onsdag, juni 09, 2010

GRADUATION!!!!


Litt mindre pomp og prakt enn på dette bildet, men i går leverte jeg OMSIDER bacheloroppgaven, og da har jeg vel pr definisjon avsluttet studiet??!! Jeg holdt på å si HURRAAAA, men kom på at det foreløpig føles litt som et antiklimaks. Skulle jammen ønske man her i Norge hadde evnen til å feire litt, sånn som f eks i USA eller England!

Jaja. Jeg får vel være fornøyd med at det faktisk er over. Det er OVER!!! Det er ubegripelig, men det er over!!!! Ingen flere fryktelige timer over kjedelige bøker, ingen flere dager med ørepropper på lesesal, ingen flere helgeeksamener (hva i all verden er det egentlig de tenker på?? Eksamen som går fra fredag kl 12 til mandag kl 12??) og ingen flere måneder med venting på eksamensresultater. Det vil si, etter den måneden som ligger foran meg nå....

Kanskje jeg kan komme tilbake til meg selv nå? Kanskje jeg finner tilbake til kreativiteten, skapergleden og overskuddet som egentlig er meg? Jeg må si jeg har tatt denne utdannelsen på ren viljestyrke og trass. Fordi jeg følte jeg måtte det, etter at danser- og pedagogutdannelsen min ble ubrukelig pga livets lunefulle sider.

Jeg har vært i en lang og mørk tunnell, som har buktet seg hit og dit og som har hatt ulike nyanser av grå, nitrist og svartere enn svartest, men også med visse hvite og lyse pusterom. Jeg føler jeg gikk inn i denne tunnellen en gang i 2004. For dem som eventuelt ikke vet hva jeg snakker om; les litt her og litt der på bloggen om mitt altoppslukende livs mareritt. 2005 var det verste året, men det har sannelig vært nok av nye utfordringer og etterdønninger i ettertid også.

Jeg har nå bestemt at i dag er den første dagen av resten av mitt liv.
Et liv utenfor tunnellen, et liv med farger og glede. Et liv med massevis av spennende muligheter å velge mellom. Muligheter som jeg selv skal velge - jeg har fått nok av uønskede ting trædd nedover hodet mitt nå.

Men først skal jeg ta noen hodepinetabletter.

4 kommentarer:

Strikkelaura sa...

Gratulere!
Jeg leverte i dag jeg også, kjempe deilig. Har du fått jobb?

Fjordheim sa...

Gratulerer så mye.
Jammen må det være godt å være feridg. Håper du få eller har fått en jobb du kommer til å trives veldig godt med.
Ønsker deg lykke til :)

Maria sa...

GRATULERER!! Velkommen ut av tunellen - jeg har i dag offisielt avsluttet første året på masterstudiene, og har et år igjen, men jeg ser på dem med glede nå :D Lykke til med resten av ditt liv, det blir bra!!

Kikka sa...

gratulerer gratulerer gratulerer med ferdig levert eksamen! :-)

 
Blogglisten