torsdag, mars 27, 2008

Lukeparkering



Ja nå har det jo gått litt tid siden dagen etter bursdagen til Sam, men akkurat den mandagen ble jeg altså 30. (Jeg prøvde meg nå først på et utropstegn der, men fikk det liksom ikke helt til etter "30"...) Jeg får vel nesten bare innrømme at det er litt rart å plutselig ikke være i 20-årene lenger, og mens jeg er i gang kan jeg også likegodt si at jeg gruer meg ørlittegranne til jeg på neste spørreskjema må krysse av i rubrikken "Alder: 30-40" i stedet for i den det står "20-30" på.....
-Og apropos det: Hva med å lage rubrikker for "30-39" i stedet?? Bare et lite tips fra meg til rette vedkommende det kanskje treffer...

MEN: Over til selve dagen. Det hele begynte med barn og husbond som plutselig slengte seg i sengen min fryktelig tidlig på morgenen, fordi sistnevnte skulle på jobb i det som for meg er "otta". Jeg er ikke verdens blideste så tidlig på morgenen, men heldigvis fikk jeg blant annet verdens fiiiineste diamantring, og er det noe som muntrer en opp i grålysningen så må det vel være nettopp noe sånt! Etter flere måneder med hinting hadde nemlig min bedre halvdel skjønt at det nesten fikk bli noe sånt til den store dagen. ; )

Deretter dro jeg på bassengtrening for gravide med bekkenløsning, hvor jeg selvsagt hadde på meg den litt for store ringen i bassenget....SKREMTE DERE!!!! Hihihi! Jeg hadde ringen på, men jeg hadde en annen utenfor den igjen for å holde den på plass.
; )
-Og ja, synet av den funklende steinen der nede i vannet gjorde meg glad glad glad! Kall meg gjerne et offer for markedsføring, men diamonds are a girl´s best friend, and I´m worth it!

Etter dette var det tid for frisøren (jeg tok den helt ut på egenpleiefronten den dagen som dere skjønner), hvor jeg syntes jeg ble riktig så snasen på håret. På kvelden var Chris og jeg ute og spiste, og alt i alt var det en veldig fin bursdag! Jeg har hatt verre!

Det var allikevel to ting som skjedde angående meg og biler den dagen, og potensielt kunne det ødelagt mye i grunn når jeg tenker meg om...Det ene var at jeg i over to timer mens jeg var hos frisøren visstnok sto feilparkert og kunne fått en klekkelig bot. (Tru´kke Chris hadde blitt så glad da, siden frisøren i seg selv var dyr nok!) Da jeg kom til bilen ble jeg nemlig informert om disse kjensgjerningene av to menn i sin beste alder på en benk, med medbrakt alkoholholdig ånde. De beskrev at de hadde passet på bilen min for meg, mot parkeringsvakta altså, at jeg hadde vært veldig heldig, og kunne de aller nådigst få noe igjen for strevet? For eksempel en øl? For å si det sånn; de fikk ingen øl, og heldigvis hadde de glimt i øyet ; )

Det andre skjedde da jeg skulle lirke meg inn i en trang lukeparkeringsplass midt i byen, faktisk rett utenfor Blitz, med litt dårlig tid til å rekke bassengtreningen (som vanlig). I alle år har jeg kjent pulsen øke nesten hver gang jeg skal begi meg utpå noe sånt, og jeg må faktisk skru av radioen for å konse maksimalt. Hvis jeg, mot formodning, kjenner at jeg kommer borti en av de andre bilene begynner jeg å hyperventilere umiddelbart (og jeg gjør aldri ellers det!), og i stedet for å roe meg ned tre hakk før jeg prøver videre/på nytt, tenderer jeg mot å gjøre ting fortere og mer brutalt i stedet....
Merkelig nok har denne framgangsmåten hittil ikke ført til skader på mennesker eller biler, men ubehagelig skal jeg glatt innrømme at det har vært! Greia var at akkurat denne dagen gikk det helt som smurt!! Selv om det SÅVIDT var plass til bilen min (mulig noe av grunnen til at det gikk så fint var at jeg ikke var fullt klar over det siste momentet der før etterpå men...)! Rett inn gikk det, uten stressreaksjoner hos 30-åringen. Jeg ble rent stolt over meg selv, følte meg helt proff og flink, og følte at dette kom til å bli en bra dag gitt!

Min konklusjon ble at jeg antagelig var blitt bedre til å lukeparkere sånn over natten, helt av meg selv, fordi jeg nå var i 30-årene. Kanskje det er noe som kommer i denne alderen, akkurat som at 6-års jekslene kommer i 6-års alderen? Jeg tror nok det altså.


Jeg fikk forresten dissse fantastiske rosene fra pappa og kona på morgenen, de hadde smuglet dem inn i boden vår på forhånd ; ) Roser og diamanter, kan det bli bedre??


Fra jentefesten min et par uker etter dagen, Chris var kelner (se sløyfa) og holdt også tale. Som dere ser syntes han det var svinaktig morsomt!


Se´kke ut til at jeg syntes det var like morsomt der jeg satt og hørte på, men saken var den at jeg måtte legge fjeset i disse foldene for ikke å bli for tårevåt ; )

10 kommentarer:

Maria sa...

Gratulerer med vel overstått, og du ser riktig så fin ut på håret (og med magen...)
og tenke seg til, kanskej blir jeg også en racer på lukeparkering om noen år ;)

Amelie78 sa...

Disse såkalte "foldene" kalles naturlig skjønnhet :)

Moro å lese litt "behind the scenes" fra dagen din! Har du tittet noe på dvd-serien din enda, eller? Hehe ;-)

Synes forøvrig du bør legge ut et close up-bilde av diamantringen på fingeren din. Så fin gave! :)

Høyrast! Mie-innlegget kommer....

Klemmm

Anonym sa...

Yes, you're worth it, even if we're going to be broke for the next 6 months!

Så flink du er til å lukeparkere, Mie. Problemene du har hatt tidligere kan lett forklares når man ser på første bildet: sannsynligvis ER det vanskelig å lukeparkere hvis du manøvrerer som om du skulle rygge rundt et hjørne. Med tilhenger.

Kjærlig hilsen,
Chris

PS: Mie gråter bare når det er trygg: liksom når vi er alene eller hvis det er TV kamera i nærheten. Jeg og. He he

Linda sa...

Å, gratulerer med vel overstått! Håper du hadde ein fin bursdag.

Hehe, lukeparkering ja. Eg er oppvaksen på bygda der alle stort sett har sitt eige tun å parkere i. Behovet for lukeparkering er faktisk så lite at ein ikkje lærer det hos kjørelæarar eingang (i alle fall gjorde ikkje eg det), så då kan du tenke deg korleis det står til med mine lukeparkeringseigenskapar:)

Anonym sa...

Hehe.. du er så flink til å balansere mellom det som er morsomt, og det som er sart/rørende/hva jeg skal si ;)

høres ut som en strålende dag!!
wow!

ct

Caroline sa...

Disse 30 årene. Selv blir jeg 33 år i år.

Wow, det er alderen til ei gammel kjerring. På mange måter er jeg jo blitt ei gammel kjerring. Jeg drar aldri mer på nachspiel. Faktisk drar jeg nesten aldri ut på byen lenger. Jeg har begynt å like programmer som Gjensynet på NRK. Jeg har begynt med slektsforskning. Og jeg er på nippet til å begynne med værdagbok, da jeg føler at somrene var mye bedre før.

Jeg har fått en dypere interesse for krigen. Pappa sier at jeg har en 86 år gammel krigslotte innesperret i kroppen min. Og han er 77 år. Med andre ord er jeg på mange måter eldre enn min far.

Det tok meg et par år å akseptere at jeg var over tredve. Men så leste jeg flere av bøkene til Arne Næss sr.

Og innså at alder er ikke noe man trenger bry seg med. Så lenge man er nysgjerrig på livet og mennesker rundt seg, holder man seg evig ung. Ja, også Botox selvsagt.

Jeg er egentlig ganske imponert over deg som i det hele tatt kjører bil i Oslo. Og i tillegg skal lukeparkere. Sist jeg kjørte i Oslo, gikk jeg ned 2-3 kilo på et par timer i ren nervøsitet. Og det var ikke få speil jeg tok på min vei.

Klem, Carro snart 33 år

P.S Velkommen over i de fabelaktige 30 årene. Her er deilig å være. Og det er alltid et bra program på NRK man kan se.

Elin Maria sa...

Ååå, så koselig lesing på en "mandagsmårra"!! Alt godt, og grattis med overstått!!! :)

Hege sa...

Gratulerer med overstått!
Er ikke mange årene til jeg fyller 30, kanskje jeg tør å lukeparkere jeg og da ;)
Tror jeg kun har lukeparkert en gang - og det var med sjåførlærer *lol*

Grete sa...

Gratulerer med dagen som har vært! Blir tjueti om ikke så lenge jeg også :)

mie sa...

Maria: Takk for det, og når det gjelder håret så har jeg klippet meg siden den tid faktisk ; ) Kanskje det kommer et bilde til om ikke så lenge. Jeg har veldig tro på at lukeparkering er noe som "skjer" rundt fylte tredve altså, så du får bare glede deg!

Amelie: Hehe, takk for det min venn - bra at noen liker foldene!
-Og SELVSAGT har jeg sett på dvd, den serien var vel unnagjort på en ukes tid den. Siden da har jeg sett meg nødt til å anskaffe rubbel og bit og er nå fullt oppdatert!

Chris: Jasså din rakker, når det er mulighet for å påpeke at man allikevel har dummet seg ut, da kommer du på banen liksom!!
Jeg så ikke så nøye på det bildet før jeg brukte det, men det het da vitterlig "lukeparkering" så jeg synes jeg tok researchen alvorlig nok egentlig.

Linda: Bygd eller ikke bygd, jeg tror nok jeg også lukeparkerte kun én gang sammen med min kjørelærer, og da fulgte jeg bare hans ganske detaljerte direksjoner!

ct: Takk for komplimentet ; )

Caroline: Det der må være den morsomste kommentaren jeg noensinne har fått, jeg lo høyt da jeg leste den første gang og alle gangene siden! Hehehehehe! ; ) Jammen blir en oppmuntret av slike betraktninger på 30-årene, fra en som har litt mer erfaring enn meg foreløpig. Jeg får prøve meg mer på NRK skjønner jeg ; )

Elin Maria: Så koselig at du synes det, og tusen takk! ; )

Hege: Hehe, som sagt er jeg overbevist om at man automatisk lærer å lukeparkere når man blir 30, så det er bare å glede seg! Og som sagt over lukeparkerte jeg også bare én gang med kjørelærer...

Grete: Tjueti er ikke så ille egentlig, så du kan slippe å evt grue deg ; )

 
Blogglisten