onsdag, august 26, 2009

Dag 6

Her er resultatet, på dag 6. Fant ut at jeg like godt kunne legge ut et litt tidlig bilde, når det tross alt ikke ser verre ut enn dette! Ser at det ser ut som snittet ligger ganske langt opp på magen på dette bildet, men det er altså nedenfor bikinilinjen, fra hofte til hofte. Jeg er bare ganske "sammenkrøpet" i stillingen, kan ikke rette meg ut enda. Navlen er godt plastret med hudfarget kirurgisk teip...og det er de andre stingene også. Litt hoven er jeg enda, men overraskende lite blå i huden.

I min lånte lenestol, der jeg tilbringer dagene med lett knekk i hoften, og med korsett på. (Rett fra dusjen, ikke fett hår;)

Ja, nå har det altså gått nesten en uke allerede. Dagene flyter litt over i hverandre og formen har vært litt opp og ned, men jevnt over er den allikevel stigende. Dag 3 var DESIDERT verst, og jeg har skjønt etterpå at "Dag 3" er et slags fenomen. I allefall når man har operert i magen.
Jeg har tatt en god del sterke smertestillende med opiater i, og dette kan virke stoppende på magen. I tillegg er det visst på dag 3 at magen skal i gang igjen, så hele dagen gikk med til å vri seg i magekramper, oppkast-tendenser (med sting i magemusklene var det grusomt!) og til slutt klyster...Etter det ble det ENDA verre magekramper! Og jeg var så sliten og utmattet at jeg bare holdt på å sovne hele tiden. Noe jeg ikke fikk til, fordi magekrampene kom så tett.

Nå går det heldigvis bedre, og jeg merker framgang for hver dag. Nå kan jeg gå på do alene, stort sett komme meg opp og ned i stolen selv, og sitte litt ved middagsbordet sammen med de andre ; ) Etter fire dager tok jeg av bandasjen og dusjet (før det var det hårvask i vasken og kattevask utført av mannen...), og jeg synes virkelig det var psycho å se den rare magen....Med en bitteliten navel med sting rundt...Skal dette liksom forestille magen MIN?! For resten av livet?! Ikke det at jeg er misfornøyd, så langt derifra, men...det er jo liksom ikke magen min. I allefall ikke enda. En annen ting er at den vil forandre seg etterhvert, det vil nok ta flere måneder før den er som den kommer til å forbli. Men allerede nå ser jeg at det kommer til å være verdt det. -Det kunne jo bare bli bedre!

Skrev jeg at kirurgen hadde måttet streve litt?? Jeg var litt dopa da jeg skrev siste innlegg, så jeg husker ikke hehehe ; ) I allefall sa han det etter operasjonen, at jeg kanskje ikke kom til å få helt "innovermage" (akkurat som om jeg hadde regnet med det hahaha! Men det hadde visst han!), siden han hadde strevd litt med å lukke åpningen noen steder. Åpningen/brokket var faktisk vannvittige 12 cm...Høres ut som litt av en jobb å stappe tarmer og innvoller inn og lukke noe sånt ja...ehem.

-En annen ting han sa som jeg ble VELDIG glad for var da han skulle tegne og streke opp (som i et helt alminnelig extreme makeover show) og kløp meg hardt og brutalt i mageskinnet: "Nei her er det i allefall ikke nødvendig med noen fettsuging! Ikke noe fett å ta av i det hele tatt her. Du er jo veldig slank!" HA!!! Bra resultat får´n si, etter min strenge diett!!! VELDIG fornøyd med den!!! Jeg trodde ikke det gikk an engang jeg, å ta denne operasjonen uten fettsuging av midjen. Dessuten trodde jeg at mine 91 cm rundt livet nødvendigvis måtte bety noen cm fett!
Forresten fjernet han "bare" 500g hud (det er vel mest vanlig med ca 1 kg), så han sa at mitt problem aldri hadde vært mye ekstra hud. Det var bare den enorme åpningen i muskulaturen som gjorde at det så ut som det var mye ekstra hud.

Jaja, jeg får vel avslutte min munndiaré der og fortsette å se mine serier på dvd. Jeg har allerede sett The Wire 1 og 2 og nesten hele 24 serie 7, i tillegg til at jeg har strikket en lue og et skjerf til Elissa. Serie 3 av The Wire coming up ; )

8 kommentarer:

Fjordheim sa...

Du er visst en flink pasient. Ikke bare bare å måtte ta det med ro så pass lenge med tre unger i huset. MEn når en må så må en. Godt at du er fornøyd med resultatet. Ser ut til å bli et fint arr.
Kos deg med filmer og strikking :)

Linda sa...

Godt å høyre at formen er på vei oppover! Og at du blir fornøgd med resultatet.
Fortsatt god bedring fra regnfulle Bergen:)

Victoria sa...

Så gøy at du er fornøyd, ikke værst å høre de ordene der ifra en kirurg! DU HAR ALL GRUNN TIL Å VÆRE STOLT!!! ;)
Håper formen fortsatt bare blir bedre og bedre! Kos deg med filmer og strikking, Sex and the city er heller ikke å forakte;)
Gleder meg til å høre fortsettelsen.

Synnøve sa...

Dette ser jo riktig bra ut :) Storartet altså! Ønsker deg en bare bedre og bedre recovery-tid :)

Line sa...

Hei! Jeg prøvde å finne en emailadresse, men jeg får heller gi beskjeden her :-)

Flott blogg du har! Jeg også har sansen for ærlighet og oppriktighet. Alle opplever jo livet på godt og vondt - hvorfor ikke snakke om det?

Jeg har veldig lyst til å invitere deg til www.kreativmamma.no
Det er et nettverk for skapende kvinner med barn, og vi har faktisk også et eget forum for mammabloggere. Jeg tror du vil passe perfekt i dette fellesskapet!

Ellers - ha en fin dag!

Lillian Bikset sa...

Hei, Mie! Du virker som ei kul og gjennomreflektert dame. Jeg er på jakt etter nettopp sånne - jeg er journalist og jobber akkurat nå med en større sak om plastisk kirurgi for kvinnebladet KK. Det handler om holdninger til plastisk kirurgi og at det er mye vanligere å la seg operere enn mange tror - og at det er tøffe, vanlige damer som gjør det. Fine bilder med proff fotograf, i studio. Jeg skulle gjerne intervjua deg i forbindelse med dette, og lurer på om du kan ta kontakt med meg? Du når meg på lillian.bikset@online.no eller på 22 68 24 96. Håper du tar kontakt! Ha det fint så lenge.

ESMERALDAS HJERTE sa...

hei herrrrlige vennen!!!:) Må bare si GRATULERER med vellykket operasjon, unner deg VELDIG å få tilbake kroppen din!:)

Også vil jeg bare minne deg på at du er superduper, herlig, unik, du har en fantastisk humor og selvironi-(ELSKET bildet du la ut av badeballen og den visne blomsten:):)

KLEEMM!:) håper du får en deilig helg...

Maria sa...

Du er tøff!

 
Blogglisten