onsdag, august 19, 2009

Magedrama!!!!!


Ja her er den, magen, i all sin forferdelighet. Jeg fant ut at jeg likegjerne kan ta selvhøytidelighetens død her og nå.






Her strammer jeg magen inn alt jeg makter....Noen kilo ekstra hud kan du si, pluss at hele "mageinnholdet" velter ut av hullet i muskulaturen...



DA er ENDELIG tiden kommet for den lenge etterlengtede mageoperasjonen (har også skrevet om det her og her). Det vil si, resultatet er etterlengtet, men ikke selve operasjonen!! 20. august er datoen jeg har forberedt meg på, og det er i morgen det gitt!

I flere måneder har jeg slanket meg, som jeg har skrevet om her, og resultatet er jeg ganske så fornøyd med! Jeg har gått ned 10 kilo (som var etterslep etter siste svangerskap), 9 cm rundt hoftene og ca 6 cm rundt der jeg er størst rundt livet. Så nå er jeg endelig klar for operasjon!

Jeg har gruet meg og gruet meg og gruet meg, og kjenner at jeg nå er helt vilt og hemningsløst NERVØS og SPENT....Jeg klarer snart ikke flere sommerfugler, og vil bare ha det overstått!!! -Selv om jeg altså GRUER meg også!

Alt har mer eller mindre gått på skinner, helt til i går...Da begynte jeg å kjenne litt sandpapir i halsen, og måtte snyte meg en god del..."BARE jeg ikke blir syk NÅ av alle mulige anledninger" tenkte jeg, og våknet i morges med enda mer vondt i halsen og enda mer gugge i nesa....Tempen var 37,3 så da pustet jeg litt lettere. En telefon til klinikken bekreftet at de ville operere, så sant jeg ikke har feber eller infeksjon.

Jeg tok en dose paracet fordi halsen var så vond, og trasket uerbødig (mot sykdom) videre i livet mitt. Så tok jeg tempen igjen, etter noen timer...37,9!!!!! NEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIII!!!!!
-HVA er greia??? Her har jeg ventet og ventet og gruet og gruet, bitt negler og sett for meg alle mulige scenarier. Jeg har til og med drømt at jeg døde under operasjonen, og har fortalt Chris at han har min velsignelse til å gifte seg på nytt hvis jeg takker for meg. (Barna må jo ha en mor!) -Og så er det nå mulig jeg har forberedt meg på alle mulige grusomheter til ingen nytte!!!!!

Akkurat nå er jeg helt gråteferdig og synes veldig synd på meg selv...Og så er det nesten enda verre å ikke vite hva jeg skal forberede meg på, enten en grusom operasjon eller en enorm skuffelse og utsettelse, og det liker jeg svært dårlig!!!! -Jeg foretrekker å vite hva jeg går til takk!!!!

ERRE MULI?!

8 kommentarer:

Grete sa...

Hei Mie! En stund siden jeg har vært innom her nå. Koselig å se bilder fra sommerferien deres. Lykke til med operasjonen. Håper du slipper å vente lenger.

Klem fra Grete :)

Frau Putz sa...

God bedring. Jeg håber du i morgen tidlig vågner "frisk som en havørn", som det hedder på dansk.

Jeg krydser fingre for, at du får din operation overstået - og glæder mig til at se resultatet.

Anonym sa...

Uffda, det kan jeg godt forstå er kjedelig- å vente på utsettelse når man har grudd og grudd seg så lenge.
Krysser fingre og tær for deg.

Miller.

kari - carpe diem sa...

Åh, Mie...jeg krysser alt jeg har for at du er frisk nok til å få gjennomført operasjonen! Jeg må si jeg er spent...masse, masse lykke til!!!(og du er veldig modig som legger selvhøytidelighet på hylla, og viser magen din, ikke alle har turt det)

Fjordheim sa...

Så kjedellig da, å bli syk nå. Men kanskje det gikk raskt over.
Håper det for din skyd og at du nå er i full gang med operasjonen eller forberedelser til den.
Alltid kjedelig å vente og grue seg til en operasjon.
Så fint at det gikk bra med foredraget ditt. gikk nå ut i fra at du klarte det bra.
Ønsker deg god bedring enten med influensa eller etter operasjonen :)

Victoria sa...

Håper du fikk tatt operasjonene i dag, krysser fingrene for deg! Du skal se magen din blir kjempe fin nå, men uansett du har fått verdens beste gave i de tre flotte barna dere har... Selv om kroppen kanskje ikke blir slik man ønsket den skulle bli etterpå...

Prinsesse Sprettball sa...

Håper det ordnet seg! Venter spent på oppdatering:-)

mie sa...

Grete: Takk for det - jeg slapp å vente ; )

Frau Putz: Resultatet kommer det bilde av i dag!

Miller: Nytt fjes?? Velkommen! ; ) Ja, jammen er det fælt å vente....nesten verre enn selve inngrepet synes jeg!

Kari: Nei, jeg innser at mange ikke ville hatt lyst til å vise en så stygg mage...Jeg kjente at det rev litt i stoltheten min, men fant ut at så lenge det bare er dét, så kan det ikke være så farlig å trosse det ; ) -Kanskje er det i stedet sunt å gjøre det!

Fjordheim: Ja heldigvis ble det sånn - at jeg slapp å vente! Litt kjedelig å være forkjølet OG nyoperert, men det går på et vis...med smertestillende når det gjør vondt å hoste osv...

Victoria: Magen blir uansett ikke hva den var nei, og det er helt i orden i grunn ; ) For meg var det ikke kosmetiske grunner til inngrepet, men det at musklene var helt revet i stykker. De virket ikke, og dermed har jeg fått endel ryggproblemer. Hadde egentlig ikke noe valg men måtte operere dette.

Prinsesse Sprettball: Og den har du jo fått nå! ; ) (Er du forresten også ny? Velkommen skal du uansett være ; )

 
Blogglisten