tirsdag, mai 20, 2008

Hentesettet i bruk!

Jeg rakk akkurat å slenge med et par små sokker i min hentesettkolleksjon, lillemann kunne selvsagt ikke dra hjem i strømpelesten - det må da alle forstå! Da de var ferdige syntes jeg kanskje de så litt små ut...hvor store er nyfødt-føtter igjen tro?

Dagen vi dro hjem fra sykehuset var det fullsommer i Oslo, men tro mot min overbevisning hva angår hentesett, så måtte nok den lille kroppen til pers ja! (Lua og sokkene forsvant rett av etter bildetaking, så fort vi kom inn i bilen...) Det morsomme er at jakka og buksa slett ikke var så store som jeg fryktet, og sokkene, ja de var rent for små!


Det er heeeelt utrolig hvor slapp, sløv og sliten man blir etter en fødsel, det skal jeg bare ha sagt! Særlig når man har mistet en del blod. Jeg har helt klart tenkt til å fortelle historien om hvordan det ble som det ble - med vaginal fødsel allikevel osv, men jeg er for trøtt for tiden....Det kommer snart ; )

Men det jeg må skyndte meg å si i dag er at de to eldste barna her i huset har startet sin modellkarriere! De er med på illustrasjonsbilder til en artikkel om DNA i magasinet til Dagens Næringsliv, D2, nå til fredag! Det er visstnok også mulig de er på forsiden. Broren min, kjæresten hans og faren min er også med på bildene. Jeg har bare sett ett bilde sålangt, og det er virkelig kjempefint! Bare et lite tips hvis noen vil se ; )

8 kommentarer:

Strikkelaura sa...

Så utrolig søt han her! Blir forelska her jeg sitter :)

Skal huske å kjøpe D2 på fredag, ei vennine av meg er journalist der. Spennende!

Rita sa...

Gratulera så mykje med den store guten, alle 4:) Ein nydelig gut i flotte strikka kle. Kanskje dine evne til handarbeid kjem frå Nordal? Kjekt å følgja med deg og familien på bloggen din. Og lure du på kem eg er, så var di fantastiska mor mi kusine. Helsing og klem frå Tysnes:)

Maria sa...

Det var en søt liten skapning - og helt sikkert et kjærkomment medlem i familien :) Blir glad av å lese at det går bra :)

Amelie78 sa...

Godt å se det er flere som har sansen for "danderingsbilder"! Hehe, jeg blir SÅ mobba for danderingsbildene, skjønner du. Du har sikkert sett Italia-bildene på fjesboka :)

Nydelig sett! ELSKER fargene! Og den avisa mp jeg ha tak i!

Love, H.

Maylen sa...

Så nydelig liten Theo.
Gratulerer med vel overstått svangerskap og ett flott tilskudd til familien.

Har vært litt innom bloggen din tidligere angående Sam og min datter Ane. Det er fint å se at Sam har kommet seg så godt.

Ane har også strevd, og strever, med liten, tynn, hes stemme. Ene stemmebåndet er fullt av arrvev. Det har bedret seg en god del det siste året ved hjelp fra logoped og en del roping pga "trassalder" vil jeg si. Hun "forsvinner" enda i bråk, og trekker seg unna, men hevder seg mye bedre nå enn før.

Assistent (pedagog) i barnehagen er viktig, så det er fint å se at Sam har fått det også. At knappen (PEG) er borte er jo også ett fremskritt som må være deilig. Den har vi enda, og det ser ikke ut til at vi kan ta den bort med det første. Hun blir 4 år i sommer, håpet er at den er borte før skolestart. Håpet.


Den episoden der Elissa ble så redd for lillebroren sin grep meg i hjertet.

Fortsett å blogg, det er en fryd å lese. Oppturer, nedturer, eksamensnerver... Du skriver så fint.

mie sa...

Strikkelaura: Ja er han ikke skjønn kanskje?? ; )

Rita: Tusen takk!! Så hyggelig å høre fra deg! Jeg har lært å strikke av mamma, og hun var jo veldig opptatt av håndarbeidstradisjonene til familien på Tysnes. Jeg har hørt navnet ditt fra mamma, men jeg husker ikke hvilken onkel/tante som var dine foreldre? Kjempehyggelig at du leser bloggen, føler jeg har fått litt kontakt med mammas røtter gjennom de fra Nordalslekten som leser her. Veldig koselig!

Maria: Ja kjærkommen og velkommen er han! Storesøsknene synes det er veldig stas! : )

Amelie: Hehe, ja jeg så bildene på facebook - og ja, jeg liker også danderingsbilder! Enda en likhet?;) Håper du fikk tak i D2, du som er så glad i bilder! De ble SÅ fine!!!
Når det en dag blir din tur til å lage hentesett (for det MÅ man jo selvsagt...hehehe) skal jeg nok fortelle deg hvilke farger jeg brukte ; ) Syntes det ble litt fint selv også i grunn!

Maylen: Å ja, jeg husker jo deg nå! Sa jeg sist at jeg heter Ane til fornavn egentlig? Ane Marie ; ) Skulle gjerne visst mer om hva slags behandling logoped har gitt datteren din, for vår synes at Sam er for ung til å få behandling. Hvis du har lyst en dag må du gjerne sende meg en mail - hadde jo vært veldig fint å ha kontakt med noen som faktisk har litt erfaring med dette! mie.inchley@gmail.com :)

Margrethe sa...

Så nydelig gutt i nydelige, hjemmestrikkede klær. Jeg vet ikke helt hvordan jeg kom over bloggen din, men nå har hele søndagsmorgenen gått med til å lese bloggen din fra en ende til en annen - istedet for å lese til eksamen. Velbrukt tid som får meg til å innse at om jeg så ikke består eksamen på onsdag, så betyr ikke det noe som helst i den litt større sammenhengen! Ha en flott sommer med familien din!

mie sa...

Margrethe: Oj! Hele på én gang?! Men da vet jeg i allefall at det er mulig å få til noe sånt på en søndagsformiddag ; ) Tusen takk for kommentar! Fristende å lese noe annet enn pensum når det røyner på, der kjenner jeg meg godt igjen... ; ) Lykke til med eksamen, og ha en kjempefin sommer selv!! : )

 
Blogglisten