søndag, mars 29, 2009

Mageplastikk, babyråd og et aldri så lite tips










Jeg har naturlig nok ingen bilder av Mr. Plastikk-kirurg, så da får jeg slenge på noen foreldreråd i bildeform i stedet.

Jeg har altså endelig vært på klinikken, og HAR fått dato! Det ble også, som ventet, bestemt at jeg FÅR dekket denne operasjonen på folketrygden (har ikke vært 100% sikkert før nå).
Det blir 20. august, så før det bør jeg ha gått ned det jeg ønsker. Ikke så kult om jeg skulle gå ned mer etter opperasjonen, ettersom huden da kanskje ville begynne å henge igjen! Er jo null elastisitet igjen i dette slaskete skinnet.

Jeg hadde med meg min kjære legehusbond, som en buffer...I tilfelle Mr. Kirurg skulle bli Mr. Arrogant igjen, hvilket ville ha trykket på alle mine røde knapper. I slike tilfeller trenger jeg noen som kan roe meg ned litt....ehem.
-Det gikk egentlig veldig greit, selv om han hadde noen tendenser til frekkheter og helt klart og tydelig syntes tiden sammen med oss gikk veeeeeeldig treigt. Jeg prøvde å være kjapp, men hadde tross alt noe spørsmål!
Jeg fikk behørige svar, og alt er egentlig såre vel. Det er på grunnlag av disse svarene at det ikke blir før i slutten av august, da han forklarte at resultatet vil bli best hvis jeg går ned det jeg ønsker på forhånd. -Dette er altså fordi jeg ønsker å gå ned, ikke fordi jeg . Men som sagt, det er ikke en lur idé å gå ned for mye etter operasjonen.

Nok om operasjon for i dag, og over til noe HELT annet: Et utrolig nyttig hverdagstips! Dette har jeg hørt fra en venninne, og jeg har prøvd det noen ganger (senest i dag) selv - og det virker!

Jeg sto altså å rørte i en suppe tidligere i dag, da jeg sølte kokende væske på tre fingre...
Veldig vondt * snuble avgårde til vasken * få på vannet litt brennkvikt! * auauauauauauauauaaaaauuuuuuu * iskaldt iskaldt iskaldt iskaldt! * Hva var det hun sa igjen, strø sukker på brannstedet? * finne fram sukker * strø strø strø strø (på våt hud) * huske på å gå med det så lenge som mulig * .....(tiden går)... * vaske av sukkeret * Heisann!! Man kan ikke se noe på huden, det er ikke vondt, bare litt "stramt" i det området der det var verst! Og her sitter jeg og taster i vei ; )

-Seriøst, jeg trodde huden bare skulle boble opp med én gang og flasse av, jeg skoldet meg skikkelig! Nå er jeg helt fin igjen!!

Chris, som lege, skjønner ingenting av hvorfor dette virket, men vi har funnet ut at det må være en kjemisk reaksjon...? I allefall kjente jeg da jeg skylte av sukkeret den første gangen (altså litt for tidlig) at huden begynte å kjennes varm ut; det gjorde den ikke med sukker på. Jeg tok litt mer på, og da forsvant varmen igjen.

Fant ut at jeg måtte tipse dere om dette, selv om denne posten da ble veldig rar ; )

8 kommentarer:

Susanne sa...

Tkk for godt råd, håper jeg ikke får bruk for det, men er jo fort gjort:)

Fjordheim sa...

Så godt at det gikk fint hos legen og at du får en operasjon på den måten du selv vil. HAr ikke hørt det før at en ikke bør gå ned noe særlig i vekt etter operasjonen,
Flotte tegninger. Lurer på hvem som sitter å finner på slike ting
Lurt brannskaderåd. Må prøve å huske deg visst jeg skulle brenne meg.
Ha en flott kveld :)

Kikka sa...

et godt tips! det skal jeg jammen huske på! Holdt på å brenne meg selv i dag faktisk, og da var det bare kaldt rennende vann som dukka opp i hodet mitt.. neste gang er det bare til å rote fram sukkeret :-)

Anonym sa...

Hei, det er så kjekt å lese bloggen din! Du skriver så godt. Sukker er også veldig bra dersom du har fått i deg sterk mat og det brenner i munnen! Et annet brannforebyggende tips er: F.eks når du har brent fingrene dine på en potet el. ta rett på øreflippen. Det leder varmen vekk fra fingrene, du kjenner at øreflippen blir varm og fingrene gjør ikke vondt. Hilsen fast leser uten relevant ID som ikke gir full utlevering av hvem jeg er...(litt sjenert)

Karina sa...

Jeg har begynt å blogge igjen! ;) Bloggen har fått ny og litt mer privat adr:
www.frupedersensliv.blogspot.com
Ta gjerne turen innom!

mykstart sa...

Hei. Så fin blogg.. jeg lo høyt og rungende av babytipstegningene! Herlig herlig! :-)

mie sa...

Susanne: Hehe, ja man vet jo aldri ; )

Fjordheim: Grunnen til det er at huden, som ikke lenger er elastisk, da kanskje vil henge igjen/bli for løs. De strammer jo bare inn så mye det er mulig, utifra hvor mye "du har under".

Kikka: Ja, bare å finne fram sukkeret ; )

Anonym: Bra råd! I allefall hvis du brenner deg p fingertuppene, litt verre hvis det er håndbaken lissom... hehehe.
Her kan du få være anonym vettu, bare du er snill og grei! Hihi! Velkommen skal du uansett være!

Karina: Ja det har jeg gjort alt, takk for invitasjon ; )

mykstart: Nytt fjes? Moro! Velkommen ; ) Babytipsene er suksess de!

Anonym sa...

Hva skal til for å få dette på folketrygden? antar det finnes regler....

 
Blogglisten