tirsdag, mars 11, 2008

Jaha folkens!

Litt lenge siden sist nå ja! Og til Anonym: Takk for sparket bak, nå kom jeg på at jeg synes det er morsomt å skrive blogg! ; ) Dessuten kom jeg på at noen sikkert sitter og lurer litt på hvordan det går med svangerskap og slikt, siden jeg tross alt har den historien jeg har og har uttrykt at jeg er nervøs. Beklager til de som ble litt bekymret nå! ; )

Apropos det; det er i det hele tatt mange rundt meg som fort blir nervøse på mine vegne hvis de ikke hører noe fra meg på en stund, da ser de for seg sykesenger, katastrofesnitt og kuvøser...I selveste uke 26 (da Sam ble født) glemte jeg helt bort en fysioterapitime, og uka etter fortalte hun meg at hun hadde blitt rimelig bekymret! Jeg gikk tross alt hos den samme fyisoterapeuten i forrige svangerskap også. Stakkars henne ; )

For å berolige alle og enhver (som måtte lese dette) så har jeg nå fullført 31 uker av svangerskapet, og jeg merker at skuldrene på mange måter er sunket flere hakk! Uke 26 var alt som sto i hodet på meg, måtte bare komme meg gjennom den ene uka, og etter det visste jeg det kom til å bli lettere. Noe av grunnen til det er at jeg har sett utviklingen på nært hold etter uke 26, og jeg vet at for hver uke som går så bedrer prognosene seg ganske drastisk.
Hvis gutten (det er jo en gutt ; ) blir født nå så er jeg omtrent ikke bekymret for han, selv om han gjerne må vente en uke til: Uke 32 er en milepæl i utviklingen ; ) Perspektivet mitt er nok noe annerledes enn for andre gravide, som nok ville vært maksimalt nervøse for å føde 9 uker for tidlig!

Siden dette blir et lite oppdateringsinnlegg igjen så får jeg vel ta med at vi endelig har fått en pedagog til Sam i barnehagen! Jippiiiiii!!! Ikke spesialpedagog riktignok, det hadde vel vært FOR godt til å være sant, men det er snakk om en dame med mye erfaring i allefall. Det irriterende er at vi ble nødt til å vise litt muskler for å få det vi hadde krav på, det funket altså ikke å være snill og grei og forståelsesfull overfor mye krav til etaten, andres større behov og ventelister. Dessverre stemmer alt det man har hørt om at man må være fryktelig ressurssterk i det offentlige Norge. Paradokset er at når man trenger hjelp har man gjerne ikke en trillebår med mot og styrke med seg på de offentlige kontorene.
Personlig har vi vært så slitne etter alt vi har vært gjennom at det tok oss et halvt år før vi orket å ta opp kampen.

Jaja! Jeg har skrevet noen innlegg oppe i hodet mitt som enda ikke er kommet gjennom tastene til dere, det meste går for tiden på dette å være gravid ; ) Noe av grunnen til at det ikke har blitt gjort er at det har blitt kluss med å hente fram bilder fra nettet. Jeg liker å ha bilder med innleggene mine! Noen tips på steder det er lett å hente ut bilder?? Hvis jeg får noen bra tips snart på det så kommer det nok noen innlegg både om det å ha blitt 30 (....), funderinger om redebyggergenet og finurligheter ved å ha en alien parasitt som lever midt på kroppen min.

Kjenner jeg savner "bloggvennene" mine litt nå! : )

14 kommentarer:

Amelie78 sa...

MIE!! :) Så koselig å lese skriblerier fra deg igjen. Har savnet deg. Jeg på min side går rundt med en halvferdig tekst om... deg... ja, faktisk. Skal fortelle hvorfor etterhvert, dvs det ligger implisitt i teksten hvorfor jeg trekker frem deg. Det har ligget der siden 30 års-dagen din faktisk, men her har også den voldomme skrivinga ligget litt stille. Blitt mest youtube-snutter og minirefleksjoner .

Klem fra romantiker-guri (viser til forrige innlegg + din kommentar ;-)

Amelie78 sa...

PST! Godt å høre alt går bra forresten! :=)

Linda sa...

Hei Mie. Kjekt at du er tilbake! Har vore litt fraværande eg og når det gjeld blogging, men fra no av skal alt bli så mykje bedre. Har skjerpa meg allerede:)
Det var godt å høyre at alt går fint med deg og den lille, og så kryssa eg fingrane for at han ikkje kjem ut før han er skikkelig klar, sånn rundt omkring termin:)

Rakel sa...

Hei igjen...
Ja vi hadde et fantastisk flott år i Liverpool! Har ikke angra ett sekund på at vi flytta dit (kanskje bortsett fra min første uke på jobb i bhg der borte, hvor både de voksne og spesielt barna snakket en meget underlig dialekt som jeg ikke forsto så mye av...hehe).

Savner folka i menigheten ja, fantastiske mennesker! Derfor var det gøy å komme tilbake på besøk for noen uker siden.
Skjønner at det ikke er like lett for dere å ta turen over, spesielt ikke nå som tredjemann er på vei:)

Ikke verst å bli ferdig med barneproduksjonen i en alder av 30 år forresten! Det er nok mange fordeler med å være ung mor:)
Har ikke kommet til det stadiet ennå jeg da, men jeg er da fortsatt ung og lovende!! hehe

Graham og Charlotte lurte veldig på om alle i Norge var like herlige mennesker som deg og oss. Men vi kan vel heller si at de har vært heldige med hvem de har møtt?? hehe

Rakel

Grete sa...

Koselig med oppdatering, og veldig godt å høre at det går så bra :)
Når det gjelder å hente bilder på nettet, så bruker jeg å søke på google.com (trykk på "bilder") etter det jeg vil ha, og så er det bare å høyreklikke og trykke lagre som. Men jeg vet ikke om det var det du lurte på?

mie sa...

Amelie: Oj, om meg sier du? ; ) Det blir spennende å lese! Får følge nøye med jeg da ; ) Det er jo litt av en ære å bli omtalt på Amelie sin blogg skulle jeg mene! : ) : ) Koste meg forresten med å oppdatere meg på din blogg også!

Linda: Så hyggelig å høre fra deg igjen! Jeg skal "lese meg opp" på bloggen din etterpå så jeg blir litt oppdatert ; ) Jeg skal skjerpe meg jeg også nå har jeg tenkt!
Hehe, ja det beste er jo selvsagt om lillemann venter til han er skikkelig klar, vi får vel satse på det!

Rakel: Oj, misunner deg ikke den starten på Liverooloppholdet - du var vel nesten nødt til å forstå hva de små "scouserne" sa! Tok meg en god stund før jeg forsto dialekten uten å måtte konsentrere meg maksimalt.

Nei jeg må vel nesten si at jeg er ganske fornøyd med barneproduksjonen sålangt, den har gått ganske kjapt unna! ; ) Fordelen med det er jo at vi blir ferdige tidlig, men jammen er det slitsomt også... ; )

Graham og Charlotte er fantastiske mennesker selv de, så på seg selv kjenner man vel andre....Og det er meget mulig de har møtt et veldig hederlig utvalg av nordmenn ; )

Grete: Jo, det var akkurat et sånt tips jeg var ute etter faktisk! Takk for det! Må få prøvd på det snarest.

Maria sa...

så kjekt at du er tilbake, og enda gøyere å lese at det går så bra!

ingunn sa...

gost aa hoere fra deg, Mie. Takk og lov at alt gaar bra. Har lurt litt paa hvor det ble av deg her i bloggebyen...
Jeg vet at de fleste har ditchet bloggen fremfor facebook, men jeg synes fortsatt blogg er best. hehe.
Lykke til videre.
klem.

ingunn igjen sa...

skulle staa godt ikke gost

Anonym sa...

Ooh, kult at minchley er tilbake. Vi har savnet deg og dine innlegg også! (Håper på et av de nevnte temaene snart;)

Bra at alt er fint med formen!

wl.

Elin Maria sa...

Hurra! Herlig med oppdatering, og å høre at dere har det så bra! Kos deg med graviditeten, og gled deg over at du ikke behøver å bekymre deg! :) Masse klemmer fra meg!!!

Hege sa...

Koselig å se at du er tilbake!
Så fint at det går bra med svangerskapet. Og at dere har fått hjelp i bhagen.
Har selv dårlige erfaringer med trygdekontor og lignende... Det føles som å stange i veggen noen ganger, og det er ikke alltid man har ork til å krangle mer!

Ha ei fortsatt flott påske :)

Caroline sa...

Hei Mie,

ville bare sende deg en forsinket påskehilsen:) Og heie på deg i innspurten til fødselen.

Klem, Carro
www.stellameier.com

mie sa...

Maria: Jeg prøver i allefall å være tilbake, skal skrive litt nå tenkte jeg ; )

Ingunn: Jeg er litt enig egentlig, blogg er bedre enn facebook! ; ) Har gått litt lei egentlig.

wl: Ja det kommer ett ganske snart i allefall!

Elin Maria: Ja det gleder jeg meg over, det er sikkert. ; ) Begynner derimot å bli lei nå, og utålmodig etter å finne ut hvem det er jeg bærer i magen!

Hege: Ja jammen er jeg lei av kontorer og styr, og jeg anser det nesten som et mirakel at vi til slutt fikk hjelp i barnehagen!

Caroline: Der fikk jeg endelig en fungerende adresse igjen ja...skjønner ikke hva jeg har gjort feil før men...det jeg har tydeligvis gjort noe feil!

 
Blogglisten