tirsdag, oktober 30, 2007

Nr 3 er på vei!


To rosa streker er beviset: Vi venter vårt tredje barn!


Chris kom hjem fra jobben til denne lille gjettekonkurransen midt på gulvet på stua, som han ikke så engang før jeg pekte på det....




Men Chris da...man skal ikke røyke når man er gravid!!


Posering for fotografen


Ok....her tar poseringen helt av, med Chris sitt beste modellblikk


Skjerp deg Chris, du er 30 år og snart pappa til tre....(Eller kanskje det er best å forbli litt leken)

Vi har ventet 12 uker allerede på vår tredje (og siste, hvis det går som vi har tenkt...), og forventer den fysiske familieforøkelsen ca 14. mai. De som kjenner oss vet at de andre to svangerskapene var overraskelser, men dette er planlagt faktisk!

Selvsagt er vi mer nervøse denne gangen, men medisinsk sett burde vi ikke ha noen særlig større sjanse for en tidlig fødsel igjen enn andre. Allikevel får jeg tettere oppfølging denne gangen, noe jeg kjenner at jeg trenger for ikke å la frykten ta overhånd. Vi har derfor allerede vært på ultralyd, hvor vi så en liten knert på 5 cm som sprellet med korte armer og ben! ; ) Det var godt å se at det er liv, det er ikke fritt for at jeg har lurt litt....

Foreløpig kan jeg si at dette svangerskapet er lettere enn de foregående, i hvertfall med hensyn på kvalme. Har vært noe kvalm og uggen, men ikke like lenge som de andre gangene. Jeg har godt med mage allerede, noe jeg har hatt siden uke 8! Ikke lett å skjule, så jeg blir egentlig overrasket hvis ingen av dere som har møtt meg i det siste har lurt litt! ; )

- Så dette er altså en av de tingene jeg måtte finne ut av i rundkjøringen min i sommer! ; ) Vi bestemte oss for at vi ville ha et barn til, selv om vi har fått mer enn vår dose av slit og strev når det gjelder barn. Vi synes tre er et fint tall, og ville ikke ha for mange år mellom dem. Elissa kommer til å være nesten 4 1/2 og Sam 3 (etter terminen hans, ikke fødselsdagen), og vi synes det er fint at det ikke blir mer aldersforskjell. Så blir det kanskje litt slitsomt en periode, men til gjengjeld er vi da ferdige med den til tider intense småbarnsperioden litt tidligere enn de fleste!
Blir fint å bli bestemor litt tidlig.... ; )

14 kommentarer:

kari sa...

Hei Mie!

Gratulerer, gratulerer!! Så koselig! Tre er er fint tall!!

Jeg er venninne til Ingunn og jobba på Nyfødt på Ullevål når dere var der med Sam. Jeg er stadig innom her for å lese siste nytt om Sam. I det siste har jeg registret at det er mindre og mindre innlegg om han, og det tar jeg som et godt tegn! ;-) Har tidligere sett noen NYYYYYDELIGE bilder av barna dine! Du har virkelig noen prakteksemplar!, men jeg har ikke kommentert alltid.

Håper du får et fint svangerskap og at du får god oppfølging som gjør at du føler deg trygg!

Shalom!
Kari

linda sa...

Gratulerer så masse! Detta var kjekt! Lykke til!

Maria sa...

GRATULERER!! Blir spennende å følge med på denne utviklingen!

netten sa...

Gratulerer kjempe masse:)

klem fra Jeanett

Amelie78 sa...

Woohoo! Takk for praten istad :) Og igjen: GRATULERER!

Mange klemmer fra H.

ingunn sa...

Gratulerer Ane Marie og Chris! Forresten flotte modellbilder med urinproeven i munnen... hehe...
Lykke til!
Vet forresten barna om det ennaa? Hva synes de?

kristine sa...

Kult!
GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!! og lykke til :-)

Vi er glad i dere,klem fra meg og klaus

Elin Maria sa...

Det frister til etterfølgelse!!!!! :D

mie sa...

Kari: SELVSAGT husker jeg deg, du behøver ikke å presentere deg hver gang altså ; )
Jeg mener bestemt det er et godt tegn at jeg ikke lenger skriver så mye om Sam ja! Men jeg skal snart legge inn noen nye bilder og en liten oppdatering om hvordan det går med ham.
Jeg får heldigvis god oppfølging denne gangen, blant annet av han som tok i mot Sam (gynekolog). Det er litt deilig, for han husker alt mulig så jeg slipper å forklare så mye.

Linda: Takk for det! : )

Maria: Ja, jeg skal nok oppdatere litt oftere nå. Blir svangerskap a la blogg dette sikkert ; )

Netten: Tusen takk! : )

Amelie: Takk, og takk i like måte!

Ingunn: Takk for det! Og som du vet; den prøven har da fått seg en kork, så det va´kke så farlig ; ) Dessuten er dissa legene ikke så fintfølende på sånt...hehehe
Barna har fått vite det nylig ja, men de er ikke så opptatt av det egentlig. Jeg tror ikke Sam skjønner stort av det, og Elissa har bestemt seg for at det må bli en jente som skal hete Emily. (Har en venninne som heter det) Hvis jeg prøver å snakke om babyen synes hun bare jeg er fryktelig masete!

Kristine: Takk så mye for det! ; )

Elin: Ja, hva venter du på da? ; ) ; )

Grete sa...

Gratulerer!Ønsker dere alt godt i tiden fremover. Lenge siden jeg har vært innom bloggen din. Skal ta igjen det tapte nå.

Anonym sa...

gratulerer så masse med barnet i magen!!
er så rart hvordan glede og sorg kan gå paralelt... sterkt å lese ordene dine til moren din.
synes det er stort å gjennom orda dine være vitne til den ektheten som dere lever i.
ønsker deg og dere alt godt!
hilsen Eilen

Kine sa...

Hei Mie!

Gratulerer så enormt masse, det var veldig hyggelig lesning. Er kjempegla på deres vegne.

Masse hilsen fra Kine :)

Anonym sa...

Heia!

Gratulerer så masse begge to med enda en gullskatt!!
Er innom jevnt og trutt for å følge med dere:) Satt å mimra tilbake til da Elissa-spiren lå trygt i magen og dere var på besøk hos oss i leiligheten og fortalte nyheten om henne. Tenk som tida går og tenk alle velsignelsene vi kan telle siden da. For det er jo velsignelsene vi holder høyest!

Stor klem fra oss 4 her i Stavanger!

Klem Ann Eilin

mie sa...

Grete: Takk for det! Har ikke vært så altfor mye aktivitet på siden min heller for å si det sånn, men jeg gir meg ikke ;) Har bare hatt litt mye eksamen i det siste.

Eilen: Så hyggelig med kommentar! Ja er det noe jeg har erfart så er det at sorg og glede går parallellt. Jeg jobber med å fokusere på det som er godt i livet ; )

Kine: Takk for det! Så hyggelig at du følger med ; )

Ann Eilin: Så hyggelig at du la igjen en kommentar her da! Og takk for det kjempefine julekortet vi fikk i dag! Ja, det er rart at tiden går såpass fort som jeg synes den gjør, det er helt utrolig at Elissa fyller 4 om tre dager. På én måte har det skjedd så utrolig mye på kort tid, og på en annen måte er det ikke lenge siden hun var i magen nei!
Håper dere har det bra og at julen blir en god en! ; )

 
Blogglisten