onsdag, januar 13, 2010

Skoleprosjekter er jammen slitsomme...



Det absolutt siste jeg burde gjøre akkurat nå er antakelig å oppdatere bloggen. Jeg burde strengt tatt være i seng...Fordi jeg trenger kreftene mine til et ganske intensivt skoleprosjekt der vi som Kultur og Ledelsestudenter (BI) samarbeider med diverse kreative mennesker fra designlinja på Kunsthøyskolen i Oslo. Vi begynte i forrige uke og er ikke ferdige før 22. januar. Det er skikkelig intensivt!
-Og som jeg sa i forrige post tror jeg det var, så er det akkurat som mine kreative evner er helt oppspist av stress og kjas for tiden...Jeg savner å tenke, skrive, bruke tid på vendinger, plutselig finne ut at jeg sitter og ler for meg selv mens jeg skriver - eller gråter for meg selv! ; )

Mens jeg venter på at kreativitets-tørken skal gå over så får jeg heller låne noen sprell fra min eminente sønn Sam:

(Synger for seg selv, med sin rustne røst, mens han venter i spenning på å få dra til sin første turnklasse) "Næh, jeg vil ikke synge den sangen. For det er en babysang. Jeg vil synge en turnsang!"

"Jeg fikk ikke så mange fine gaver til jul, men jeg fikk mange fine gaver da"

"Jeg skal SNART fjerte og prompe" (bare til opplysning liksom, så vi får tid til å forberede oss her i heimen)

Ellers har Theo begynt å snakke litt, og Sam ler så han mister pusten og nesten tisser på seg nesten av hvert eneste radbrukne baby-ord hehe ; ) Elissa derimot legger liksom hodet litt på skakke, får et mykt blikk og sier "Åååååå, han er så søøøøøøt at jeg får lyst til å bite han litt i kinnet...Ikke hardt da!"

Forresten har Sam bursdag i morgen! (Det vil si det blir vel i dag, i og med at det er etter midnatt nå) Da blir han 5 : ) Tenk at det er fem år allerede siden den fryktelige opplevelsen vi alle krasjlandet i....

12 kommentarer:

Strikkelaura sa...

Gratulere til Sam!
Jeg så deg så vidt på skolen i går, vi begynte i går vi. Ikke helt klar kjente jeg! Lykke til med oppgaven :)

Fjordheim sa...

Herlige unger du har.
Gratulerer med dagen til Sam :)

maria sa...

masse gratulerer med dagen til Sam!!

Frau Putz sa...

Hej Mie
Gratulerer med Sams fødselsdag.
Nu er han jo en flot stærk 5 årig - og det er jo helt fantastisk. Specielt når man tænker på alle de problemer han havde i starten af sit liv.
Jeg håber han får mange fine fødselsdagsgaver også ;o)

Herligt med de ting som børn siger!

Grete sa...

Gratulerer til Sam! (En dag på etterskudd.) Takk for de nydelige sitatene :)

Anonym sa...

HEI=)

GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN TIL SAM!! TENK AT "VERDENS" STERKESTE LILLE BABY ER BLITT EN STOR GUTT SOM SKAL GÅ PÅ TURN OG SYNGER TØYSE SANGER!! SKJØNNASSEN!! JA DA ER DET JAMMEN PÅKREVD MED EN SKIKKELIG FEIRING!!!

KREATIVITETEN DIN KOMMER NOK MIE, DU ER OGSÅ STERK, OG KREATIV!! JEG BEUNDRER DEG ENORMT, SYNS DU HAR STÅPÅ MOT OG STYRKE MER ENN NOEN JEG KJENNER. DET DU HAR VÆRT GJENNOM DISSE 5 ÅRENE MED SAM, NY BABY OG SKOLEGANG, JA DET ER TØFT!!

MASSE HILSNER OG LYKKE TIL MED PROSJEKTET!!

KLEM FRA TUSSI

Kikka sa...

Hei Mie!

Tusen takk for koselig julekort! dere har jo hatt bursdag på rekke og rad nå.. iallfall tre av dere? GRATULERER! og ja, det er rart å tenke på at det er fem år siden Samuel kom til verden.. er du helt sikker på at han er fem år nå altså? hehe..
Ellers bra med oss her, men vi er litt spente på hva høsten bringer.. kanskje det blir Oslo igjen- hvem vet!? Klem :-)

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

Heisann. Bare lurte på hva legene i Sveits er eksperter på?
Vi sliter litt me Oda,for legene vet ikke hva dem skal gjøre videre. Hun har cyster inni svelg og rundt strupe,som bare kommer igjen etter fjerning me laser. Håper det finnes no ekspertise i utlandet.
manyga.

mie sa...

Strikkelaura: Takk for det! Jeg må le altså, jeg vet FORTSATT ikke helt hvordan du ser ut, selv om jeg så bilde av deg den gangen i Kamille ; ) Oppgaven er heldigvis levert nå, det var litt av et slit!!
Lykke til til deg også, er det siste semester for deg også?

Fjordheim: Ja ikke sant??

Maria: Takker og bukker ; )

Frau Putz: Ja er det ikke fantastisk?? Jeg gleder meg over det nesten hver eneste dag : )

Grete: Jeg er bare glad andre enn bare meg gleder seg over barnesitatene herfra også ; )

Tussi: SÅ hyggelig å høre!! Ja jeg håper virkelig kreativiteten kommer tilbake snart...Livet blir fort så kjedelig og slitsomt uten...

Kikka: Hehe, du har selvsagt rett, 3 av 5 har hatt bursdag nylig ; ) Hva skjer til høsten da? Dere får holde oss oppdatert! -Og takk for julekortet til dere også ; )

Manyga: Hei du! Hyggelig å høre fra deg, selv om det ikke var noe hyggelig å høre om Odas cyster...Jeg er ikke så sikker på om jeg kan hjelpe deg så mye, for han som opererte Sam er spesialist på stenoser i halsen (arrvev). Sam hadde subglottisk stenose. Men kanskje kunne han hjelpe likevel? Hvis dere sender han en e-mail (og kanskje helst bilder fra halsen) er jeg sikker på at han hadde svart dere. Han var i allefall veldig imøtekommende mot oss. Mailadressen hans er Philippe.Monnier(a)chuv.ch.
Lykke til!

Anonym sa...

Så bra. Det er en del arrvev inni der etter fjerning me laser. Så da kan det hende det er aktuelt! Skal maile han jeg!!
Takk!!!

manyga.

 
Blogglisten