mandag, april 28, 2008

Maks 10 dager igjen nå!





Siden jeg ikke har noen oppdaterte magebilder, får jeg begynne med en liten photoshoot-seanse vi hadde på kjøkkenet her om dagen. Elissa liker så godt å kle seg ut som ballettdanser, og Sam kan ikke skjønne annet enn at da må jo han også være ballettdanser! Om han ikke kan ha fletter, spenner eller neglelakk så får han få Elissa til å hjelpe seg med påkledningen da i allefall. At man fortsatt bruker bleier er bare sjarmerende under en klassisk ballett-leotard!

Jeg skulle nesten hatt et nytt bilde av magen her, får sørge for å få til det snart, for utrolig nok er magen ENDA større nå! Faktisk er den større enn det den var når Elissa ble født. Sånn er det når det er tredje gangen sier jeg bare!
-I forgårs ble jeg bombardert av spørsmål fra en gammel dame på café om det ikke var to inni der, og i går mente ei jeg traff at jeg kanskje gikk og bar på en elefantbaby ; )

Det er i dag 16 dager til termin, men etter en veldig lang tankespinn-prosess hos meg har jeg i fellesskap med Chris og diverse leger, jordmødre og andre kommet fram til at jeg skal ha keisersnitt denne gangen. Det betyr, med mindre babyen sparker seg ut av genseren min (som Sam tror) før det, at vi får vårt tredje barn 8.mai! : ) Det er bare 10 dager til, og det føles ganske rart å vite at det blir akkurat den dagen. Ikke til torsdag, men neste torsdag liksom!! Veldig rart.

Siden det bare er 6 dager før termin så kan jo noe skje av seg selv før det, og da er avtalen at jeg skal forsøke å føde vaginalt, men jeg kan "angre" hvis jeg blir for redd og få keisersnitt da også.
På grunn av alt jeg har vært gjennom synes visst helsevesenet at det er vanskelig å nekte meg noe, så derfor denne litt spesielle avtale ; ) Det har allikevel ikke vært en enkel avgjørelse for meg, siden jeg er nesten like redd for keisersnitt som for vaginal fødsel. Jeg har jo prøvd begge deler, selv om det da Sam ble født dreide seg om keisersnitt i narkose.
Denne gangen må jeg belage meg på å være våken, noe som skremmer vettet av meg må jeg innrømme. Tenk å ligge der og kjenne...alt de gjør, selv om det ikke er vondt. Et skarve lite tørkle foran fjeset mitt er jeg redd ikke er nok til å dempe panikkfølelsen min når tiden drar ut...Huff.
Er litt engstelig for at fortrengte fryktfølelser fra sist gang skal dukke opp når jeg først ligger der, som lam på slakterbenken igjen. (Det var sånn det føltes sist i allefall, da det handlet om død og liv og alt måtte gå veldig fort)

Jaja, får satse på at det går bedre enn jeg frykter! Jeg må bare komme meg gjennom 8. mai på et vis, og så er det OVER. Om bare 10 dager, toppen, så er han her - den lille keiseren!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Mie!

Forstår veldig godt frykten din for keisersnitt. Jeg hadde det akkurat likt med minstemann Thomas på grunn av opplevelsen med hastesnittet med Anders. Veldig redd for fødsel hele svangerskap nr to.

Nå må jeg bare oppmuntre deg med min positive opplevelse av å føde Thomas med keisersnitt!! Han ble tatt med planlagt snitt pga størrelsen (litt større enn storebror så han ville jeg ikke prøve å trykke ut en gang:) Hele operasjonen var så flott! Klart det er ekkelt å tenke på det som skjer men man kjenner ikke smerte. Og det hele skjer så fort! Når du er klargjodt for operasjon så mener jeg å huske de sa det tar et par minutter fra de åpner til barnet er ute! Jeg rakk bare å fordype meg i øynene til min elskede og vips!! så skrek en velskapt gutt full av tykke valker og jeg fikk mitt andre mirakel på brystet. Fantastisk!! en helt annen og veldig fin opplevelse enn første gang. Alt gikk rolig og ordnet for seg:) Mens de sydde igjen lå jeg bare i lykke og smilte. Luften gikk liksom ut av meg da og all spenning var byttet ut med lykkestiringer.

Så nå sender jeg en god klem til deg og masse gode tanker. Jeg tror virkelig du vil få en fin fødselsopplevelse denne gangen. Guds farshjerte våker over deg. Han har en nydelig velkomstmåte nøye planlagt i sitt hjerte for det lille Inchley-mirakelet nr 3!!

Varme tanker fra en annen guttemamma i vest:)Ann Eilin

Anonym sa...

Hei Mie!
Må stadig vekk inn og sjekke bloggen din. Du veit sanneleg å sette ord på saker; små og store.

Håpar dei neste ti dagane går som ein røyk, og at det går fint, uansett på kva måte "keisaren" kjem til verden på.
Hels til Chris og lykke til begge to!

Beste helsing
Øystein Dalland

Strikkelaura sa...

Hei Mie!
Jeg skyller deg en mail. Jeg har ikke glemt deg, men har vært vekke reist og uten internett.
Sender deg en mail så raskt jeg får tid! :)

Klem

KIKKA sa...

er utrolig spent!!!!! ønsker deg masse lykke til :-)
og de to ballettdanserne var fantastisk sjarmerende! Men du... tror jeg kan si ganske sikkert at det ikke er en elefantbaby inni magen din,... nå er ikke jeg noen ekspert på området altså :-)

heh.. :-)
KLEM

Elin Maria sa...

Jeg har veldig stor tro på at det kommer til å gå kjempebra med både deg og minstemann på fødselsbenken! 8. mai er du i mine bønner og tanker! Det er notert opp i almanakken. ; ) Masse klemmer fra Elin!!!

Ingunn sa...

lykke til!!! Gleder meg til å se bilder av det nye mirakelet!

Amelie78 sa...

NÅ kan du ta en tur til bloggen min - sporenstraks :)

PS! Herlige ballettbilder! :)

Klemmer fra meg

Linda sa...

Ikkje mange dagane igjen no! Blir kjekt å sjå bilde når han eventuelt har sparka seg ut av gensaren (som kanskje hadde vore det beste alternativet framfor både keisersnitt og vanlig fødsel). Lykke til:)

Strikkelaura sa...

U got mail! =)
Bedre sent enn aldri!
2 dager igjen nå, lykke til!! :)

Maria sa...

ojsann... 8 er i morgen det, krysser fingre og tær for at alt går bra, og gleder meg til oppdatering.

Strikkelaura sa...

NÅ er jeg spent!!
En vennine av meg født i natt, er så utrolig gøy med små =)

Caroline sa...

Tenker på deg og minien. Venter spent på oppdatering!

mie sa...

Anne-Eilin: Tusen takk for lang og god kommentar! Du fikk rett - det ble en fin fødselsopplevelse! Den første jeg har hatt, og jeg er så takknemlig for å ha fått oppleve en fødsel slik den BØR være - med de lykkesitringene du beskriver!

Øystein: SÅ hyggelig!! Det er så stas å ha fått litt kontakt med mammas slekt på denne måten, og jeg synes det er så koselig at du/dere vil lese bloggen min! Takk for lykkeønskninger, som du sikkert har forstått så gikk det veldig bra. Kommer snart en litt mer utfyllende "beskrivelse" ; )

Strikkelaura: Takk for mail, og fikk jeg ikke barn samme dag som din venninne til slutt?

Kikka: Heldigvis hadde du rett, det var allikevel ingen elefantbaby ; ) Skjønt 5,1 kg....veeeel, nesten en elefantbaby allikevel!

Elin Maria: Ja da ble det jo altså 7. mai, men ble litt rørt over at du faktisk skrev oss opp i boka di da!!

Ingunn: Takk for det, det gikk over all forventning faktisk!

Amelie: Og FOR en hyllest det var.... ; ) Jeg er beæret!

Linda: Niks, ble ingen sparking gjennom genseren gitt, selv om det er mulig du har rett i at det tross alt hadde vært det beste!

Maria: Du kom tydeligvis på det ca akkurat da jeg lå og trykket ; )

Caroline: Og mer oppdatering skal det bli! Snart!

disa sa...

I love it ! Very creative ! That's actually really cool Thanks.

 
Blogglisten