torsdag, oktober 07, 2010

Identitetskrise

Jeg har en akutt identitetskrise for tiden. Det vil si, bloggen min har identitetskrise. Hva i all verden skal jeg skrive om??

Jeg startet denne bloggen fordi jeg hadde behov for å bli hørt, her jeg satt innenfor fire vegger med en veldig syk gutt. Dessuten var det praktisk å samle all informasjon til slekt, venner og andre interesserte på ett sted, slik at jeg bare kunne henvise til bloggen når jeg var for sliten til å svare på spørsmål.
Dessuten fungerte skrivingen som terapi for meg, i en tid hvor jeg ikke følte jeg hadde et normalt liv.

Men så skjedde det ting. Sam ble operert, jeg slapp ut av "fengselet" mitt og måtte finne meg en plass i verden igjen. Og nå har enda et nytt kapittel begynt i livet mitt; jeg er akkurat ferdigutdannet (for andre gang), og har fått meg en jobb.

Som student kunne jeg til en viss grad kommentere det som skjedde rundt meg, men det er vanskelig å gjøre når man jobber på en liten arbeidsplass (og jeg har egentlig dødslyst til å fortelle, jeg må ha Norges rareste arbeidsplass!; ).

Så spørsmålet gjenstår; hva skal egentlig denne bloggen handle om? Hva er liksom identiteten? Ikke er det en moteblogg, ikke er det en interiørblogg, ikke har jeg voldsomt mye politikk på hjertet heller...hmmmm....Og det er strengt tatt ikke nok nyheter om Sam hele tiden lenger heller til at jeg kan kalle det en "blogg om livet med et sykt barn" - dessuten er han jo ikke syk lenger engang!

Er det strengt tatt noen som er interessert i pjatt og kommentarer fra livet mitt liksom? Jeg vet jo at noen liker sånt, men jeg synes på en måte det høres så usannsynlig kjedelig ut å lese om....

??

8 kommentarer:

wachiwi sa...

hey, du skriver:P
I like<3

kleeem

Fjordheim sa...

Jeg håper du finner tid og lyst til å fortsette bloggen din. Koser meg med å lese det du skriver. Bortsett fra da Sam var sjuk. Det var ikke koselig lesning, men veldig fint å kunne lese om hva dere har vært igjennom.
Ønsker deg en herlig høst som arbeider i stedet for student :)

annegrete sa...

Du skriver USEDVANLIG bra. Jeg syns du skal bruke tastaturet til å tenke litt høyt jeg..for du har så mange viktige tanker. Syns jeg. Og du formidler dem veldig godt. Ikke lag noen slik eller sånn-blogg, bare skriv når og om du får lyst. Sunt for deg. Og flott lesing for alle oss andre. Selv om du nå har en frisk sønn (hurra!)og ikke er student (hurra?) og kanskje lever et slikt 'vanlig' familieliv, så vær stolt over det du har med deg av erfaringer. Det du har vært igjennom har gjort det veldig kunnskaps-og erfaringsrik. Det gjør at du tenker, mener og skriver annerledes.
Jaja....jeg skulle egentlig bare si, at jeg setter stor pris på alt som kommer fra din kant, jeg syns det er meningsfullt å høre fra mennesker som har levd ekte liv. Amen.

Anonym sa...

Heisann!
Aslltid interessant å lese bloggen din. Har fått henta masse info om Sveits. Vi skal dit 8.november.
Og han kunne absolutt hjelpe Oda:)
Så det bli spennende!

Manyga:)

Elin Maria sa...

Mie-tenker-høyt-bloggen? :)

mie sa...

wachiwi: Jepp! Forsøker i allefall! ;)

Fjordheim: Jeg koser meg jo egentlig også med å skrive, så jeg har ikke lyst til å slutte selv om jeg egentlig ikke har tid lenger...Skal prøve å fortsette ; )

annegrete: Veldig oppmuntrende kommentar! Tusen takk!! Tror jammen jeg skal (fortsette) å bruke tastaturet til å tenke høyt. Og jeg HAR jo et levd liv og visse erfaringer å bruke ; )

Manyga: Åh, så bra at dere reiser snart!! Fantastisk å høre at han tror han kan hjelpe! Kommer du til å blogge mens dere er der kanskje? ; ) Hadde vært kult å lese! (Hvis ikke, send meg en mail kanskje?? Vil veldig gjerne høre hvordan det går!)

mie sa...

Elin Maria: Åh, god idé! Den likte jeg! Kanskje jeg omdøper bloggen litt??

Anonym sa...

Je skal holde oppdatert på facebook og på hjemmesida:) Så skal absolutt få høre hvordan det går. Ordna dem me overnatting til dere? Vi har fått innkallinga,men den var på fransk... så vi har noen til å oversette nå.

manyga:)

 
Blogglisten