torsdag, november 05, 2009

Samsitater!


Jeg MÅ bare legge til litt til det forrige innlegget:

For det første har Sam vært på fireårskontroll nå, i går faktisk, og der ble det konstatert at han fortsatt ligger foran når det gjelder språkutvikling. Han har VELDIG bra ordforråd! Og han ser fint, hører fint, konsentrerer seg fint, og motorikken er kjempebra : )

-Og så må jeg få sitere noen av Sams siste gullkorn:

"Mamma, når jeg blir stor skal jeg gifte meg med en dame som ligner på deg" (sagt med glitrende øyne og et stooooort smil; han vet hva han skal si, og hva slags reaksjon han kommer til å få!)

Jeg: "Nå har du tre minutter på deg til å spise opp før du må pusse tennene" Sam: "Nå bruker jeg det FORTESTE tennene mine!!"

Og så er det det han ofte sier til meg når jeg er sint, med en alvorlig mine: "Mamma, jeg synes du er så pen som en prinsesse" -Hvem kan være sint da??

6 kommentarer:

Fjordheim sa...

Nei hvem kan være sint da.
En herlig gutt dere har.
Ha ei riktig god helg :)

kari sa...

Nok et nydelig bilde av hjerteknuseren din! Og for noen gullkorn!!?! Jeg måtte le høyt!
Jeg har det bra! Kan fortelle at jeg også har ei lita som sparker i magen og som kommer ut etter planen på nyttårsaften. GLEDER MEG!!!!!! :-D
Go` helg!!

Anonym sa...

Hei

Endelig et innlegg om Sam!! Så flott å høre at det går bra med ham. Tenker stadig på ham etter at jeg leste hele bloggen din på 2 døgn for et halvt år siden. Faktisk er det nytt om Sam jeg er innom deg for å se etter :-}. Historien deres har gjort et uutslettelig inntrykk på meg. Lykke til videre med rekonvalesensen, og treningen. Du er tøff!!

Klem fra Tussi

ESMERALDAS HJERTE sa...

hei kjære venn:)

Gud er bare helt fantastisk trofast; det tenker jeg når ejg ser på bildet av Sam....Også tror ejg at han har fått med seg et ekstra "gen" med forståelse eller visdom om du vil..gjennom å bli født for tidlig.....Jeg tror det fins flere mirakelbarn rundtom- som blant annet har en sterk "innarbeidet" empati og forståelse for andre rundt seg....:)
Du formidler levd liv, Mie- og det er en SKATT å få gi til andre mennesker.....Takk for det!

Fredagsklemm!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
mie sa...

Fjordheim: Hahaha, han har sin egen måte å få fokuset vekk fra seg selv ; )

Kari: Ja, er han ikke morsom kanskje? ; ) Og GRATULERER SÅÅÅÅÅ MYYYE!!!! Ikke lenge igjen nå da med andre ord!! Nei det var hyggelige nyheter ; )

Tussi: Hyggelig å høre at noen følger med på Sams historie! Jeg glemmer litt av og til at han ikke bare er en "vanlig gutt" med en "vanlig historie", sikkert fordi alt dette har blitt det vanlige for oss! Jeg driver og tenker mye for tiden ang dette å ha et barn med et slags handicap, driver og skriver et innlegg i hodet mitt ; ) For når jeg tenker meg om er det jo ikke helt vanlige liv vi har egentlig...

Esmeraldas Hjerte. Tusen takk for oppmuntrende ord! Jeg tror også at han har fått noe ekstra med seg på veien, som kanskje har kommet fordi han har lidd så mye. Jeg vil ikke si at jeg er direkte glad for noe av det vi har gått igjennom, men jeg begynner å se at absolutt alt kan snus til noe godt, og at livets diamanter kun kommer når de slipes...

 
Blogglisten