onsdag, juli 11, 2007

Akk ja

Noen ganger blir det ikke helt som man hadde tenkt. I dag for eksempel skulle jeg ha ligget på en luksuriøs og myk benk og fått ansiktsbehandling klokken to. I stedet lå jeg på en hard undersøkelsesbenk på Ullevål med ultralydinstrumentet dyttet hardt (og tør jeg si brutalt) ned i magen min.

I går kveld var bilen pakket og overmoden for en tur til hytta, men i siste øyeblikk svingte vi heller inn til legevakten. Jeg har hatt så fryktelig vondt i magen i noen dager, og vi tenkte det var best å være på den sikre siden. Legevaktlegen sa "do er stresset, ja?" Hvorpå jeg med et skjevt smil prøvde å tenke ut en kjapp måte å oppsummere de siste 2-3 årene av mitt liv. Jeg prøvde å gjøre historien så kort som mulig, særlig fordi legen ikke virket overmåte erfaren i det norske språk.
"Ja, NÅ jeg forstår. Do har magesår på gronn av stress. Jeg skal skaffe kammerattjeneste fra Gastro - du hører til Ullevål, ja?" Og dermed var jeg på vei til flere undersøkelser i morges på Ullevål.

De ville ta gastroskopi, men da satte jeg foten ned. Jeg har nemlig fått magen pumpet en gang før, da jeg var 12 og skulle opereres for blindtarmbetennelse. Det var noe av det mest skremmende jeg har vært med på, og jeg bestemte meg der og da for å unngå ting ned i halsen igjen for enhver pris. Legen ble sur og oppgitt over at jeg kastet bort tiden hans, og sa "jaja, takk for oppmøtet da!" på en heller sarkastisk måte. Men heldigvis har jeg jo en legemann ved min side, og vi fikk rodd det hele i land. Nå sitter jeg her med medisiner mot magesår, så får vi se om det er det som skal til eller ikke.

Poenget var at vi skulle vært på spa i dag...Chris og jeg. Vi har fått barnevakt for et par dager, og skulle gjøre det meste ut av det må vite! Dessuten har vi straks bryllupsdag, så det var liksom i anledning det. Akk ja...Sånn er livet gitt. Blir ikke alltid som man har tenkt nei.

Får bli en annen gang...sukk

10 kommentarer:

Amelie78 sa...

Det er akkurat det som er temaet i min neste spaltetekst (kommer på fredag)- at ting ikke alltid blir som man har tenkt. Morsomt at du også skrev om det - skjønt "morsomt" er kanskje ikke ordet. Kjedelig at spa gikk i vasken og at du skulle oppleve dette nå, Mievenn. Sender en god tanke.

... På en annen side, bra at ting blir oppdaget i tide. Jeg håper det blir en ny anledning til spa og at dere får tatt igjen bryllupsdagfeiringen. Gratulerer! Hils så mye til Chris!

Klemmer fra ei som ligger her og snufser

linda sa...

Off, fysj, det var ikkje kjekt! Typisk at sånt skjer når ein endelig skal kose seg og slappe av litt.
Får håpe magen snart blir bra igjen, og at du og Chris får ein ny anledning til å feire bryllupsdagen!

Elin Maria sa...

Å nei, det var virkelig trist å høre! Nesten så jeg ble litt sinna!

Jeg kan være med å be om at dere får tilbake disse etterlengtede dagene på ett vis. :)

Strikkelaura sa...

Å nei så trist :(
Håper dere fått igjen disse dagen igjen.
Ta det med ro, så godt det lar set gjøre! (kansje ikke så enkelt for en småbarns mamma).

--------
Har du fått den nye timeplanen din?
Jeg har fått min, ganske fornøyd.
Synd vi ikke går i samme klasse til høsten :(

Ha en fin sommer, jeg drar på sommerferie i 16 dager på mandag.

Stor klem!

Anonym sa...

kjedelig..men akseptere situasjoneno g gjøre det beste ut av det der man er. Nils arne eggen hilsen fra catt;) hehe

Maria sa...

å nei å nei, ta vare på deg selv og bli fort frisk!

Netten74 sa...

Hei...
Håper det går bedre med deg. Sommeren er visst høysesong for å bli syk. Har vært forkjølet noen dager selv.Har blitt lite bloggskriving.Har hatt mye å tenke på ang skolen og privat.
Men deilig at det er ferie noen uker til:) Begynner ikke jobb igjen før 1.august.

God sommer!!

Klem fra J

ingunn sa...

det var kjedelig, Mie...
hehe, jeg trodde først at du skulle si at nå var du gravid igjen... hehe... ultralyd og sånt...
Håper det leges fint!
prøv å kos deg i sommer!
klem!

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ:)
Maaaange klemmer går til deg akkurat nå, dårlig gjort må det jo både være lov til og tenke og si....Men da får du KOOOOOOOSE deg som best du kan (i den grad man kan kose seg med vondt i magen....)på sofaen med masse stearinlys og god film eller en deilig bok-la deg skjemme bort litt, om det lar seg gjøre.....
Sommerklem fra Elisabeth J

mie sa...

Amelie: Det er veldig dumt at jeg ikke får lest de spaltene altså! Ikke så enkelt å få tak i VL når man ikke abonnerer, har prøvd det flere ganger før...

Vi har nå vært på spa faktisk! Skal skrive litt om det tenkte jeg. : ) Håper du ikke snufser mer nå da!

Linda: Ja, det er utrolig typisk. Det er når man slapper av at det kommer, er det ikke?

Elin Maria: Heldigvis har vi fått tatt det igjen allerede! Ble en snartur, men allikevel. : )

Strikkelaura: Jeg har fått timeplanen ja. ; ) Håper du har en god ferie!

Catt: Ja, man kan jo ikke gjøre stort annet! Er mye bedre nå.

Maria: Heldigvis virket medisinene ganske kjapt, så jeg er allerede beder!

Netten: Ja, det er kanskje det? I allefall når det er så dårlig vær kanskje....Nyt den siste delen av ferien din da, og overlat alle tankene til en som er sterkere. ; )

Ingunn: Hehe, gjorde det litt med vilje da vettu, for å "skremme"! Hvordan går det med magen din da?

Elisabeth J: Heldigvis bedre nå, det varer ikke så lenge når man først får medisiner. Jeg skal allikevel prøve å kose meg litt framover! ; )

 
Blogglisten