tirsdag, februar 10, 2009

Mie + Sam = KK!


Dette er ukas nummer altså....

*Kremt*: Tam-ta-tat-tat-tat-ta-taaaaaaa! (Det var altså en fanfare, for de som ikke skjønner slikt) Neste uke, uke 8, må dere kjøpe KK! -Det vil si, bare hvis dere vil altså, jeg skal ikke brekke armene deres om dere ikke gjør det...ehem....Men i allefall så kommer det en reportasje om meg/oss der, etter at en meget sympatisk journalist (hei Ellen!) tok kontakt med meg for noen uker siden. Hun snublet over bloggen min da hun gjorde noe research, og ble interessert i historien til Sam. Eller kanskje rettere sagt historien min, som moren til Sam.

Reportasjen heter "En mammas dagbok" og inneholder en stor posjon utdrag nettopp fra denne bloggen, som på mange måter fungerte (og til en viss grad fortsatt fungerer) som både dagbok og "utløp" for meg. Gjennom sorg, håp, fortvilelse, sjokk og det som kjentes som uendelige måneder med uvisshet har jeg skrevet meg gjennom følelsene mine, noe som har hjulpet meg å sortere og "se" problemstillinger og kompliserte følelser og reaksjoner bedre. Det er en grense for hvor mye man kan snakke med venner og familie om vanskelige ting, om igjen og om igjen...og om igjen. Bloggen har for meg vært en mulighet for å ta ting opp igjen og opp igjen, når jeg har hatt behov for det. (Litt vanskelig å forklare kjenner jeg....bær over med meg)

Før noen begynner å bekymre seg; jeg (og vi) føler oss veldig godt ivaretatt og møtt av KK, og dere skal vite at jeg personlig har godkjent hvert ord som er skrevet ; ) Det er en balansegang å dele nok av seg selv, for eksempel slik at andre kan kjenne seg igjen og ha nytte av det, men allikevel ikke dele for mye. For mye kan jo rett og slett bli litt too much hehehehe! Ja. Ehem.
Jeg har valgt å være veldig ærlig, noe jeg også bestreber meg på å være generelt, selv om det koster litt.
Jeg håper at det finnes noen der ute et sted som kan ha godt av å lese reportasjen ; )

Tror bladet er i salg fra mandag 16. februar og ut den uka. Blir litt spennende!

13 kommentarer:

Strikkelaura sa...

Det skal jeg kjøpe, skal på hyttetur med svigers. Må ha noe å grave nesa mi ned i, hva er vel bedre å se/lese om deg <3 Hun journalisten fikk mailen din av meg..jeg var litt skeptisk, men godt at det ble godt mot tatt :) Jeg gleder meg!!


(Pssstt! Du skulle hat en link i margen " FOR PRESSE TRYKK HER og mail-adressen din, haha! Eller forresten, jeg trives godt som PR-kontakt :P Jeg har jo tross alt eksamen i det..ler!!)

Fioljenta sa...

Det gleder jeg meg til å kjøpe!

Fjordheim sa...

Ikke det bladet jeg kjøper så ofte. Men neste uke må jeg få det med meg. Har vært igjennom bloggen din, og fikk med meg mange av programmene på Tv. Men det kan være greit å se det en gang til.
Gleder meg.
Ønsker deg en god kveld :)

Maria sa...

jeg skal løpe å kjøpe så snart det er i butikken :)

Linda sa...

Stilig! Då må eg sikre meg KK neste veke:)

knirk sa...

Det skal jeg kjøpe!

KIKKA sa...

Det skal jeg kjøpe! helt klart :-)

mærri sa...

Jeg brakk armen igår, nå skjønner jeg hvorfor..! Løper å kjøper bladet så fort det er i salg;)

Du er nydelig Mie.


:)

Anettes hus sa...

Nei og nei, så stas å "treffe på deg" her ute i blogglandia!?! Så fin blogg du har! Heeerlige bilder av deg og dine kjære! Så flott familie du har, Mie:)

Skal helt klart kjøpe KK til neste uke! Håper dere har det bra alle sammen!

Klem Anette:)

www.stellameier.com sa...

Så morsomt. Dette må jeg bare lese. Jeg føler meg som en interaktiv venn av familien. Så dette blir jo kjempe spennende. Kanskje jeg ligger på føden da hihi. Så da trenger jeg jo litt blader. Stor klem, Carro

mie sa...

Strikkelaura: Ja det egner seg sikkert som hyttelektyre ; ) Hehe, hun journalisten tok kontakt med ganske mange av mine linker tror jeg, fikk beskjed fra både herfra og derfra at hun ville ha kontakt! Greia er nemlig at jeg har hatt hemmelig nummer siden vi var på TV, men nå har jeg forandret på det ; )

Fioljenta: Er du ny tro?? Ble litt usikker på om jeg har ønsket deg velkommen enda....For sikkerhetsskyld: VELKOMMEN hit! Må sjekke ut bloggen din ; )

Fjordheim: Ja historien kjenner du nok ganske godt da ; ) Men dette blir jo presentert gjennom en annens øyne, så selv jeg syntes det ble interessant å lese! Hihi!

Maria: ; )

Linda: Ja jeg synes jo det ; )

Knirk: KK kommer visst til å tjene på denne markedsføringen! Hehe!

Kikka: Ja det må du jo, som også var PR-person ; )

Mærri: OJ! Jeg håper nesten ikke det var DERFOR du brakk armen da men!!! Stakkars deg! Skulle nesten fått et blad gratis du ; )

Anette: Joda, her i Blogglandia har jeg vært siden 2006 faktisk! Jeg har også vært innom deg i det siste, og har linket deg også ; ) DER kan man snakke om fiiiiin blogg!! Og fint hus, ikke minst ; )

Carro: Du er helt klart en interaktiv venn heheheh ; ) Lykke, lykke til når du omsider kommer deg på føden...jeg føler med deg!!!

Anonym sa...

Hei!
Jeg er ingen blogger, men leste tilfeldig historien din i KK.
Sterkt lesestoff, men gud så godt å høre deres historie..
Jeg har født 4 barn, alle med for tidlig vannavgang. 1 barn i uke 36 og 1 i uke 37.(Disse er to sunne friske barn på 1 og 5 år)
Men dessverre fødte jeg 2 barn i uke 21 og 22, noe som slettes ikke gikk så bra..
Flere år etter dette kjenner jeg fortsatt at jeg bærer på en stor sorg over de 2 jeg mistet, men likevel gjør det godt/vondt å lese om de som faktisk fighter seg gjennom en slik kamp, som dere har gjennomgått.

Så det jeg ville si var, TAKK for at du/dere delte deres historie!
Nettopp DU gjorde dagen min tårevåt, men GOD!

Hilsen 4 barnsmor

mie sa...

4-barns mor: Åh, så spesielt å høre fra en som deg! På én måte føles det...vondt at vi har fått beholde vår baby, nesten uten mén til og med, når man treffer på folk som ikke har det. Man får jo nesten dårlig samvittighet, på en måte! Man har jo delt mye av de samme erfaringene og utfordringene, og jammen har vi vært nær å oppleve det dere har....
Jeg føler så med deg! Tror ikke en slik sorg blir borte, men man lærer jo å leve med det.
Takk og liv at du fikk beholde to....
God klem fra Mie

 
Blogglisten