tirsdag, oktober 19, 2010

Et knippe Sam-sitater


Jeg må nesten skryte litt av meg selv noen ganger. For eksempel er jeg faktisk ganske flink til å skrive ned morsomme ting barna sier. Ja, det er jeg faktisk! Flink, rett og slett!
Dette er noe jeg lærte av min mor, fordi hun også var flink til å ta vare på gullkorn for framtiden. Det er på grunn av henne at jeg for eksempel vet at jeg som liten sa:

"Kan jeg komme fjambi?" (= kan jeg komme fram/forbi?)
"Kajej du det selv mamma?" (= Klarer du det selv mamma? Sagt til mamma da vi sammen gikk opp trappa. Jeg var såvidt i stand til å løfte knærne høyt nok til å forsere de enorme trinnene selv)
"Det hetej ikke jobbesko, det hetej joggesko. Kajej du ikke å si ej du´a??" (= Det heter ikke jobbesko, det heter joggesko. Klarer du ikke å si r du´a? Sagt til en liten venninne som ikke kunne si r. Men det kunne ikke jeg heller. Dessuten er det ikke r i joggesko).

Sam sier de merkeligste ting av og til. Eller egentlig ganske ofte. Det er ikke sjelden jeg må hoste og kremte litt mens jeg tilfeldigvis må snu meg en annen vei! Her er et lite utvalg av de morsomste gullkornene nå i det siste:


"Jeg vet alt. Men ikke det du sa nå mamma"

"Bomber er tjukke. Bomber er det samme som kanoner"

"Mamma er en flaggermus, fordi hun sover på morgenen"

"Jeg synes alle jenter er fine. Og så synes jeg alle jentenavn er fine. Unntatt Bæsjelona (Barcelona)"

1 kommentar:

mærribird sa...

Blir glad hver gang du skriver!
Gi en god klem til Sam :)

 
Blogglisten