mandag, desember 08, 2008

Livstegn

Hallois

Jeg er blitt grepet av eksamensjaget, derfor stillheten fra min side....Jeg har derimot siste eksamen i morgen (litt sent å gi denne beskjeden mao..), så da er jeg tilbake fortere enn dere aner!

Men jeg må si med en gang: Mye har forandret seg siden Theo ble født! Blant annet er det VELDIG begrenset når jeg får lest, i og med at jeg er avhengig av at han sover. Når han først gjør det så skal jeg rekke alt annet også, som å dusje for eksempel ; )
Dessuten må jeg liksom være i riktig "modus" jeg da, for å i det hele tatt få satt rompa på en stol med en bok foran meg..Ikke alltid at jeg er i det hjørnet AKKURAT når Theo sovner! (For eksempel har han nettopp sovnet, og her sitter jeg!)

Den andre store forskjellen er nok at jeg nesten ikke eier motivasjon til å gjøre skolearbeid. Det koster meg helt enormt mye selvdisiplin å sette meg ned med arbeidet. Jeg har slitt meg gjennom fag før altså, for ALL del (nesten alle fag..), men nå gir jeg fullstendig blaffen liksom. Før har det i allefall synes som at frykten for å feile på eksamen har vært større enn aversjonen mot bøkene, mens nå er det liksom ikke så farlig med hele greia.

-Egentlig må jeg nesten si at jeg omsider har fått smake på holdningen "erresåfarligda!" Og akkurat dét tror jeg ikke er så dumt!
(Skal skrive mer om det når jeg har lagt morgendagen bak meg....)

NUH må jeg finne fram bøkene igjen....for siste gang i år....kom igjen Mie....Grav fram siste rest av motivasjonen.....oppløpssiden nå...i morgen er det over....SUKKKKKKKKKKKKKKK

7 kommentarer:

Linda sa...

Sjarmøretappe kallast dette! Og dess fortare du kjem igang, dess fortare er det over var min filosofi. For øvrig kom "e d så farlig"-holdningen over meg og rett før eksamen. Og dagen før var det som regel "no bryr eg meg ikkje om korleis d går så lenge eg blir ferdig og det er feeeerie!"-holdningen som gjaldt.

Stå på, så kan du virkelig nyte resten av førjulstida! Lykke til med innspurt! Dette går nok strålande skal du sjå!

Strikkelaura sa...

Lykke til! Det går så bra så :)

I min verden sa...

FAntastisk bra innstilling:) Gratulerer må jeg si....For det skal LITT til å gå fra flinkpikesyndrombetyrhelstenApåalleoppgavesvar..til: "ja skal vi se; hva var det dette handlet om? Gårdettilblokksbergkan jegjoprøveengangtilellerfinnepånoeannet?" ..og det kommer til å gå strålende- og om du står- er ikke det bra da? Siden du bare harhusogklesvaskoghentingogbringingogtrøstingogmatingoglekogav-ogpåkledningogspising(ogblogging)ogkosmedlitenogstorogkanskjelittbakingogjulekalenderogholdekontaktmedsvigersogsendedenpakka...og...

HEIER på deg, jeg:)KLEMM

Maria sa...

Litt sent å si lykke til, men jeg håper det gikk bra :)

Anonym sa...

hei, hvordan gikk det?
hatt en fin jul?

:-)

Anonym sa...

Hei!
Jeg jobber som journalist i KK og vil gjerne komme i kontakt med deg i forbindelse med en artikkel jeg jobber med. Kan du ta kontakt på ewh@kk.no?
Vennlig hilsen Ellen

mie sa...

LInda: Hehe, det var et bra navn på det!

Strikkelaura: Litt sent å si takk, men takk allikevel ; )Jeg leste det i allefall da det var nyttig! ; )

I min verden: Hehehe, ja det var en god oppsummering av mitt liv egentlig! Og du har helt rett, det skal litt å gå fra flink pike til erre så farli´a. Jeg må rett og slett ta hatten av for meg selv der ja! Hehehe

Maria: Tror i allefall at det gikk bra, har fått svar på den ene - og den gikk i allefall veldig bra ; )

Anonym: SOm sagt over så gikk det i allefall bra på den ene, nå venter jeg på den andre ; ) Men jeg satser på at det gikk bra på den også, haddde i allefall svar på det meste på eksamen ; )

Anonym: Har sendt mail ; )

 
Blogglisten