torsdag, mars 10, 2011

Verksted


Her er den berømte skrua!

Ja, da er jeg tilbake fra det jeg liker å kalle verkstedet; nemlig sykehuset ; ) Særlig kirurgisk ortopedisk avdeling er veldig verkstedaktig føler jeg, med all klinking og klonking av skruer, hamring og drilling....Heldigvis slapp jeg å være våken denne gangen, selv om det var over på et kvarters tid. Det siste jeg sa før jeg forsvant inn i tåkeheimen var "nå føler jeg meg som en bil på verksted!".

Litt før det, mens jeg lå der og ble vasket og spent fast i benken med stropper (!) spurte jeg "eh, kunne jeg få med meg den skruen hjem tro...? Ja hehe, jeg synes egentlig det bare er ekkelt jeg, men jeg har en legemann hjemme som var så VELDIG nysgjerring...." - Så det fikk jeg det da vettu.
På bildet ser den ganske fryktinngydende ut, men den er i realiteten "bare" 5 cm ca. Ganske tjukk da! Og oppå skruehodet har den faktisk umbraconøkkelspor....Så sånn sett kan man sikkert bruke den som supplement til en hvilken som helst IKEA pakkeløsning.

Nå har jeg overraskende vondt, men når jeg tenker meg om er det kanskje ikke rart likevel. De har jo skrudd ut en metalldings som satt nesten tvers gjennom hele nedre delen av leggen min.

- Når alt kommer til alt: TENK hva medisinen får til nå om dagen?! Hadde jeg knust ankelen på denne måten for 100 år siden hadde jeg antakelig blitt krøpling. Med konstante smerter. Kanskje hadde jeg fått infeksjoner også, slik at jeg måtte ha amputert beinet. Hm. Setter ting i perspektiv gitt! Og gjør meg tross alt takknemlig ;)

4 kommentarer:

Strikkelaura sa...

Jeg blir helt dårlig av bildene, aaauuu!!
Håper virkelig du har noen sterke smertestillende.
God bedring :)

mie sa...

Strikkelaura: Ja takk og lov har jeg massevis av smertestillende ; ) Også går det heldigvis bedre allerede ; )

Cecilie Hansen sa...

Ser det er en stund siden du brakk ankelen. Har selv et tilsvarende brudd. Brakk det i april. Lurer på om du føler foten en 100% igjen, etter den tiden som har gått. Og hvor lang tid det tar? Jeg er fremdeles hoven i foten etter snart 6 mnd.

Anonym sa...

If you want tο improvе youг fаmilіarity just keep
visiting this web page and be updateԁ
ωith the latest news poѕted here.

Alѕо visit my weblog ... como criar pagina facebook blog

 
Blogglisten