torsdag, februar 19, 2009

Trebarnsmora







Jaja.....Er man trebarnsmor så er man trebarnsmor....

Her er det minsten som har tatt ansvar for egen ernæring og ve & vel. Rester etter forrige brødmåltid er topp! Både fordi brød er sunt, fordi det ikke er sunt (eller moralsk) å kaste mat, fordi det sikkert er mer miljøvennlig, fordi det bygger et robust immunforsvar, og ikke minst fordi det sparer mor for å feie. Jeg har rett og slett fått min egen lille selvgående støvsuger, som bruker brødsmuler i stedet for elektrisitet eller bensin eller hva det nå er støvsugere lever av.

Legg også merke til størmpebukse-looken. Jeg har hørt nye mødre uttale "mitt barn skal i hvertfall ikke bli et sånt strømpebuksebarn, han skal få ha på seg bukser selv om vi bare er hjemme altså!" Så vidt jeg klarer å gjenkalle (hukommelsen begynner å bli litt rusten) hadde i allefall min førstemann ordentlige og gjennomførte antrekk, men ulempen er jo selvsagt at det blir flere plagg å vaske. Dette er jo som kjent SVÆRT miljøUvennlig, så her føler jeg at jeg scorer opptil mange fler miljøpoeng (eller hva det heter) nå enn før. Altså har jeg mitt på det tørre.

Ellers ser dere kanskje at han ser svært så fargekoordinert ut (i allefall er det min ydmyke mening om saken) (eller forresten....ved nærmere gransking av bildene er det kanskje litt kræsj med de stripene, men bær over med meg), men her må jeg bare bekjenne at 1: Det var ikke meg, men min kjære som sto for påkledningen og 2: Det var helt tilfeldig, for nevnte person er fargeblind nemlig.

Jaja! De gale har det godt.

10 kommentarer:

Astrid sa...

Hei igjen :) For en skjønn liten kar dere har... Og jeg kjenner meg fullstendig i både det å ha en egen støvsuger, ha et strømpebuksebarn og det hele. Vår yngste (av tre) er 9 1/2 mnd nå og koser seg stadig med rester under bordet, i strømpebuksa :)

Forresten - jeg skrev et innlegg som anbefalte bloggen din, bare sånn at du vet om det ;)

http://valen-utvik.blogspot.com/2009/02/historien-om-samuel-ikke-om-pi.html

Susanne sa...

Hei!
Jeg ble anbefalt bloggen din av Astrid, og har satt meg opp som følger:)
Jeg har kikka litt på forskjellige innlegg og synes du skriver om mange viktige ting!
Gleder meg til å følge dere videre!

kari - carpe diem sa...

He, he...jeg tenkte det samme før største-jenta kom til verden. "skal være skikkelig kledd, ja, kjole og stas hver dag, minst..."
Det ble ikke helt sånn. Begge mine er vokst opp i body og strømpebukse...
Du bør kanskje vurdere å sy en sånn swiffer-dress? så får han med seg plenty med støv og rusk der han kryper og sjarmerer seg rundt i huset?

Fjordheim sa...

Ser en herlig liten gutt under bordet som får lov til å kose seg.
Hva går vi med inne når vi ikke venter besøk. Jo jeg går i morgenkåpe til langt på dag noen ganger.
Ønsker deg en fortsatt god dag :)

Carro sa...

Hahaha....jeg merker jo at Stella i det siste har gått i barnehagen med meget kreative håroppsett. Jeg har ikke helt hatt orken til å stå opp for å flette hår, så det har blitt Toms jobb.

Jeg ler så jeg gråter når hun kommer med fem forskjellige tafser i håret. Til og med barnehagetantene synes det er ...mildt sagt...spennende å se hva Tom klarer å kreere på en snart tre år gammel jentes hode...

Kanskje det er en liten Jan Thomas i Tom...jeg burde bare ta lærdom av det...og bli like gæren i flettingen selv...

Goda, eller Kathrine om du vil:-) sa...

Hei! Jeg ser at det er flere av Astrids lesere som har tittet innom bloggen din og blitt sittende og lese deres historie, akkurat som meg. du skriver veldig fint om både de gode og de tyngre dagene og periodene. Jeg har vokst opp i en familie med syke småsøsken, og jeg kjente igjen så mye av det du skriver og tenker! Alikevel er det jo forskjell når det er egne barn, og jeg ble liksom litt bergtatt av holdningene deres, hvis du forstår hva jeg mener:-) Jaja, ville bare si ifra at jeg har lest om dere, og kommer sikkert til å gjøre det igjen!

Anonym sa...

hahaha, funny :D

ine

Kikka sa...

jeg syntes ikke den kleskombinasjonen var noe ille i det hele tatt, jeg.. :-)
Kanskje det er sånne ting dere mødre i permisjon grubler mye over?.. Tror uansett ikke Theo bryr seg så mye om moten nå til dags..ikke de neste ti årene iallefall :-)

Linda sa...

Syns fargekombinasjonen var ganske så bra eg. Og i alle fall mtp at Chris er fargeblind!
Skulle for øvrig gjerne hatt ein slik "støvsugar" sjølv nokre gongar. Støvsuging e jo så vanvittig kjedelig:)

mie sa...

Astrid: Så morsomt, Theo er også 9 1/2 måned! Og godt å høre at du kjenner deg igjen..hehehe. Kanskje fler enn de som tør å innrømme det kjenner seg igjen?? ;)
TUSEN, TUSEN takk for anbefalingen!! Det ser jeg på som et stoooort kompliment og jeg ble veldig glad når jeg leste det! Takk takk & takk ;)

Susanne: Så hyggelig med en følger til! Vekommen, velkommen ;) Jeg skal gå inn og sjekke bloggen din også etterpå, blir morsomt ;)

Kari: HAHAHAHAHAHAAAAA! Jammen burde jeg ikke sy swifferdress!! Det hadde definitivt gjort seg her omkring, da hadde vi fått rengjort gulvene våre mye oftere enn vi gjør nå for å si det sånn ;) -Og TAKK for støtten, det er godt å vite at det ikke bare er meg!

Fjordheim: Det gjør jeg også!! Og hvis det ringer uventet på døra flyr jeg rundt som en idiot og prøver å finne noe presentabelt å slenge på meg....ofte blir det en sommekjole selv om det er midt på vinteren...hehehe.

Carro: Hahaha! Jeg ser det LEVENDE for meg! Tja, kanskje vi alle har noe å lære av Jan Thomas-Tom? Kreativitet uten sensur!

Goda/Kathrine: Heisann! Nytt fjes! Velkommen hit ;) Skal sjekke ut bloggen din også etterpå, morsomt å lese noe nytt ;)
Så fint å høre at du kjenner deg igjen, det føles faktisk "trøstende/støttende" med et slags fellesskap når det gjelder såre og vonde ting.

Ine: Ja jeg måtte jo bare le lit....hehehe. Og så bestemte jeg meg altså for å være litt selvironisk og alenge ut noen bilder av det hele ;)

Kikka: Det er mulig mange tenker nøye over det, og disse som gjør det legger jo et visst "press" på "oss andre" hehehe....Er nok litt forskjell der altså, og jeg orker stort sett ikke å bry meg så veldig...annet enn når de skal pynte seg ; ) Ingen vits i å begynne med pynte/motepress enda nei, det kommer fort nok!

Linda: Haha, ja støvsuging er vanvittig KJEDEEEEEELIIIIG....derfor gjør jeg det så sjelden jeg kan, og når det virkelig trengs sparker jeg igang mannen i stedet for å gjøre det selv. Jammen kan de være nyttige, disse mennene!

 
Blogglisten