, men håper at vi snart kan komme oss på hytta. Der er det avslappende. Håper du koser deg du også!!

Elin maria: Takk for alle de fine ordene! Blir glad jeg av sånt! : )

Elisabeth: Åh, som jeg lengter etter å kjede meg....Håper bare ferien blir lang nok til at jeg kommer dit!! Det er ofte det som skal til for at man skal føle seg klar for et nytt år. Håper du koser deg du også, og at du lader opp!

Ina: Tusen takk! Jeg gjør absolutt mitt ytterste for å tenke så lite som mulig på skole... ; )

Kikkaklaus: Takk for det!! Godt at dere har lyst til å følge med, og dere må gjerne få treffe Sam snart igjen "in the flesh" også. ; )

Grete: Jeg jobber med saken! Har dessverre vært litt stress med reising hit og dit, men nå MÅ det bli litt rolig her...Jeg tenker stadig vekk på noe du skrev i en annen kommentar en gang, noe om at du hadde funnet ut at for å ha det bra måtte du ha lite "på tapeten". Jeg driver å finner ut av det der for tiden...

Linda: Ja, håper virkelig du har en fin ferie! Hørte jeg noen rykter om at du har fått jobb? Håper du rakk å ha litt fri først da! ; )

Martin...?? Takk for det, men hvor skulle jeg evt treffe deg?? ; )

Anonym: (Elisabeth var det vel?;) Ja, noen ganger skorter det på inspirasjonen. Jeg har nettopp lest den boka, får sjekke ut omtalen din. : )

Anonym sa...

Elisabeth var navnet :-)

Hilsen E fra ex. disno

 
Blogglisten