onsdag, april 16, 2008

Du vet du er (høy)gravid når....


...du, som ikke-snorker, plutselig vekker deg selv med rare pustelyder (noen av dem kalt snorking) fra de tette slimhinneområdene dine
...fingrene dine ligner på wienerpølser, og tærne på sossisser
...du, som ellers holder deg på ca sammen vekt, plutselig har gått opp minst 15 kg
...den nevnte ekstravekten gir deg gammel-dame-knær som knirker
...du ikke rekker ned til skolissene
...du plutselig forstår hvorfor mormor drakk mengder av samarin mot sure oppstøt - DET smaker vondt det!!
...folk kommenterer at magen din rører på seg helt av seg selv, til og med uten at du merket det selv
...kelnere på restauranter slår av en gratulasjonsprat som involverer ordene "hvor mange er det egentlig inni der??"
...folk du ikke kjenner begynner å ta på magen din i full offentlighet, uten å spørre!
...du kjenner at det er som å flytte på et hus når du skal snu deg til den andre siden om natta
...du plutselig får dobbelthake
...du må planlegge dobbelt så lang tid til t-banen som ellers
...noen plutselig sitter på blæra di - eller bruker den som boksepute
...du en vakker dag er ment å forstå "åååå, så SVÆÆÆÆR du er" som et kompliment
...nesa di ut av det blå blir hoven og rar i fasongen, og den litt forstørrede tunga di gjør at du ikke kan si "s" skikkelig
...du vagger som en gammel kone, stønner når du omstendelig reiser deg fra en stol og peser som om du har angina/kols (gjerne begge deler på en gang)
...du interesserer deg for ordet "hentesett" og sporenstreks finner fram strikkepinnene som ellers får ligge i fred

-Oppsummert: Hvorfor blir noe så mye MER gravide enn andre??



-Hvorfor blir noen gravide på en mye STØRRE måte enn andre??


Det er fortsatt 4 uker igjen til termin...Hvordan skal det gå?? Kommer babyen allikevel til å "sparke seg ut av genseren min", slik Sam tror?

12 kommentarer:

linda sa...

Hehe, litt galgenhumor der på ein onsdag.
Har ikkje prøvd å vere gravid før, og den lista der inneholdt ikkje så mange "selling-points", så trur eg venta ei stund eg:)

Tormod Førland sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Strikkelaura sa...

Wooowww nyyddeelliiggg mage!
Ser ikke ut som du har lagt på deg et gram uten om magen. Utrolig flott gravid er du! :)

Hørte jeg strikking? :hyper: Fortell!

Caroline sa...

Jeg vil gjerne legge til:

- du får den klassiske tjukkdame latter. Den som knegger, humper og går som lokomotiv.

(en av mange bizarre ting jeg la merke til i den vakre filmen Tom lagde fra de siste timene før fødselen. Ja og så den fine potetnesen)

Men jeg savner å gå på do etter fødselen og tisse ut 15 kilo. Det var effektiv slanking. Vann i kroppen er ikke så verst, når man slipper å jogge for å få det vekk..Så trøst deg med det.

Anonym sa...

Oi-oi-oi, jeg ler så jeg griner!!!
:-) :-)

Kætzy

elisabethj sa...

hei kjære venn:) Jeg titter inn til deg titt og ofte;og tenker på dere:)Her var detr mange gode ord og koselige bilder....Unner dere SÅÅÅÅ en "normal" hverdag med forventnig og GLEDE.....

Stor klem fra Bergen

Maria sa...

sparke seg ut av genseren ;) den var ny..

KIKKA sa...

STOOOR mage... :-)

mie sa...

Linda: Litt humor må en ha i disse tider! En ting du skal huske på er at noen virkelig BLIR mer gravide enn andre altså...Noen heldige (bare litt misunnelig og bitter....) får bare en kul på midten og ferdig med det! Kanskje du blir en av dem da vettu ; )

Strikkelaura: Tja, jeg skulle ønske du hadde rett, men jeg har nok dessverre lagt på meg en god del...Men det er ikke like ille som første gangen heldigvis. DA ble jeg svær da!!
Strikking ja, det kommer et innlegg etterpå ; )

Caroline: JAAAA!!! Knegging og humping - og SNORKING på innpust!!!! Her om dagen tiltrakk jeg meg litt for mye oppmerksomhet der jeg satt og fjaset og lo med ei venninne på BI, og det var da det virkelig gikk opp for meg: Jeg har fått en rar, snorkende tjukkdamelatter...Og potetnesa er på plass!!! Du ser den spesielt godt på bildet i profil, men du vet jo ikke så godt hvordan den ellers ser ut da men.

Dessverre er nok ikke alle kiloene bare vann, men jeg ser allikevel fram til å plutselig, over noen dager bare, å gå ned massevis av kilo! Med førstemann gikk jeg vel ned 10 kg på en liten uke. (Så slet jeg med resten en stund kan du si...har aldri blitt helt borte heller, så her blir det nok dessverre jogging - noe jeg HATER)

Kætzy: Er det Cat som prøver å anonymisere seg litt, eller er det en ny katt?? ; )

Elisabeth: SÅ hyggelig å høre fra deg igjen da!! Jeg er innom bloggen din i ny og ne også, selv om jeg er dårlig på kommentarer ; )
Her er det heldigvis mer glede og forventning enn på lenge ; )

Maria: Hehe, ja var den ikke søt kanskje! Han har jo fått kjenne på magen når det er sparking på gang, så han ser for seg at det er på det viset det skal skje! ; )

Kikka: Ja, den er så stor at både jordmor og fysioterapeuten fniser hver gang de ser meg nå ; )

Grete sa...

Så fin mage du har! Du ser jo skikkelig fresh og flott ut jo.

mie sa...

Grete: Tusen takk for det, jeg tar med meg all positiv omtale for tiden ; ) Føler meg jo som en elefant!!

Fast leser sa...

Ja, jeg synes faktisk ikke du er sååå stor, men vet av erfaring at en synes det selv ;). Flott gravid er du, og en fabelaktig rugejobb gjør du. Lykke til, og vær raus med deg selv når lilletassen er kommet (noe som kanskje allerede har skjedd?).

 
Blogglisten