tirsdag, januar 15, 2008

Sam 3 år!


Ingeting er som selvpyntede muffins på en bursdag!


Sam hadde på seg det han først kalte "sleps", så "slips" - men egentlig var det altså en sløyfe...

På søndag, 13. januar, fylte den lille mirakelgutten vår tre år! Han hadde ikke mindre enn to selskaper den dagen, barneselskap og familieselskap, og han fikk masse "prisanger". Da det ikke var flere gjester ventet, åpnet han allikevel inngangsdøra vår og speidet etter flere potensielle gavegivere. Jeg prøvde å forklare at han hadde fått masse fint og at det ikke kom hverken flere gjester eller gaver, men det hele var heller vanskelig å forstå. På slutten av dagen vekslet det mellom stor sorg med mange, store tårer og vill glede og latter. Da alle vel var gått hjem løp Elissa og Sam fortsatt rundt og rundt i stua, ute av stand til å roe seg ned igjen ; )
Heldigvis hadde Sam fått en ny bok som det gikk an å sette seg i sofaen å lese. De var i seng tidligere enn vanlig, og da Chris vekket Elissa morgenen etter sa hun: "Det var deilig å sove pappa".
Ikke så greit å være liten noen ganger!

Statusrapport om Sam har dere jo nettopp fått, så det er vel ikke så mye mer å tillegge. Annet enn at det er rart for mor å se at han er blitt en "stor" gutt nå, og at det var veldig rart å tenke tilbake på den dagen han ble født! Hvor traumatisk alt sammen var. Hvor mye som kunne gått fatalt dårlig, men som ikke gjorde det.

-En annen ting er at vannet mitt den gangen gikk i bursdagsselskapet til Elissa, og jeg må bare innrømme at jeg tenkte litt på det på søndag...Kombinasjonen barneselskap og graviditet klinger ikke godt sammen i mine ører. Men, jammen gikk dét bra også, og for hver dag som går nå slapper jeg litt bedre av i forhold til denne graviditeten. Jeg er nå gått 23 uker, og Sam kom i uke 26. Kommer vi oss bare gjennom den uka, så tror jeg det psykiske presset vil gi seg enda litt til.

Oppsummert hadde vi en fin dag på søndag, og vi er sååååååå heldige, lykkelige og takknemlige for at vi i dag har en helt frisk gutt, bortsett fra det med stemmen. Det er ingen selvfølge, dét er sikkert.

12 kommentarer:

BLAFRE DESIGN sa...

Hei og takk for sist! Jeg skal vise bilde av Sam med sløyfeslipset til Nora så dåner hun vel ;-)

barb michelen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Maria sa...

Blir glad av å lese dette, Mie!

Elin Maria sa...

Kjempekoselig! :):)

Caroline sa...

hehe Sam er super søt. Gratulerer så mye på etterskudd.

Klem fra Carro, Tom og Stella

Strikkelaura sa...

Gratulere med dagen til Sam, herlig gutt du har :)

Kine sa...

Mange gratulasjoner til Sam, litt på etterskudd! Godt å høre det går bra med dere :)

Grete sa...

For en nydelig liten gutt du har! Lenge siden jeg har vært innom her. Godt å høre at det går så bra med dere, Mie.

Rakel sa...

Hei!
Kom over bloggen din, og tenkte det var gøy å komme med en liten kommentar...
Jeg og mannen min så på "Tv-pastoren" den gangen dere var med. Høsten 2006 flyttet vi til Liverpool for å bo der ett år. Vi begynte i Jubilee Church, og der fikk vi høre at dere hadde gått i den samme menigheten. Har hørt oppdateringene deres gjennom Graham angående Sam. Føler nesten jeg kjenner dere... :)
Vil bare si at jeg er gla for at det går så bra som det gjør med dere. Og håper virkelig at dere får en spesialpedagog til Sam!! Jeg er førskolelærer selv, og tar et år med spes.ped nå. Så hvis jeg hadde bodd i Oslo skulle jeg gjerne ha hjulpet til! (Vi er fra Skien, men bor nå i Kristiansand.)

Hilsen Rakel Fjeld

Anonym sa...

UPDATE, MIE, UPDATE!.

mie sa...

Blafre: Hehe, jammen var han fin med sløyfeslips, så det blir sikkert Nora imponert over tenker jeg!

Maria: Ja det er til å bli glad av! ; )

Elin Maria: ; )

Caroline: Takk for det ; ) Mor synes han er supersøt hun også!

Strikkelaura: Takk for det! Håper det går bra med deg og skolen og alt det der... ; )

Kine: Takk for det! Håper du koser deg hvor du enn er i verden for tiden!

Grete: SÅ hyggelig at du er innom igjen! Siden jeg er så treig med å oppdatere for tiden blir man vel ikke akkurat inspirert til å komme innom så ofte...jeg får bli flinkere igjen ; )

Rakel: Å så hyggelig å høre fra deg da! Vi har hørt en god del om dere også, via Graham og Charlotte ; ) Før dere kom til Liverpool lurte de blant annet på om vi kjente dere! Ville vite om dere var "sunne friske mennesker" da vettu ; ) Virkelig morsomt å høre fra deg, må inn å sjekke bloggen din etterpå!

Anonym: (Er det Cat??) Nå fikk du vippet meg ut av dvalen gitt! ; )

Anonym sa...

Jøss.. der var du god gitt!!!! Det var cat ja.. Savnet deg her i bloggsfæren vettu ;)

fint at alt er vel!! Og stas at det var jeg som gav sparket bak.;)


ct.

 
Blogglisten