lørdag, februar 21, 2009

Støvsuger


Bilde fra www.flickr.com

...Og mens jeg allikevel er inne på dette med manglende rengjøring, så kan jeg like gjerne slå til med en serriøs innrømmelse (som vil overbevise alle som ennå tviler angående min uegnethet som husmorgudinne): Jeg vasker veldig sjelden gulv. VELDIG. SJELDEN. PUNKTUM.

I stedet har jeg dyrket fram en mann som av og til tar en jafs med støvsugeren, når han synes det blir for ille. Ja altså; jeg har fortsatt problemer med akkurat den vinkelen i hofte/bekkenområdet (og dette ække tull engang). Så til min kjæres forsvar: Han ikke under pisken, men han er omtenksom!

Vi synes egentlig vi trenger bedre plass nå, for vi har en ganske liten leilighet for en familie på 5. Men som Chris sier: "Jeg orker ikke å ha et større hjem....bare TENK om vi skulle rengjøre enda større flater enn vi prøver å gjøre nå!"

8 kommentarer:

Fjordheim sa...

Ja noen ganger kan det være greit å ikke ha for mye å holde i orden.
Jeg er ikke noe flink å vaske jeg heller. Litt pga pusteproblemene, men og litt fordi jeg ikke liker det. Men det er ikke værre her enn at vi overlever. Hehe.
Ønsker deg en flott søndag :)

Kikka sa...

jeg har faktisk en mann som trives veldig godt med å støvsuge- hvor bra er vel ikke det ;-) Trenger faktisk ikke nevne det engang før han drar fram denne maskinen som han er så stolt av!
hver gang jeg besøker søstern som har hus, så tenker jeg hvor glad jeg er som ikke har hus!!! så mye mer å vaske da gitt..

Hege sa...

Kjempebra :)
Hehe..
Jeg vasker også sjelden gulv.
Så godt å vite at det er flere.
Men støvsuger er jammen er fin oppfinnelse. Og menn som faktisk hjelper masse til i husarbeidet.
De fortjener en suss.
Min mann også.

Susanne sa...

Jeg vasker nesten aldri stuegulvet!!! Bruker helst støvsugeren ja!
Kjøkkengulvet burde vært vasket daglig, men blir altfor lenge mellom vaskinga der også, desverre...
Hmm, alltid like kjedelig å gjøre rent synes jeg.
Noe som hjelper litt for meg er hvis jeg eks bestemmer meg for å kjøpe en liten blomst eller noen nye lys etter rengjøringen. Litt motiverende, og det blir så koselig i stua da:)

kari - carpe diem sa...

vi damer av i dag støvsuger kanskje mere enn vi vasker...jeg må innrømme at jif-tørrmopp er min venn...
-og du, Samuel hadde navne dag i går!

hvorfor ikke... sa...

Du skriver så hærlig;)

Mie, SÅ FLOTT innlegg om dere i KK, ærligheten din og din evne til å sette ord på det er enestående! Jeg likte spesielt godt at det var med så mye direkte fra bloggen din;)

Selv om jeg fulgte dere på TV og har lest bloggen din, blir jeg fortsatt rørt til tårer når jeg leser det igjen i KK.

Det rører meg spesielt fordi jeg selv for 25 år siden fødte et prematurt barn...som ikke klarte å leve opp. Et sjokk!

Det er både godt og vondt å lese historien deres...og jeg tenker at det er så VIKTIG at et blad som jenter i alle aldre leser, tar opp sånne temaer....og ikke minst at DU er villig til å gi av deg selv:
TAKK skal du ha, Mie!
Jeg er overbevist om at det betyr utrolig mye for veldig mange!
(meg selv inkludert)

Men bloggverdens reklamemakt hadde KK undervurdert, det var utsolgt både her og der...fikk heldigvis tak i det tilslutt;)

Kveldsklem fra Torunn

Megs sa...

Hi Mie
You don't know me but I am samboer with Marie's brother Pål:)I have just read the article in KK and you touched my heart!!I have just become a mom and I cannot even try to imagine what you went through!!I am so glad Samuel is doing well!!Big klem to both of you from me:)

mie sa...

Fjordheim: Også er det jo ikke å kimse av at litt møkk skal man ha for å bygge immunforsvaret! Min legemann proklamerer dette både titt og ofte!

Kikka: Hehe, det hjelper nok å ha en stilig støvsuger! Jeg vil gjerne ha hus, men det bør helst være selvrensende.... ; )

Hege: Ja de fortjener absolutt opptil flere susser! Takk og lov for at vi ikke lever for to generasjoner siden, da hadde ikke mennene vært særlig til hjelp tror jeg...

Susanne: Ja for min del så synes jeg ikke det gjør seg så veldig med en fin blomst midt i rot og støv og skitt, så det er vel motivasjon i seg selv det ; ) Kanskje man skulle kjøpe en blomst og nekte seg selv å pakke den ut før det er rent og ryddig?

Kari: Navnedag ja, det har jeg aldri oversikt over jeg! Jeg får liksom ikke til de derre jif-greiene, men kanskje jeg skulle prøve igjen?

Torunn: Oj! Visste ikke at du også hadde fått et prematurt barn?? Det er SÅ trist å høre om alle de som har opplevd lignende ting som oss men som ikke fikk beholde barnet....Jeg kjenner det på kroppen hvordan det må være, fordi jeg forberedte meg mentalt på det så lenge....
Og TUSEN takk for at du sier så mange fine ting til meg...Jeg håper virkelig at det kan hjelpe noen at jeg har valgt å være såpass åpen. Har jo også fått veldig mye tilbakemeldinger på det ; )
Tror som du at det er viktig å ta opp vanskelig temaer.

Megs: How nice to hear from you! And thank you so much for getting in touch, it means a lot to me that people were touched by the article. And I absolutely think it´s much easier to understand what we went through when you´re a parent yourself. You feel vulnerable in a whole new way, and the worst thing you can imagine isn´t that something bad will happen to YOU, but that something bad will happen to your baby....

 
Blogglisten